2026-08-21, 17:08
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Rocca
Julbord med jobbet ungefär 2017. Det var det sämsta julbord jag någonsin smakat.

Det julbordet var ju bra. Dom hade ål. Serveras det ål är det över medel automatiskt.
Citera
2026-08-21, 17:11
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Samma, var där på julbord 2017 och det var riktigt bra men huruvida det är representativt för maten i övrigt vetefan.

Finns det inga planer på att öppna igen? Är ju snudd på kapitalförstöring att inte utnyttja tornet.

Klart det lilla patetiska tornet från 60 talet skall hållas stängt. Det skulle skära sig med enshittifikationen av Sverige annars. Allt ska sakta bli sämre.
Citera
2026-08-21, 19:02
Medlem
Duvlorts avatar
Käkade spagetti med köttfärssås där en gång, smakade skolmatsal.
Skruvade av locket på pepparkaret delvis, kan vara därför man var tvungen att stänga?
Citera
2026-08-21, 19:05
Medlem
Denoms avatar
Jag käkade brunch där vid ett tillfälle för 15-20 år sedan och de hade riktigt lönnsirap till pannkakorna i alla fall.
Citera
2026-08-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Utveckla
För länge sen var det bara en kiosk med en lucka man kunde köpa glass, godis, läsk.
På senare år runt 2005 blev det en kafeteria med sittplatser.
Citera
2026-08-21, 20:08
Medlem
Wyrdkins avatar
Gick dit typ något år innan det stängdes. En normal restaurang. Lite över genomsnittet, kypare tog order etc.

Man gick ju dit för utsikten, såg ända till förorter som Kista.
Citera
2026-08-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
För länge sen var det bara en kiosk med en lucka man kunde köpa glass, godis, läsk.
På senare år runt 2005 blev det en kafeteria med sittplatser.
Jahapp, trodde du skulle säga att det började säljas kokain och magiska svampar genom kodord.
Citera
2026-08-21, 21:05
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moffet
Finns det någon här som minns hur restaurangen i Kaknästornet var i sina glansdagar? Hur var maten, vilket klientel, ryktet osv?

På slutet var maten riktigt riktigt riktigt dålig
Citera
2026-08-21, 21:14
Medlem
Maten var ok, inget speciellt det gick att äta men inget man la på minnet.

Skulle säga att de sista åren var restaurangen en ren turistfälla som folk åkte till mer för utsiktens skull mer än för maten.
Citera
2026-08-21, 22:32
Medlem
Tranquility Bass avatar
Hur många skulle vilja behöva genomgå en säkerhetskontroll motsvarade på en flygplats bara för att käka lunch? Hur skulle denna kontroll påverka priserna?
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Glansdagar? Asså sextiotalet? Om du menar de sista tjugo åren innan stängning turistfälla dvd skit. Varför är Kaknästornet fortfarande stängt? Om jag fattade det rätt var det pga säkerhetsskäl/terrorhot, det mumlades i skägget om orsak, men det borde väl gå att ordna på något djävla sätt med typ säkerhetskontroll som flygplats?
Citera
2026-08-21, 22:51
Medlem
immenhusens avatar
Överprisad och medioker. En seg rest av det gamla dåliga restaurang-Sverige. Levde på utsikten.

/AI
Citera
2026-08-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Tveksam service. Hon beställer en Calzone och får kokt potatis med kassler.
Fast dom tog säkerheten på hög nivå. Sen fick man besudla notan efter.

On topic, så har jag aldrig ätit på Kaknästornet. Men jag tycker det är väldigt synd att man helt stängt tornet för besökare. Är det av säkerhetsskäl? Är man rädd att ryssar ska komma och fota uppifrån eller vad är det frågan om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in