2026-08-21, 23:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Denna artikel i tidningen Arbetet är verkligen hur kul som helst. https://arbetet.se/2026/08/20/jamie-27-far-inga-arbetspass-katten-ger-mig-anledning-att-ga-upp-pa-morgonen/ Jaimie älskar att jobba i butik. Jaha-jaså säger jag, ser man ut så och har utspökat sig på det viset så kan jag mycket väl fatta att det är extremt svårt att få ett butiksjobb eller säljjobb där man möter kund öga mot öga.

Visst bryr jag mig inte jättemycket om hur folk ser ut, men jag vill fan inte bli betjänad av någon som i sitt rena utseende bara skriker vänster och politiska ställningstaganden.

Helt otroligt nog fick hon ett jobb på Willys med 80%, men hon "orkade" inte och chefen sa att hon i så fall kan bli behovsanställd, vilket hon gick med på, men hon har inte fått ett enda pass sen dess. Ja, hur kommer det sig

Så, vad anser ni, kan man spöka ut sig hur som helst och tro att man kan få ett butiksjobb? Knappast säger jag.
Hahahahahahahaha shocken liksom. jag får inget jobb.
Citera
2026-08-22, 00:20
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Vidrig människa. Den har gjort sig oanställningsbar. Typiskt vänsterextrem kommunist som lever som en äcklig parasit på andra.
Citera
2026-08-22, 00:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Märkligaste i artikeln är ...

Kvinnor kan vara hur fula som helst och ändå få partners.
Citera
2026-08-22, 00:26
Medlem
Imnshos avatar
Blaskan Arbetet lyckas då ofta presentera ett normalurval av landets arbetslösa. Det är synd och skam att sådan spetskompetens ratas av företagen!

Jamie är en stjärna och jag känner mig oerhört kränkt att hen inte får ihop till mat för sin katt!
Citera
2026-08-22, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Varför lägger ni så jävla mycket energi på att diskutera vederbörandes utseende? Idén är att alla skall kunna försörja sig själva, vilket är precis vad hen försöker göra. Varför gnäller ni? Hade personen istället sagt "fuck it, jag lever på bidrag livet ut" så hade ni samtliga lik förbannat suttit och gnällt. Seriöst haha

Hon försöker verkligen inte, hon gör allt hon kan för att leva på bidrag. Det vill säga göra sig så äcklig som möjligt och sedan gråta över stress, den nivån av stress som ett barn klarar av.

Varför är du så frukansvärt naiv?
Citera
2026-08-22, 00:51
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Så, vad anser ni, kan man spöka ut sig hur som helst och tro att man kan få ett butiksjobb? Knappast säger jag.

Den där borde hon ju verkligen göra sig av med. Det ser knappast bra ut och det är inte praktiskt heller.
Citera
2026-08-22, 01:00
Medlem
Om jag skulle inbilla mig ett utseende som vittnade om en svår personlighet att behöva ha att göra med på en arbetsplats så är hon 10/10. Det kan inte vara en tillfällighet att varenda totalt galen woke person som står och skriker "NO NO NO" på youtube ser ut precis som henne. En vettig person borde då medvetet byta stil för att inte förväxlas med dem - av samma anledning som orten modet fått normala personer att skippa vissa plagg och märken.
Citera
2026-08-22, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Låter lite motsägelsefullt.

Kanske skulle söka sig till ett annat yrkesval?

Hela hon är motsägelsefull.
Hon utstrålar förvirring och starkt behov av mentalvård.
Citera
2026-08-22, 01:50
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Denna artikel i tidningen Arbetet är verkligen hur kul som helst. https://arbetet.se/2026/08/20/jamie-27-far-inga-arbetspass-katten-ger-mig-anledning-att-ga-upp-pa-morgonen/ Jaimie älskar att jobba i butik. Jaha-jaså säger jag, ser man ut så och har utspökat sig på det viset så kan jag mycket väl fatta att det är extremt svårt att få ett butiksjobb eller säljjobb där man möter kund öga mot öga.

Visst bryr jag mig inte jättemycket om hur folk ser ut, men jag vill fan inte bli betjänad av någon som i sitt rena utseende bara skriker vänster och politiska ställningstaganden.

Helt otroligt nog fick hon ett jobb på Willys med 80%, men hon "orkade" inte och chefen sa att hon i så fall kan bli behovsanställd, vilket hon gick med på, men hon har inte fått ett enda pass sen dess. Ja, hur kommer det sig

Hur i helvete kan man sjukskrivas för ekonomisk stress? Å börja knapra antidepp?
Det är inte fel på jobbet, det är fel på henne, hon klarar inte av det jobbet. Punkt. Ingen arbetsgivare vill anställa någon som är återkommande sjuk och borta i parti å minut.
Att sedan se ut som nåt katten har släpat in, borde för fan vara hur avskräckande som helst.
Ska vi skramla ihop till en spegel åt henne så hon blir medveten om det?
Citera
2026-08-22, 01:54
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Låter lite motsägelsefullt.

Kanske skulle söka sig till ett annat yrkesval?

Kattvakt? Standup-komiker?

Nä.
Citera
2026-08-22, 02:00
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Personen fick ett ansvarsområde (mejeriavdelningen) på City Gross i samband med att tre andra kollegor sa upp sig och fick då ingen upplärning i sin nya roll.
Gick in i väggen och gick då ner till 26h samtidigt som personen lärde upp en ny mejeriansvarig.
Det resulterade i att personen lärde upp en ersättare för sig själv, vilket gjorde att dom 26 timmarna upplevdes som en heltidstjänst.

Frågan är varför personen inte fick upplärning i sin nya roll?
Varför förväntades personen som bränt ut sig att ansvara för upplärning av ersättaren?

Om alla sa upp sig så fanns det ingen kvar som kunde lära upp henne och nu efter att ha jobbat i över ett år, behöver hon väl ingen upplärning!

Om den utbrända personen är i arbete och har arbetat där längst så är det vettigt om hon lär upp ersättaren - detta händer på samtliga arbetsplatser idag, inget märkvärdigt.

Hon jobbar väl för farao inte inom nabo-vetenskap eller raketforskningen?
Citera
2026-08-22, 02:49
Medlem
Syntes inte alls att det var ett vänstermongo, djävla lättstressade typer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här