2026-08-22, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Vilket fynd. Absolut komediguld.

Jag vet massor av folk som jobbar heltid i butik. Det kanske är mer en fråga om inställning till arbete över lag för damen i fråga. Verkar oerhört skör. Säkert skitjobbig att ha att göra med för en arbetsgivare också. Vabbar katten tre dagar i veckan, blir utbränd av en deltidstjänst och så vidare.

Hon klarar inte ens av att jobba heltid, som 20-åring.

De flesta av oss sliter heltid, inte fan har vi behov av att gråta om ut hur synd det är om oss via aftonbladet. Fattar inte dessa människor att alla som läser artikeln bara kommer tycka hon är totalt efterbliven? Det är ju därför aftonbladet publicerar skiten, ilska ger klick och pengar. Men vad får hon ut av att skämma ut sig offentligt? Självinsikt noll.
Citera
2026-08-22, 06:47
Medlem
Skulle inte anställa hen-ne om jag hade en butik. Haha verkar väldigt lat. Heltid var för mkt hon blev utbränd.
Väldigt vänster. Självupptagen och infantil.

Varför får hon inte jobb på vänsterblaskan arbetet?

Alltså, ännu en som ska försörjas av oss andra tydligen. Allt annat är ondska.
Senast redigerad av Julskinkato 2026-08-22 kl. 06:49.
Citera
2026-08-22, 07:11
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Nej det är det inte, höna får fan växa upp och ta ett jobb där utseendet inte skrämmer bort kunderna eller stänga av freakmode när det jobbas.

Jag vet för jag ska inte vara vid nån säljdesk, det är ingen bra affärsidé.
Att döma av artikeln är hon snarare arbetsskygg.
Citera
2026-08-22, 07:23
Medlem
B´stards avatar
Hon bor på 61 kvadrat sedan februari. Varför ska soc (skattebetalarna) sponsra så stor yta åt henne? borde väl räcka med 20 kvadrat...

Vänsterpartiet, pride och näsring. Hon hör inte hemma i privat sektor så att säga.

Att hennes andranamn "Internethia" är något hon fötts med säger en hel del om föräldrarna.

Hennes mamma har efter ett flertal flyttar runtom i Småland flyttat upp till Sollefteå. Märkligt när hennes barn bor i Småland. Hon bor själv. Med sådan mor så ska man inte förvänta sig för mycket av dottern...
Senast redigerad av B´stard 2026-08-22 kl. 07:30.
Citera
2026-08-22, 07:39
Medlem
MrMarios avatar
Många nötter som verkar tro att arbete är nått sorts vuxendagis som ingår i ens medborgerliga rättighet, så när man väl är där så ska man få slappa och vara allmänt besvärlig utan konsekvenser.

Att hon inte får arbetspass beror allra mest sannolikt inte på nån ondskefull arbetsgivarkonspiration, det beror sannolikt på att hon är lat och ställer till med trubbel. Sköter man sitt jobb och bidrar till arbetsplatsens produktivitet, då får man arbetspass. Svårare än så är det inte.

Hon fick ju en chans med provanställning. Behövdes det verkligen ens tidningsartikel om att hon sjabblade bort sin provanställning?
Citera
2026-08-22, 07:53
Medlem
Är dags för henne att växa upp. Samhället är inte skyldig henne något. Tål hon inte jobba i butik får hon byta bransch eller gå i terapi för sin stresskänslighet (skulle säga det första eftersom stresskänslighet är svårt att göra något åt när den väl är där). Vården och äldrevården söker alltid folk, det är stressigt på sitt sätt också men det mellanmänskliga mötet med patienter/vårdtagare motverkar samtidigt stress, många ser det spm väldigt givande.
Citera
2026-08-22, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Nose ring theory
Där sdr man, trodde det bara var i mitt eget huvud men många ansra har tydligen tänkt samma. Tycker det kommit särskilt de senaste 10 åren där även "vanliga" tjejer (långt ofärgat hår, naturlig sminkning) använder detta, ser det som en markör för feminism/blacklivesmatter/vänsterpartism/"progressiva", gärna små runda glasögon också faat de troligen inte ens är närsynta.. så särskilt "radical anti-estavlishment views" stämmer gott.
Citera
2026-08-22, 08:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Denna artikel i tidningen Arbetet är verkligen hur kul som helst. https://arbetet.se/2026/08/20/jamie-27-far-inga-arbetspass-katten-ger-mig-anledning-att-ga-upp-pa-morgonen/ Jaimie älskar att jobba i butik. Jaha-jaså säger jag, ser man ut så och har utspökat sig på det viset så kan jag mycket väl fatta att det är extremt svårt att få ett butiksjobb eller säljjobb där man möter kund öga mot öga.

Visst bryr jag mig inte jättemycket om hur folk ser ut, men jag vill fan inte bli betjänad av någon som i sitt rena utseende bara skriker vänster och politiska ställningstaganden.

Helt otroligt nog fick hon ett jobb på Willys med 80%, men hon "orkade" inte och chefen sa att hon i så fall kan bli behovsanställd, vilket hon gick med på, men hon har inte fått ett enda pass sen dess. Ja, hur kommer det sig

Så, vad anser ni, kan man spöka ut sig hur som helst och tro att man kan få ett butiksjobb? Knappast säger jag.
Ring i näsan och tatueringar och undrar varför ingen vill anställa och ha henne bland kunder och folk?

Ja vad tror hon själv, se ut som en clown på lunchrast gå runt i en butik med företagets kläder bland kunderna

Folk får ont i röven hur anställda ser ut, skrattar byter butik och skvallret går att där ser dom anställda ut som muppar som inte ser respektabla ut så där handlar man inte så dom tappar kunder

Hon får väl söka såna arbete där det inte finns kunder eller folk så hon är helt ensam då är det lättare för clowner...ursäkta dom som har tatueringar konstiga saker i öronen ko ring i näsan och så vidare inte ser hur dom ser ut det finns sådana jobb som exempelvis städare, tidnings bud, köra skogsmaskin, dela ut reklam, lager arbete och så vidare

Har folk slutat tänka varför dom inte får arbete nu för tiden?
Citera
2026-08-22, 08:05
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Denna artikel i tidningen Arbetet är verkligen hur kul som helst. https://arbetet.se/2026/08/20/jamie-27-far-inga-arbetspass-katten-ger-mig-anledning-att-ga-upp-pa-morgonen/ Jaimie älskar att jobba i butik. Jaha-jaså säger jag, ser man ut så och har utspökat sig på det viset så kan jag mycket väl fatta att det är extremt svårt att få ett butiksjobb eller säljjobb där man möter kund öga mot öga.

Arbetet, samt Hem & Hyra är fantastiskt roliga humorsajter. De har alltid artiklar om folk som gör helt galna saker, sedan måste tidningen i fråga få det att låta som det är synd om personen i fråga, vilket det aldrig är.
Citera
2026-08-22, 08:15
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Ingen vettig arbetsgivare ger den där vänstergrisen jobb. Det beror inte bara på den äckliga grisringen HEN bär.
Citera
2026-08-22, 08:26
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Innan har hon försökt att få facket att bojkotta israel https://proletaren.se/artikel/handels-ska-besluta-om-en-bojkott-av-israel/

När det gäller att protestera har hon däremot hur mycket ork som helst

Hon deltog i vänsterpartiets kongress i April: https://www.vansterpartiet.se/wp-content/uploads/2026/03/K26-revisorerkongress2026.pdf

Jag tycker faktiskt synd om henne.

Det blir så fel att signalera till dessa människor att du är bra precis som du är.
Om inte hade haft fel etnicitet hade hon ju alltid kunnat satsa på en karriär inom V.
Hon får väl hålla tummarna ändå för en V/MP-regering som kan ge henne någon sorts hittepåjobb inom kommun, landsting eller stat.
Citera
2026-08-22, 08:31
Medlem
Citat:

Visst bryr jag mig inte jättemycket om hur folk ser ut, men jag vill fan inte bli betjänad av någon som i sitt rena utseende bara skriker vänster och politiska ställningstaganden.

Helt otroligt nog fick hon ett jobb på Willys med 80%, men hon "orkade" inte och chefen sa att hon i så fall kan bli behovsanställd, vilket hon gick med på, men hon har inte fått ett enda pass sen dess. Ja, hur kommer det sig

Så, vad anser ni, kan man spöka ut sig hur som helst och tro att man kan få ett butiksjobb? Knappast säger jag.

Hujedamej,,
en sådan skräcködla i kassan skrämmer ju slag på barn och honnett folk.
Det var en ful rackare,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in