2026-08-21, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKanyl
Nebel är ett judiskt namn, intressant i sammanhanget är att även Rickard Andersson hade ett judiskt efternamn innan bytet till Andersson (Símon).

Nebel är ett tysk/judiskt namn. Men det går inte att ta på allvar. Då många Ryssar flyttade till Tyskland efter andra världskriget. Så efternamnet betyder inte mer att nån var gift.

Li*m C*rlos N*b*l - 18 år

2* = A
2* = E

Tydligaste koppling C*rlos = han var förmodligen en kommunist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Han blev skjuten i benen. Är du efterbliven sosse
Man kan dö av att bli skjuten i benet. Är du efterbliven?
Citera
Medlem
vancover89s avatar
min enda fråga hur fick han tag på svärdet
Citera
2026-08-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palsternacke
^
|
This

jag vill ju också tydliggöra att landet ryssland inte ligger bakom skiten. det är edgelords från hela världen runt som stänger in sig själva, skapar en värld av vi/dem och finner en gemensamhet av att vara edgelords som vill skapa kaos och skada världen som så tråkigt nog är emot dem. /s

nej, ingen påverkansoperation, bara barn som funnit sig i utanförskap och blir radikaliserade.

edit: svarade på fel notis, lol. menade självklart till kanonen56.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Ah okej, hade hört true crime förut så var övertygad om att det var en Serie jag inte sett än och inte genre.

Men här hittade jag mer bevis på att de som gör sånt där är ryssar.

https://www.tiktok.com/@antihumanityaction/video/7650259372030872854

Kolla namn och skrift på kommentarerna.
Citera
2026-08-21, 18:38
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/elever-hemskickade-efter-skolhot-i-fagersta

Hot på samma plats, 8 maj i år. Någon som vet mer om det?
Citera
2026-08-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
missförstå mig rätt, kanske uttryckte mig lite klumpigt.
givetvis så är jag inte emot att allting skickas till skolan!

det jag tycker är "konstigt" är var alla dessa resurser är någonstans vid andra tillfällen.
Poliser höll på att skadas ordentligt enligt deras egna ord. Men då fanns det inga kollegor från insatsstyrkan så långt ögat kunde nå, självklart förstår jag att det är order från högre ort som gör att det inte dök upp.
Antag att det finns två poliser i Fagersta (12.000 inv.) beväpnade med skjutvapen vilka möter en ensam gärningsman med ett svärd. Varför måste då en insatsstyrka flygas in med skottsäkra västar, hjälmar, karbiner och chockgranater?

De kom senare och sprang runt på parkeringen i sina västar och viftade med sina coola vapen. När gärningsmannen redan var insydd.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Att döma av fotot på MGM där han står i en kampsportsring, så verkar han ha utövat Thaiboxning.

Kanske därför ingen kunde stoppa honom innan polisen sköt honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Nu är det två pojkar som är skadade .
Du måste vara riktigt efterbliven.

Inte efterbliven. Men till ditt försvar var jag lite otydlig ser jag.

Jag vet att det är två skadade killar och ingen död enligt nyheterna. Så då försöker jag förstå varför det sprids att en Agnes skulle vara död. En långsökt anledning skulle vara att en intervjuad mamma heter så och på det visey har namnet kommit in i desinformationscirkusen.

Det är ju mycket som skrivs här som är rena spekulationer. Vilket jag själv precis gjort...oups.

Och sen finns det andra som bara vill provocera och använder ord som vänsterextrem, högertroll osv. Eller kallar folk för rasister. Eller efterbliven för den delen...
Citera
Medlem
Personen bakom detta konto har ju taggat den misstänkte för några dagar sen i en video ang massskjutingen i örebro
https://www.tiktok.com/@ibihanif/video/7674046764739087624

Oklart om det är gäringsmannen men ser så ut på följande video (bara nån random dans?) https://www.tiktok.com/@barz7000/video/7675877397027212564
Citera
2026-08-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
GM är ju vitare än snö.

GM verkar snarare vara ungersk med ett judiskt efternamn.
Citera
2026-08-21, 18:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
GM är ju vitare än snö.

Och du tror att alla vita är just Svensk eller?
Citera
2026-08-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Antag att det finns två poliser i Fagersta (12.000 inv.) beväpnade med skjutvapen vilka möter en ensam gärningsman med ett svärd. Varför måste då en insatsstyrka flygas in med skottsäkra västar, hjälmar, karbiner och chockgranater?

De kom senare och sprang runt på parkeringen i sina västar och viftade med sina coola vapen. När gärningsmannen redan var insydd.
Kan det kanske vara för att dom inte kan garantera en ensam gärningsman? Hur kan du klaga på att polisen lägger på stora mängder resurser på en såpass allvarlig händelse? Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in