2026-08-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Ja men de har ju gjort världens märkliga blandning. Varför överhuvudtaget kasta in en 19 årig kille utan tjejer på 18-19 år?

Samma sak gälla de utseenden på personerna. I en så liten hrupp med så många mediokra kan inte "attraktion" uppstå spontant eftersom de flesta inte blir upp över öronen attraherade bortom normer. Typ hänt mig 2 ggr som vuxen.

Det är vetenskapligt bevisat att de flesta kvinnor dras till män som är 1-4 år äldre än dem.

Sedan är det vetenskapligt bevisat att relationer fungerar på gemensamma normer och värderingar.

Palla som kvinna att sitta med "vit kränkt mans åsikter om kvinnor ". Lite som "Oj, är det jobbigt med kritik, prova att få ditt arsle spräckt under en våmdtökt eller lev i ett äktenskap där du misshandlas och våldtas regelbundet inom kärnfamiljen."

Skevt program! Vem tusan vill ha någon av de där männen och vem skulle orka en korkad PT i längden om intelligensen är högre än snittet? Man kastar väl inte in världens blandning av folk.

Har förövrigt dejtat otroligt många bortom mina egna värderingar, bakgrund osv och fortsatt trots att jag inte pallat åldersskillnad i utseendet, alla konstiga klädstilar män haft såsom smala byxben eller klädsel som ser ut som om de ramlat ut från ett random flyktingläger osv. Jag vet att det är otroligt svårt att fortsätta en relation med någon man inte matchar socialt.

Man ser i programmet att män alltid stannar där kuken står. Det är svårare för kvinnor och kvinnor borde inte tvingas in under lönndom med kvinnohatare.

Sedan gnället om att kvinnor säger "Jag hatar alla män!" För det första säger typ inga kvinnor så, sedan så om de gör det är de jävligt utsatta kvinnor. Självmord hos män kanske skulle lösas av män om vi kvinnor försöker lösa andra kvinnors situation. Tale a note, liksom

Problemet män har är mindre vad andra män gör och mer att kvinnor reagerar negativt på våldsutsatthet, diskriminering, och orättvisa livsvillkor.

Alltså jag har träffat många invandrare som jag sagt åt att ta ett flyg hem om det inte passar. Sa även åt en idiot att ta en bananbåt hem istället.

Det enda paret som verkligen har kemi är Anton och Rim. Antingen sitter deras åsikter inte så djupt eller så är de jävligt öppna. Kan vara det senare då de inte ser ut som en matchning heller.

Edit. Fortsätter titta, kul att se att hon tar upp exakt det en annan som extremfeminist tänker.

Han gör sig själv till offer av att "bli ledsen" medan hon tar upp daglig otrygghet. Som medelålders kvinna slipper jag sådant och tycker som mest att småpojkar är roliga ibland, för en ung kvinna är de istället en del av otrygghet eftersom hon ser en annan sida än vad jag gör. Eller den sida mannen ser.

Det jag tycker är så patetiskt med den här internetgenerationen av kränkta män är att deras åsikter kommer av att de stoppar upp sina huvuden i arslet på andra män och sedan blir de offer när de ska förklara för utsatta kvinnor, dvs kvinnor som är våldsutsatta, får sina livsutrymmen krympta och så vidare att de inte "gillar" att höra kvinnor berätta om problem som aldrig drabbar dem själva.

Riktigt kasst av SVT att skapa det här programmet. Ett hån mot kvinnor är det. Mer intressant är då den riktiga, harmlösa "krocken" med att åtnjuta mat avspänt mot att vilja sitta med finbesticken framme.
Gud vad mycket kvasiintelligent skitsnack.. vad är det för otrygghet du snackar om? Jag har själv varit "ung kvinna" och även om jag är äldre nu fattar jag inte alls vad du menar, kände mig aldrig särskilt utsatt, jag kanske inte var tillräckligt snygg vad vet jag.. det var ju bra att du inte hycklar iaf, många feminister står ju upp för massinvandring, blir ett hyckleri när de gladeligen importerar de mest sexistiska kulturerna..
Det var inga "kvinnohatare", vanliga svenska män som uppfostrats av svenska kvinnor.

Förövrigt är unga MÄN mer våldsutsatta (rån osv) än unga kvinnor, även "diskriminering" är ju ren bs för de flesta iaf unga då många hellre anställer en snygg tjej än kille. Vem är det som sitter och tycker synd om sig själv.. patetiskt.
Citera
2026-08-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKKo-Itachi
Haha alltså, ironin i att Elin sitter och bölar över att hon inte har en snubbe när hon själv är feminist. Elin, du kanske aldrig kommer få en man men du kan åtminstone finna tröst i att du krossade "patriarkatet"! 😂
Hhaha Rim alltså, hon är lätt snyggast, rätt kul hur den 19 åriga blatten står och garvar när han ser hur hon först snor svennen från den ena bruden och sen Jacob från den andra. Dom borde haft lite mer invandrartjejer, de är snyggare, mer feminina och det är mer go i dom.

Är väl typ 2-3 personer med invandrarbakgrund av vadå, 10? Nog för att folk på flashback är dumma i huvudet och skriker inkvotering varje gång de ser en peson som inte ser ut som kalles kaviar men att påstå att det endast är därför han är med är patetiskt, tillochmed för flashback mongon. Var väl dessutom Rim som ville ha kvar honom, eller? Hon gav ju sitt halsband till honom om jag inte minns fel. Sedan har väl Jacob också invandrarbakgrund tror jag.
Snyggare? Du är väl blatte själv och tycker det? Bajsbruna ögon, alla ser mer eller mindre likadana ut. Rim hade ett ansikte runt som en badboll, ja gillar man små tjockisar så..
Citera
2026-08-20, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Okej Jimmie..

Citat:
Att så många lägger så stor vikt vid exakt allt som sänds på SVT. Ja, det är skattepengar men ingenting som produceras kommer passa varenda en av tittarna. Det är ju bra att det är valfritt att konsumera skiten menar jag.
Ja, frivilligt att finansiera också eller? Idiot.

Citat:
Så typiskt att den äldsta deltagaren inte bara beter sig lite som, utan även ser ut som en tant.

Edit: Insåg att hon inte är äldst av tjejerna, yngre än Lisa…
En vänsterbliven sexist, vem kunde ana..
Citera
2026-08-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReSweep
Herre gud.... vad ska man äns börja här

Jo kvinnor säger konstant "Jag hatar män", även stora A-list celeberties gör det som Zara larsson, Sabrina carpenter med mera.... det är inte entsaka kvinnor, utan en hel normalisering kring manshatet. Att Amanda öppnar sin käft och bokstavligen argumenterar att man får legitimt hata män pga "but MuH FeELInGs THo" är rent av korkad... jag skulle och kunna dra personliga stories hur kvinnor har uttnytjat mig, inte kommer jag legitimisera kvinno hat för det... Och NEJ det finns inte systematisk förtryck som är "värre" mot kvinnor, om du skulle börja argumentera den vägen...

oavsett vad är det fortfarande hat som Amanda propagerar. .. män behöver inte alls "förstå" vart hennes äckliga hat kommer ifrån... jag har t.ex bokstavligen kapad av en 2 årig vänskap just pga denna argumentation. Min kompis flickvän var en äcklig manshatare och jag bokstavligen orkade inte höra hennes äckliga kommentarer längre... det är konsekvensen... inte ska jag lyssna som en liten beta-toffeel man och säga "jo jag förstår varför män är äckliga,... blah blah blah" Enda jag säger till henne att hålla sitt äckliga manshat för sig själv... Men hon var för pantad att göra det och därför kommer jag absolut inte hänga med dom längre. Min kompis är en beta-toffel man precis som Niklas i programmet som bara bekräftar hans flickväns äckliga värderingar...

Alla unga män som läser detta, ni behöver inte alls acceptera äckligt manshatet... skit i kvinnors känslor om "men Jag vill kunna säga män är trash blah blah blah..." ni unga män måste bevara er mental hälsa... kasta människor direkt ur dit liv Om du hör äckliga manshatiska åsikter
För det första har jag ADHD och pallar inte lägga namn på huvudet som kort visas på tv. Tyckte det framgick i att jag inte vet vad deltagarna heter.

Jag har umgåtts med alla möjliga slags män. Värst är de invandrarmännen som plötsligt insåg att de blev utan partner och försökte manipulationssnacka med mig som om jag vore intresserad av familjeliv med dem. Jag har dejtst invandrare så det är inte problemet men paniken är rätt kul att se när de fattar att ingen vill ha dem. Vaaarrrfför hittar de ingen familjeflicka? För att de själva är sopor. Ingen vill sitta hemma medan karln springer runt i ett umgänge som liknar en "bög"-klubb och tror att det är fritt att ligga runt och ha en relation samtidigt för "män är sådana". Nej det är män inte, kvinnohatare funkar så.

Sedan har vi svenska män. Vad ska vi säga, de är otroligt priviligerade men sitter ändå med samma offerkofta + snuttefilt. De pratar likt tolvåriga skolflickor som mobbar andra när de ständigt skjuter in lite kritik utan att inse att det inte finns en chans i helvetet för dem heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Gud vad mycket kvasiintelligent skitsnack.. vad är det för otrygghet du snackar om? Jag har själv varit "ung kvinna" och även om jag är äldre nu fattar jag inte alls vad du menar, kände mig aldrig särskilt utsatt, jag kanske inte var tillräckligt snygg vad vet jag.. det var ju bra att du inte hycklar iaf, många feminister står ju upp för massinvandring, blir ett hyckleri när de gladeligen importerar de mest sexistiska kulturerna..
Det var inga "kvinnohatare", vanliga svenska män som uppfostrats av svenska kvinnor.

Förövrigt är unga MÄN mer våldsutsatta (rån osv) än unga kvinnor, även "diskriminering" är ju ren bs för de flesta iaf unga då många hellre anställer en snygg tjej än kille. Vem är det som sitter och tycker synd om sig själv.. patetiskt.
Du var väl ful? Det är problemet med er fula kvinnor, klart ni är trygga och alltid har varit. Det innebär dock inte att ni som inte har utseendet med er men plånboken för taxiresor talar för resten av världen. Sedan ser ni er omkring och fylls av hat mot unga tjejer för att de speglar något ni själva inte är och ni missunnar dem deras korta ungdomstid med lite frihet och självständighet. För tänk om de blir valda, tänk om de kommer längre än er.

Jag har precis kommit hem och varit ner till min stads centrum. Såg mängder av unga, söta skolflickor överallt som definitivt upplever otrygghet om de behöver gå ute själva på kvällar eller nätter samtidigt som många av dem kan berätta olika historier om olämpliga beteenden från pojkar och män. De räknas som "attraktiva " för det motsatta könet, att du aldrig gjort det gör dig inte till talesperson för dem. Otroligt många icke-traditionellt vackra flickor och kvinnor har även de dåliga erfarenheter i bagaget.

Själv känner jag inte otrygghet men jag har varit ung. Män som sa olämpliga saker kastat efter en, i örat på en, som tog sig i skrevet, förföljt mig, ringt konstiga samtal, flera försök till våldtäkter, våmdtäkter, överfallsförsök (plural) osv det hände mig. Främmande killar som låst mima armar. Kidnappningsförsök mot min lillasyster. En jäkla massa upplevelser har jag. Om du saknar dem så är vi överens om 2 saker, du ansågs aldrig vara sexuellt attraktiv och du har aldrig behövt ta dig ensam till olika platser.

Jag har en kompis jag gissar är lika ointressant som mig, som nyligen klagade på att jag aldrig bjuder hem henne. Det går inte bussar mellan oss och hon har inte råd med taxi. Jag känner mig inte det minsta rädd när jag går ute men möter väldigt ofta ungdomar, missbrukare, unga män och pojkar. Därför går jag hellre själv än låter en kvinna gå mellan mitt hem och sitt eget. För jag blir inte der minsta orolig av att ens upptäcka att det står mörka gestalter i märkret när jag går där det är ödsligt när hunden ska rastas. Jag bara hoppar över att gå på kramavstånd. Jag känner mig hyfsat säker på att överfalllsrisken krympt enormt nu när jag är medelålders och inte längre ofredas regelbundet utomhus och tror inte min väninna heller är i samma riskgrupp som en tonårstjej men skillnaden är att jag bara studsar till av det oväntade och kanske mest för att jag alltid lyssnar på musik ute (sent så har jag såklart bara musik i ett öra för att inte bli helt handikappad).

Var och en är inte någon referens för alla andras upplevelser.

Tror att 9/10 som jag möter utomhus sent generellt är invandrare förövrigt. Jag vet även att våldsutsattheten är högre för invandrare av manligt kön. Men det är andra invandrare av manligt kön som utsätter dem, inte svenska småtjejer. Samma sak när svenska män utsätts, inte heller för dem är är det svnskor eller invandrartjejer som ger sig på dem.

Och klaga på invandring ska man låta bli om man propagerar samma kvinnosyn. Hur många var ens svenskar i programmet? Den där hjärndöda långhåriga saken kanske och han Anton eller vad han hette. De verkade alla dela samma kvinnosyn, märkligt va? Svenska män som gråter om offerroll gällande kvinnor för att de inte får samma behandling (manliga förmåner i relationer) som män får i andra delar av världen ska kanske inte klaga på att det är så mycket invandrare heller.

Om du är sexist kanske du inte ska klaga på invandringen heller. Men just det, skillnad på att vara ett manligt svin som hatar kvinnliga rättigheter mot att vara en man som måste uthärda konkurrens av andra män. Att vara ett manligt svin är en rättighet, att behöva tävla med andra män om kvinnor är smärtsamt.

Nej jag är inte patetisk, jag vet att jag missgynnats både jämfört med svenska män som invandrarmän. Jag har levt den där diskrimineringen. Den är en stor del av mitt liv. Precis som att vara ful varit en stor del av ditt liv.

Men det är poängen. Ni picme-kvinnor är dessa mäns utbud. De måste sluta titta på alla livsglada, unga kvinnor och flickor som vill ha lika rätt som det motsatta könet. Du står ju hellre så gärna och suger av för att få höra att du är en av de bra kvinnorna. Jag föredrar om de som nu istället för mig ses som attraktiva slipper uppleva vad jag har gjort. Därför är jag feminist. Jag föddes inte till det, jag blev det.

En sista sak, det krockar inte med att vara feminist och inte vilja skicka en pojke ensam samma vändor jag själv gör ibland sena kvällar och nätter. Inte alls
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-20 kl. 17:12.
Citera
2026-08-20, 17:16
Medlem
Citat:
För det första har jag ADHD och pallar inte lägga namn på huvudet som kort visas på tv. Tyckte det framgick i att jag inte vet vad deltagarna heter.

Jag har umgåtts med alla möjliga slags män. Värst är de invandrarmännen som plötsligt insåg att de blev utan partner och försökte manipulationssnacka med mig som om jag vore intresserad av familjeliv med dem. Jag har dejtst invandrare så det är inte problemet men paniken är rätt kul att se när de fattar att ingen vill ha dem. Vaaarrrfför hittar de ingen familjeflicka? För att de själva är sopor. Ingen vill sitta hemma medan karln springer runt i ett umgänge som liknar en "bög"-klubb och tror att det är fritt att ligga runt och ha en relation samtidigt för "män är sådana". Nej det är män inte, kvinnohatare funkar så.

Sedan har vi svenska män. Vad ska vi säga, de är otroligt priviligerade men sitter ändå med samma offerkofta + snuttefilt. De pratar likt tolvåriga skolflickor som mobbar andra när de ständigt skjuter in lite kritik utan att inse att det inte finns en chans i helvetet för dem heller.

Du var väl ful? Det är problemet med er fula kvinnor, klart ni är trygga och alltid har varit. Det innebär dock inte att ni som inte har utseendet med er men plånboken för taxiresor talar för.resten av världen.

Jag har precis kommit hem och varit ner till min stads centrum. Såg mängder av unga, söta skolflickor överallt som definitivt upplever otrygghet om de behöver gå ute själva på kvällar eller nätter samtidigt som många av dem kan berätta olika historier om olämpliga beteenden från pojkar och män. De räknas som "attraktiva " för det motsatta könet, att du aldrig gjort det gör dig inte till talesperson för dem.

Själv känner jag inte otrygghet men jag har varit ung. Män som sa olämpliga saker kastat efter en, i örat på en, som tog sig i skrevet, förföljt mig, ringt konstiga samtal, flera försök till våldtäkter, våmdtäkter, överfallsförsök (plural) osv det hände mig. Främmande killar som låst mima armar. Kidnappningsförsök mot min lillasyster. En jäkla massa upplevelser har jag. Om du saknar dem så är vi överens om 2 saker, du ansågs aldrig vara sexuellt attraktiv och du har aldrig behövt ta dig ensam till olika platser.

Jag har en kompis jag gissar är lika ointressant som mig som nyligen klagade på att jag aldrig bjuder hem henne. Det går inte bussar mellan oss och hon har inte råd med taxi. Jag känner mig inte det minsta rädd när jag går ute men möter väldigt ofta ungdomar, missbrukare, unga män och pojkar. Därför går jag hellre själv än låter en kvinna gå mellan mitt hem och sitt eget. För jag blir inte der minsta orolig av att ens upptäcka att det står mörka gestalter i märkret när jag går där det är ödsligt när hunden ska rastas. Jag bara hoppar över att gå på kramavstånd. Jag känner mig hyfsat säker på att överfalllsrisken krympt enormt nu när jag är medelålders och inte längre ofredas regelbundet utomhus och tror inte min väninna heller är i samma riskgrupp som en tonårstjej men skillnaden är att jag bara studsar till av det oväntade och kanske mest för att jag alltid lyssnar på musik ute (sent så har jag såklart bara musik i ett öra för att inte bli helt handikappad).

Var och en är inte någon referens för alla andras upplevelser.

Tror att 9/10 som jag möter utomhus sent generellt är invandrare förövrigt. Jag vet även att våldsutsattheten är högre för invandrare av manligt kön. Men det är andra invandrare av manligt kön som utsätter dem, inte svenska småtjejer. Samma sak när svenska män utsätts, inte heller för dem är är det svnskor eller invandrartjejer som ger sig på dem.

Och klaga på invandring ska man låta bli om man propagerar samma kvinnosyn. Hur många var ens svenskar i programmet? Den där hjärndöda långhåriga saken kanske och han Anton eller vad han hette. De verkade alla dela samma kvinnosyn, märkligt va? Svenska män som geåter om offerroll gällande kvinnor för att de inte får samma behandling (manliga förmåner i relationer) som män får i andra delar av världen ska kanske inte klaga på att de tär så mycket invandrare heller.

Om du är sexist kanske du inte ska klaga på invandringen heller. Men just det, skillnad på att vara ett manligt svin som hatar kvinnliga rättigheter mot att vara en man som måste uthärda konkurrens av andra män. Att vara ett manligt svin är en rättighet, att behöva tävla med andra män om kvinnor är smärtsamt.

Nej jag är inte patetisk, jag vet att jag missgynnats både jämfört med svenska män som invandrarmän. Jag har levt den där diskrimineringen. Den är en stor del av mitt liv. Precis som att vara ful varit en stor del av ditt liv.

Men det är poängen. Ni picme-kvinnor är dessa mäns utbud. De måste sluta titta på alla livsglada, unga kvinnor och flickor som vill ha lika rätt som det motsatta könet. Du står ju hellre så gärna och suger av för att få höra att du är en av de bra kvinnorna.
Du har väl borderline och ljuger eller gett dig in i de situationerna? Jag var väl medel skulle jag säga men jag har såklart massa kvinnliga vänner (snygga, fula och medel) och bekanta som inte varit i närheten av dina ihopdiktade "upplevelser". Plumpa raggningsförsök på krogen och fyllan, men det mesta oskyldigt. Någon klapp på rumpan men inte värre än vad unga män råkar ut för. Varför ska DU vara talesperson för kvinnor, du påminner om de där borderlinebrudarna som anklagar män för våldtäkt på löpande band, sen kommer det fram att de ljugit ihop allting.. men klart du var tvungen till personangrepp, vem är sexist egentligen.. "fula" kvinnor ska inte få uttala sig.. drägg.
Citera
2026-08-20, 17:30
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:
Snyggare? Du är väl blatte själv och tycker det? Bajsbruna ögon, alla ser mer eller mindre likadana ut. Rim hade ett ansikte runt som en badboll, ja gillar man små tjockisar så..

Invandrarbrudar är snyggare, ja. Vill du ha platta plankor, feministiska kossor eller bleka spöken är det upp till dig.
Citera
2026-08-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Du har väl borderline och ljuger eller gett dig in i de situationerna? Jag var väl medel skulle jag säga men jag har såklart massa kvinnliga vänner (snygga, fula och medel) och bekanta som inte varit i närheten av dina ihopdiktade "upplevelser". Plumpa raggningsförsök på krogen och fyllan, men det mesta oskyldigt. Någon klapp på rumpan men inte värre än vad unga män råkar ut för. Varför ska DU vara talesperson för kvinnor, du påminner om de där borderlinebrudarna som anklagar män för våldtäkt på löpande band, sen kommer det fram att de ljugit ihop allting.. men klart du var tvungen till personangrepp, vem är sexist egentligen.. "fula" kvinnor ska inte få uttala sig.. drägg.
Nej jag är inte borderline och nej jag ljuger knappast

Majoriteten av alla kvinnor har erfarenheter av mäns sexuella våld, ofredanden och sexuella kränkningar.

Otroligt kul att ni som alltid klagar på invandring och så vidare, alltid själva drar till med "Hon är galen!" Eller "Hon ljuger!"

Jag utsätter mig knappast isåfall mindre idag om jag går ute ensam när jag vet att sannolikheten att möta pojkar och män är stor eftersom det sker regelbundet. Utan att jag blir ofredad eftersom jag inte längre är inom målgruppen för majoriteten av sexualförbrytare.

Nej det ska man faktiskt inte. Du missar att jag själv i samma andetag blir en av de fula kvinnorna som kan gå obehindrat ute senare kvällar. Nattetid går jag bara ut 10 minuter och möter sällan någon men det var bara någon vecka sedan jag insåg att jag gick rakt emot två personer som stod i mörkt område och väjde undan lite för lite vett har jag och inte så mycket för att kolla vad folk gör i mörkret när ingen är ute.

För några dagar sedan som exempel började några pojkar sjunga Veronica Maggios Jag kommer, varpå jag bara sa till hunden. "Vilka busungar!" Jag tänkte att de kanske hade hört mig behöva tjata på hunden om att gå framåt och började bara garva åt ungarna. Harmlöst oavsett om de tvar för mitt tjat eller de själva var på bushumör, upptagna av dem själva och inte något som skapar otrygghet när det är mörkt ute.

Att vara ung kvinna är inte ofarligt. Det jag ser idag är samma sak alla just vänsterkvinnor viftade bort förr baserat på att de själva inte tillhörde en utsatt grupp. Då satt de i TV programmens debatter och slog sig för bröstet med lögner om att det minsann var ofarligt att gå som mest lättklädd i de minst integrerade områdena, att villakvarteren minsann var minst lika farliga och att det hette alla män. Det tycker ni inte om Alla män, en ni tycker inte ens om att höra sådant som Män i grupp eller överhuvudtaget Män. Men jävlar vad bra ni är på att snacka om galna kvinnor, spy ur er påhittade diagnoser och slutligen slå fast: Hon ljuger!

För män är ju så himla bra. Konstigt att de är så jävla värdelösa på att ta hand om varandra då? Såsom det där med självmordsstatistiken gnällpelle tog upp som om det är kvinnors ansvar att ansvara över allt med män, för män vill då inte ta ansvar för något som berör det egna könet.

Om de är så jävla bra, varför tar deras manliga vänner och närstående livet av sig då? De avslutar hellre sina liv än pratar med er om något som är svårt. Konstigt va? Att de inte vill höra er kalla dem för galna osv. För män bör ju vara sjukare om de dödar andra och även dem själva.

För det är trots allt inte galna kvinnor i mörkret, som hoppar på ensamma pojkar och män.

Men ja, ibland misstänker jag att en del av dem som möter mig och känner igen mig undrar vad som är fel i huvudet på mig. Det kan jag berätta, jag utsattes för så mycket att jag inte längre känner rädsla, oro eller ångest rent generellt. Finns säkert någon som ser mig i mörkret och tänker "Fattar hon inte att det här är farligt?" Jo, hon gör ju det, hon bara skiter fullkomligt i att ta ut saker i förskott när vardagen ska rulla på. Dock är våldtäktsrisken mycket låg som medelålders. Det är den inte för den som är 18.
Citera
2026-08-20, 18:38
Medlem
Citat:
Nej jag är inte borderline och nej jag ljuger knappast

Majoriteten av alla kvinnor har erfarenheter av mäns sexuella våld, ofredanden och sexuella kränkningar.

Otroligt kul att ni som alltid klagar på invandring och så vidare, alltid själva drar till med "Hon är galen!" Eller "Hon ljuger!"

Jag utsätter mig knappast isåfall mindre idag om jag går ute ensam när jag vet att sannolikheten att möta pojkar och män är stor eftersom det sker regelbundet. Utan att jag blir ofredad eftersom jag inte längre är inom målgruppen för majoriteten av sexualförbrytare.

Nej det ska man faktiskt inte. Du missar att jag själv i samma andetag blir en av de fula kvinnorna som kan gå obehindrat ute senare kvällar. Nattetid går jag bara ut 10 minuter och möter sällan någon men det var bara någon vecka sedan jag insåg att jag gick rakt emot två personer som stod i mörkt område och väjde undan lite för lite vett har jag och inte så mycket för att kolla vad folk gör i mörkret när ingen är ute.

För några dagar sedan som exempel började några pojkar sjunga Veronica Maggios Jag kommer, varpå jag bara sa till hunden. "Vilka busungar!" Jag tänkte att de kanske hade hört mig behöva tjata på hunden om att gå framåt och började bara garva åt ungarna. Harmlöst oavsett om de tvar för mitt tjat eller de själva var på bushumör, upptagna av dem själva och inte något som skapar otrygghet när det är mörkt ute.

Att vara ung kvinna är inte ofarligt. Det jag ser idag är samma sak alla just vänsterkvinnor viftade bort förr baserat på att de själva inte tillhörde en utsatt grupp. Då satt de i TV programmens debatter och slog sig för bröstet med lögner om att det minsann var ofarligt att gå som mest lättklädd i de minst integrerade områdena, att villakvarteren minsann var minst lika farliga och att det hette alla män. Det tycker ni inte om Alla män, en ni tycker inte ens om att höra sådant som Män i grupp eller överhuvudtaget Män. Men jävlar vad bra ni är på att snacka om galna kvinnor, spy ur er påhittade diagnoser och slutligen slå fast: Hon ljuger!

För män är ju så himla bra. Konstigt att de är så jävla värdelösa på att ta hand om varandra då? Såsom det där med självmordsstatistiken gnällpelle tog upp som om det är kvinnors ansvar att ansvara över allt med män, för män vill då inte ta ansvar för något som berör det egna könet.

Om de är så jävla bra, varför tar deras manliga vänner och närstående livet av sig då? De avslutar hellre sina liv än pratar med er om något som är svårt. Konstigt va? Att de inte vill höra er kalla dem för galna osv. För män bör ju vara sjukare om de dödar andra och även dem själva.

För det är trots allt inte galna kvinnor i mörkret, som hoppar på ensamma pojkar och män.

Men ja, ibland misstänker jag att en del av dem som möter mig och känner igen mig undrar vad som är fel i huvudet på mig. Det kan jag berätta, jag utsattes för så mycket att jag inte längre känner rädsla, oro eller ångest rent generellt. Finns säkert någon som ser mig i mörkret och tänker "Fattar hon inte att det här är farligt?" Jo, hon gör ju det, hon bara skiter fullkomligt i att ta ut saker i förskott när vardagen ska rulla på. Dock är våldtäktsrisken mycket låg som medelålders. Det är den inte för den som är 18.
Varför denna wall of text? på dig låter det som att var och varannan 18-åring blir våldtagen eller ofredad på stan, det är ju helt enkelt inte sant. Risken är låg, även om den är högre än för medelålders. Högst risk har kanske numera äldre kvinnor på ålderdomshemmen, men det är det ingen som bryr sig om.. Det mesta sker av folk de känner. Många som utsätts är ju dessutom gråzonshändelser, utsattheten stack iväg i samband med flyktingvågen 2015. En random ung kvinna som går genom typ centrala eslöv blir inte ofredad, förövrigt är feminism så mycket mer än ofredande. En ung kille har risk för förnedringsrån och "bötning" t.ex., fattar inte detta offerskap för grejer som de flesta råkat ut för enstaka gånger i livet?

Ja, jag har blivit utsatt för ofredanden (nästan bara av blattar, mest i jobbsetting) inte blev jag rädd att gå ut för det, då eller nu.. sen går jag såklart gärna där det är upplyst osv, finns många galningar i samhället och man bör vara riskmedveten. Ligger inte för de flesta svenska män att ens catcalla (som italien t.ex.) Sen finns det såklart enskilda män, märks ju inte minst på dumpen. Tyvärr har västerkvinnor propagerat för invandring och nej, de har inte fattat någonting av invandringens baksidor. Har turistat i egypten och marocko, DÄR kan man bli man ofredad.. samma som importeras nu, så nej skulle inte gå ut i hammarkullen eller rinkeby, tjejer göt väl bäst att färga håret svart? De flesta svenskar har väl flyttat därifrån, i england är det värre då många är fattiga och inte kommer därifrån. antagligen ligger mycket av problematiken där, tjejer i skolan som tvingas dras med arabiska killar som uppfostrats till att tro att de är "entitled" till kvinnor. Har funnits kvinnofridslagstiftning i sverige sedan 1800-talet, man behöver inte kalla sig feminist eller köpa hela hbtq-paketet för att tycka att olagliga saker (som ofredande) ska fortsatt vara olagliga!

Vad har det ens med programmet att göra? Tror du tjejen som jobbade för fler tjejer inom ingenjörsyrket (varför är det viktigt och inte fler män i kvinnoyrken?) kallar sig feminist för att hon blivit ofredad? Tjejer kallar sig inte "feminister" för ofredandens skull, utan för att det är trendigt och ger fördelar/jobb, de går inte mer till vänster för att de helt plötsligt blivit jättefattiga. Det är godhetssignalering. Ställer man inte upp på deras ideologier "hatar" man kvinnor och trans. Man ska skuldbelägga alla män för vad några enstaka gör, särskilt vita män. En socialistisk ideologi för att störta västerländska samhället.

Beklagar att du råkat ut för dessa grejer, men du tillhör ändå undantagen att råka ut för så mycket skit. Vet att tjejer på lvu/sis-hem, knarkande tjejer och andra tjejer på botten råkar ut för mycket dock, lätta byten för predatorer.
Citera
2026-08-20, 19:13
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Hade en tjej börjat prata om lbtqh+skit och feminism och hälften av det på engelska och betett sig som en dramaqueen så hade jag lämnat den där scenen framför kameran där och då.
Citera
2026-08-20, 21:19
Medlem
Citat:
Varför denna wall of text? på dig låter det som att var och varannan 18-åring blir våldtagen eller ofredad på stan, det är ju helt enkelt inte sant. Risken är låg, även om den är högre än för medelålders. Högst risk har kanske numera äldre kvinnor på ålderdomshemmen, men det är det ingen som bryr sig om.. Det mesta sker av folk de känner. Många som utsätts är ju dessutom gråzonshändelser, utsattheten stack iväg i samband med flyktingvågen 2015. En random ung kvinna som går genom typ centrala eslöv blir inte ofredad, förövrigt är feminism så mycket mer än ofredande. En ung kille har risk för förnedringsrån och "bötning" t.ex., fattar inte detta offerskap för grejer som de flesta råkat ut för enstaka gånger i livet?

Ja, jag har blivit utsatt för ofredanden (nästan bara av blattar, mest i jobbsetting) inte blev jag rädd att gå ut för det, då eller nu.. sen går jag såklart gärna där det är upplyst osv, finns många galningar i samhället och man bör vara riskmedveten. Ligger inte för de flesta svenska män att ens catcalla (som italien t.ex.) Sen finns det såklart enskilda män, märks ju inte minst på dumpen. Tyvärr har västerkvinnor propagerat för invandring och nej, de har inte fattat någonting av invandringens baksidor. Har turistat i egypten och marocko, DÄR kan man bli man ofredad.. samma som importeras nu, så nej skulle inte gå ut i hammarkullen eller rinkeby, tjejer göt väl bäst att färga håret svart? De flesta svenskar har väl flyttat därifrån, i england är det värre då många är fattiga och inte kommer därifrån. antagligen ligger mycket av problematiken där, tjejer i skolan som tvingas dras med arabiska killar som uppfostrats till att tro att de är "entitled" till kvinnor. Har funnits kvinnofridslagstiftning i sverige sedan 1800-talet, man behöver inte kalla sig feminist eller köpa hela hbtq-paketet för att tycka att olagliga saker (som ofredande) ska fortsatt vara olagliga!

Vad har det ens med programmet att göra? Tror du tjejen som jobbade för fler tjejer inom ingenjörsyrket (varför är det viktigt och inte fler män i kvinnoyrken?) kallar sig feminist för att hon blivit ofredad? Tjejer kallar sig inte "feminister" för ofredandens skull, utan för att det är trendigt och ger fördelar/jobb, de går inte mer till vänster för att de helt plötsligt blivit jättefattiga. Det är godhetssignalering. Ställer man inte upp på deras ideologier "hatar" man kvinnor och trans. Man ska skuldbelägga alla män för vad några enstaka gör, särskilt vita män. En socialistisk ideologi för att störta västerländska samhället.

Beklagar att du råkat ut för dessa grejer, men du tillhör ändå undantagen att råka ut för så mycket skit. Vet att tjejer på lvu/sis-hem, knarkande tjejer och andra tjejer på botten råkar ut för mycket dock, lätta byten för predatorer.
Risken för våldtäkt är nog iallafall som lägst när man är efter pensionsåldern även om vårdvåldet nu flyttats även till de äldre.

För 30 år sedan låg invandrare på omkring 33% av alla våldtäkter. Något sådant. För 30 är sedan gick det ständigt dårar på gatorna och definitivt svenska sådana också. Det var alltid överfallsvåldtäktsmän som gick lösa. Våldet var grövre och mer utspritt. Idag är det centrerade till invandrare. Mötte ett gäng för ett par timmar sedan och fick ifrågasätta om det var lek eller allvar. Eftersom bara en slog på en kille, så var det inte direkt att ringa polisen eftersom vissa grabbar faktiskt är mer hårdhänta. Jag sa till dem att jag Ser ut som en jävla fitta, om jag bara passerar. Jag fick svårt att inte börja skratta åt hur dum kommentaren är men det är ändå med allvar. Alltför många går bara förbi. När jag var ung var det endast en del invandrarkillar som tordes hoppa in. Typ en gång en svensk. Folk gick alltid bara förbi i det gamla trygga Sverige. Problemet är.att en grabb måste göra sig hörd om han har problem för det är liksom jäkligt svårt att veta när killar går för långt.

Du fattar inte offerskap för att du är privilegierad Därför skulle du aldrig stanna och fråga heller. Du skulle skynda förbi och vända på håll, aldrig fråga vad några gör. Ändå skriver du om manlig utsatthet.Men både du och jag vet att du aldrig skulle gå emot något som kanske handlar om sådant utan ta en gigantisk omväg.

Vad har du gjort idag eller alla ni andra som pratar om män och pojkars utsatthet? Föregående vecka, månad, det senaste året? De senaste tio åren? När frågade du senast om något verkligen var som det skulle? Sparkat fotboll och tuggat om förebilder?

Tjejen nämnde ofredande som exempel.
Catcallad blev jag förövrigt senast för några år sedan när jag drog runt på några överviktskilon av typ en 13-14 årig svensk pojke efter att han väntat in mig i en tunnel med sin polare. Jag upplevde det som obehagligt just pga att han var så ung.

Vi kvinnor kallar oss feminister för att vi spyr på allt. Somliga av oss, såsom jag, sent i livet. Somliga spyr redan i skolan men själv var jag totalt hjärndöd och förstod inte varför jag "valdes ut" som flickvän när andra småtjejer istället ofredades av pojkar i skolorna och sedan utnyttjades som vandringspokaler. Sexism är djupt internaliserat inom oss kvinnor på samma vis invandrare slänger omkring med ord såsom blatte osv. Därför är en del inte feminister men kvinnor. Kvinnohatet är så djupt ingrott att de inte klarar av att tänka ut en riktning som passar deras erfarenheter, de bara böjer sig för det hat män och pojkar tryckt ner i dem kring hur de ska vara se ut och vad de ska göra. Eller inte göra.

Men ni kan inte klaga på att SVT skulle vara vänsterdrivet när man låter männen ingen vill ha, få dejta kvinnor som vill ha dem som minst, i lönndom.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-20 kl. 21:23.
Citera
2026-08-20, 22:13
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Journalisterna har väl fått se alla avsnitt i förväg för de skrev ju att det var främst tjejerna som blir väldigt arga och kände sig lurade av att killarna var högerkillar.
De ställer ju inte lite sjuka krav typ han ska gilla att supporta HBTQ… han måste vara feminist, gilla BLM. .

Hur många män håller på med sånt? Typ ingen. Sjukt oattraktivt att ställa sådana krav!
Citera
2026-08-20, 22:20
Medlem
När man tittar på detta program förstår man verkligen hur oattraktiva dessa "red pill" killar är.
Tycker synd om dagens singelkvinnor om det ser ut såhär nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in