2026-08-20, 22:21
Medlem
Så Naked Attraction fast utan nakna kroppar? Helt värdelöst som dejtingprogram men emellanåt fick man lite ögongodis. Vem SVT tror ska glo på det här begriper jag inte.
Citera
2026-08-20, 23:23
Medlem
Triremers avatar
Det är kul att de i första avsnittet pratade om polariseringen mellan män och kvinnors åsikter. När deltagarna får prata med varandra slängs klipp tagna ur sitt sammanhang i ansiktet på dem. Människor är mycket mer än ett par åsikter och här försöker de skapa TV drama genom att koppla ihop åsikter med hur personen är. Det vore schyst att ge paren några dagar ihop innan de började slänga problem på dem för att visa ”hur de egentligen är”.
Det var bra att Amanda sa att man borde snälltolka varandra. De flesta vill väl.

Barbara är söt och vilka jäkla köbelögar. Hon låter heller inte som den rabiata typen utan är istället främst för jämställdhet.
Citera
2026-08-21, 00:53
Medlem
Så omogna vissa av tjejerna är, pratar engelska blandat med svenska, och ger plötsligt ifrån sig höga skrik, tjut eller konstiga ljud.
I min generation var detta beteende för 13-14 åringar, aldrig vuxna kvinnor i 25-årsåldern.
Rim är helt oRimligt störig. Stirrig, byter språk till engelska helt utan anledning, klappar plötsligt händerna våldsamt.
Hon har ju ADHD, men synd att hon inte fått en fungerande medicinering.
Jag hade en kollega som var lika stirrig, gapig och uppmärksamhetskrävande, kunde aldrig vara tyst eller slappna av.
Blev att man inte orkade vara i personalrummet på lunchrasten när hon var där och dampade.
Barbara är min absoluta favorit i programmet.
Senast redigerad av Tesla83 2026-08-21 kl. 01:14.
Citera
2026-08-21, 06:14
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7pxrbW/lamnar-silent-attraction-i-svt-vill-inte-dejta-en-feminist
Citera
2026-08-21, 09:03
Medlem
Hur neutralt tycker ni programmet var? Jakob var min absoluta favorit på exakt alla sätt. Helt rätt att bara lämna programmet på direkten när de avslöjade vad hela poängen var.
Citera
2026-08-21, 09:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKKo-Itachi
Invandrarbrudar är snyggare, ja. Vill du ha platta plankor, feministiska kossor eller bleka spöken är det upp till dig.
Att man vill ha en kvinna som vet sitt värde är självklart. Vill man inte det så säger det rätt mycket om en själv.
Citera
2026-08-21, 10:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Hur neutralt tycker ni programmet var? Jakob var min absoluta favorit på exakt alla sätt. Helt rätt att bara lämna programmet på direkten när de avslöjade vad hela poängen var.
Programmet är totalt lågbudget, typ Ullared och uselt. Tyvärr då det är lite kul med dejtingprogram.
Citera
2026-08-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Nej jag är inte borderline och nej jag ljuger knappast

Majoriteten av alla kvinnor har erfarenheter av mäns sexuella våld, ofredanden och sexuella kränkningar.

Otroligt kul att ni som alltid klagar på invandring och så vidare, alltid själva drar till med "Hon är galen!" Eller "Hon ljuger!"

Jag utsätter mig knappast isåfall mindre idag om jag går ute ensam när jag vet att sannolikheten att möta pojkar och män är stor eftersom det sker regelbundet. Utan att jag blir ofredad eftersom jag inte längre är inom målgruppen för majoriteten av sexualförbrytare.

Nej det ska man faktiskt inte. Du missar att jag själv i samma andetag blir en av de fula kvinnorna som kan gå obehindrat ute senare kvällar. Nattetid går jag bara ut 10 minuter och möter sällan någon men det var bara någon vecka sedan jag insåg att jag gick rakt emot två personer som stod i mörkt område och väjde undan lite för lite vett har jag och inte så mycket för att kolla vad folk gör i mörkret när ingen är ute.

För några dagar sedan som exempel började några pojkar sjunga Veronica Maggios Jag kommer, varpå jag bara sa till hunden. "Vilka busungar!" Jag tänkte att de kanske hade hört mig behöva tjata på hunden om att gå framåt och började bara garva åt ungarna. Harmlöst oavsett om de tvar för mitt tjat eller de själva var på bushumör, upptagna av dem själva och inte något som skapar otrygghet när det är mörkt ute.

Att vara ung kvinna är inte ofarligt. Det jag ser idag är samma sak alla just vänsterkvinnor viftade bort förr baserat på att de själva inte tillhörde en utsatt grupp. Då satt de i TV programmens debatter och slog sig för bröstet med lögner om att det minsann var ofarligt att gå som mest lättklädd i de minst integrerade områdena, att villakvarteren minsann var minst lika farliga och att det hette alla män. Det tycker ni inte om Alla män, en ni tycker inte ens om att höra sådant som Män i grupp eller överhuvudtaget Män. Men jävlar vad bra ni är på att snacka om galna kvinnor, spy ur er påhittade diagnoser och slutligen slå fast: Hon ljuger!

För män är ju så himla bra. Konstigt att de är så jävla värdelösa på att ta hand om varandra då? Såsom det där med självmordsstatistiken gnällpelle tog upp som om det är kvinnors ansvar att ansvara över allt med män, för män vill då inte ta ansvar för något som berör det egna könet.

Om de är så jävla bra, varför tar deras manliga vänner och närstående livet av sig då? De avslutar hellre sina liv än pratar med er om något som är svårt. Konstigt va? Att de inte vill höra er kalla dem för galna osv. För män bör ju vara sjukare om de dödar andra och även dem själva.

För det är trots allt inte galna kvinnor i mörkret, som hoppar på ensamma pojkar och män.

Men ja, ibland misstänker jag att en del av dem som möter mig och känner igen mig undrar vad som är fel i huvudet på mig. Det kan jag berätta, jag utsattes för så mycket att jag inte längre känner rädsla, oro eller ångest rent generellt. Finns säkert någon som ser mig i mörkret och tänker "Fattar hon inte att det här är farligt?" Jo, hon gör ju det, hon bara skiter fullkomligt i att ta ut saker i förskott när vardagen ska rulla på. Dock är våldtäktsrisken mycket låg som medelålders. Det är den inte för den som är 18.
100% garanterad borderline och mytomani.
Citera
2026-08-21, 15:13
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Så omogna vissa av tjejerna är, pratar engelska blandat med svenska, och ger plötsligt ifrån sig höga skrik, tjut eller konstiga ljud.
I min generation var detta beteende för 13-14 åringar, aldrig vuxna kvinnor i 25-årsåldern.
Rim är helt oRimligt störig. Stirrig, byter språk till engelska helt utan anledning, klappar plötsligt händerna våldsamt.
Hon har ju ADHD, men synd att hon inte fått en fungerande medicinering.
Jag hade en kollega som var lika stirrig, gapig och uppmärksamhetskrävande, kunde aldrig vara tyst eller slappna av.
Blev att man inte orkade vara i personalrummet på lunchrasten när hon var där och dampade.
Barbara är min absoluta favorit i programmet.

Jag håller med. Det är hemskt när tjejer blandar in engelska mitt i meningarna. Det är inte coolt att kunna engelska. Tvärtom låter det fruktansvärt och de är inte så bra på engelska som de själva verkar tro. Detta fenomen har jag bara observerat bland tjejer och babbebrudar är värst. "Duktiga" babbebrudar som läst en termin utomlands pratar plötsligt på det sättet.
Citera
2026-08-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
100% garanterad borderline och mytomani.
Absolut inte.

Men otroligt intressant hur ni män överreagerar när det gäller brott mot er själva och då vill ha krafttag medan ni samtidigt påstår att kvinnor antingen själva skapat den egna utsattheten eller är galen/ljuger.

Då bör ni även aldrig själva oroa er för ett smack eftersom ingenting farligt kan hända i verkligheten.

Sedan så vet jag inte heller vad som du i anser måste vara 100% mytomani i inlägget? Att några pojkar åker förbi på elsparkcykel och sjunger?

Nej i Sverige åker inga ungdomar elsparkcykel för att ta sig någonstans och inga hundägare säger något till sina nervvrak till hundar för att de ska vara mer avspända. Inga ungdomar sjunger och är glada eller något någonstans i samhället heller.

Du hade åtminstone kunnat valt ut något inlägg som jag skriver mer saker i än det där. Typ det med att jag blev avvaktande när några unga män höll på att boxa på varandra eller mer än slog en annan igår. Grejen är att man inte vill hamna i konflikter men ibland är konflikterna där man är.

Och ja, jag tror faktiskt att en del undrar om jag är blåst i huvudet när det gäller att inte vara överdrivet orolig av mig. Jag har ett nervsystem som kan få mig att flyga flera meter (känns det som) av en gren som knäcks eller flyger till lika mycket av att det plötsligt dyker upp en mörkklädd person i mörkret som om det dyker upp en kvinna (alltså inget fel med mina automatiska stressreaktioner, de överlarmar fortfarande). Annars så är jag ganska säker på att folk undrar jag är helt på riktig när det gäller sådant som normalt borde skrämma upp mig.

Problemet är nu att flickor och kvinnor (inte heller pojkar och män i andra sammanhang) inte ska behöva känna sig oroliga. Ni högertomtar är väldigt snabba på att gråta om invandring och förnedringsrån men så fort kvinnor berättar om vad de överlever/upplever, hoppar ni på dem med skitsnack om att de är galna lögnerskor. Vad gjorde de där förnedringsrånade personerna för att utsättas och hämde det överhuvudtaget?

Riktigt fult av SVT att släpa fram en massa skitmän, för kvinnor som bara vill få leva unddr fungerande livsvillkpr med lika rätt för alla. Men du fattar inte det, i din egen bubbla med huvudet i röven.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-21 kl. 16:54.
Citera
2026-08-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Ja, frivilligt att finansiera också eller? Idiot.

En vänsterbliven sexist, vem kunde ana..

Oj, aj. Frivilligt att finansiera är det ju inte, det har du rätt i. Jag är dock varken vänsterbliven eller sexist. Har en känsla av att du är mer av en idiot än vad jag är. Kram!!!!
Citera
2026-08-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Snyggare? Du är väl blatte själv och tycker det? Bajsbruna ögon, alla ser mer eller mindre likadana ut. Rim hade ett ansikte runt som en badboll, ja gillar man små tjockisar så..

Hahaha, ditt enorma behov av att försvara den där jättetråkiga blondinen…

Du är rädd att Sverige är på väg att islamiseras också? Eller tror det är ett ”folkutbyte” på intågande? Tycker synd om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in