2026-08-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Hur kunde dom lämna ut väskan och dessutom till Bar*ro och inte Gerds söner ändå mer obegripligt, man undrar ju hur många mord man missat genom åren och hur många mördare som klarat sig pga liknande polisarbete...
Dom kanske tänkte att Barbro kunde ha någon användning för handväskan. Gerds söner skulle ju knappast använda en handväska.
Citera
2026-08-21, 15:33
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag får en känsla av att JJ har spanat ett tag för att kunna slå till.
Anledning är pengar.

Vad som hämtade ur tygpåsen är en annan story, om det ens fanns något i den av intresse.
Den följde säkert med i bara farten.

Det perfekta mordet blev inte så perfekt.

Han verkar dessutom väldigt verbal när det gäller.
Se bara hans brev.

Uträknande, har läst i media och på FB i 21 år.
Citera
2026-08-21, 15:35
Medlem
Joe Blows avatar
Man blir bedrövad varje gång man följer svensk rättsskipning. Brottsplatsundersökningen, den efterföljande utredningen, analyserna, FUPen och förhandlingen i detta ärende är på sub-korpnivå. Jag hopppas JJ blir friad då man av princip inte skall kunna bli fälld av ett så uselt rättsväsende. Att tokan Barbro Öberg med flera tydligen satt och skrattade i rättssalen idag gör att dom heller inte förtjänar något annat utslag.
Senast redigerad av Joe Blow 2026-08-21 kl. 15:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumakoxi
Helt otroligt att han väljer att placera sig på platsen och berätta om saker som dom inte har bevis på att just han gjort! Men det verkar heller inte vara ovanligt att mördare berättar lite halvsanningar om sina dåd.
Med sina utsagor så framstår han i mina ögon som ensam gärningsman och fallet kommer bli polisiärt uppklarat. Jag tror dock inte han blir dömd men vi får väl se..

Knasigt att snärja in sig så där. Varför inte bara hålla käft och rycka på axlarna åt DNA-fynden? Det är det enda han över huvud taget har att bemöta och där behöver han bara svara "inte vet jag". Är det här försvararens strategi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blablabla78
Jag vet inte hur det ser ut på platsen men har en detalj som kan ändra på saken.

Om du har en skottkärra som är tungt lastad och ska ta dig över en tröskel eller kant så är det vanligt att backa och dra skottkärran över kanten istället för att skjuta den framför dig. Det blir lättare och mer kontrollerat sätt att ta sig över kanten.

Helt överens.
Det är en kant från ute och in vid den dörren.
Jag tror nämligen också att Tor hade ryggen till och vänd BORT från entren till verkstad/ladugård.
Citera
2026-08-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det var inte rätt märkning på datumet. Jag tror att det var datumet som batteriet hade laddat ur eller nåt.

Det skulle förklara en del!
Citera
2026-08-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blablabla78
Jag vet inte hur det ser ut på platsen men har en detalj som kan ändra på saken.

Om du har en skottkärra som är tungt lastad och ska ta dig över en tröskel eller kant så är det vanligt att backa och dra skottkärran över kanten istället för att skjuta den framför dig. Det blir lättare och mer kontrollerat sätt att ta sig över kanten.
Japp. Gör samma. Gamla lantliga ställen har ofta höga trösklar. Min har det till vedförrådet.
Mördaren lurade nog inne och Tor hade inte en chans. Hade mördaren kommit utifrån hade skottkärran kommit mellan. Nu hade nog Tor intet anande kärran i händerna och inte blicken riktad inåt.
Citera
2026-08-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Man blir bedrövad varje gång man följer svensk rättsskipning. Brottsplatsundersökningen, den efterföljande utredningen, analyserna, FUPen och förhandlingen i detta ärende är på sub-korpnivå. Jag hopppas JJ blir friad då man av princip inte skall kunna bli fälld av ett så uselt rättsväsende. Att tokan Barbro Öberg med flera tydligen satt och skrattade i rättssalen idag gör att dom heller inte förtjänar någon annat utslag.

Vem har 38rna?
Citera
2026-08-21, 15:45
Medlem
Lärdom som åter kan dras. När väl någon ställs inför rätta och FUP släpps visar det sig att en massa saker inte stämmer som tagits för givna, upprepats i tidningar, tv-dokumentärer och poddar, ältats i forum, basunerats ut av självutnämnda experter (hej GW) o s v.

Någon journalist, privatsnokare, snut i marginalen et c har snappat upp nåt, missförstått och förmedlat vidare. Reproduceras sen om och om igen och blir en sanning.

Värt att ta med sig i diskussionen om andra uppmärksammade och ouppklarade brott.
Citera
2026-08-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Vem har 38rna?

Med tanke på allt annat i materialet som verkar lättrörligt kan man ju undra över signifikansen av dessa ökända skor.

Handlar det alltså om ett fåtal avtryck i en vindstrappa? Inget mer? Låter som nåt som kan ha avsatts tidigare. Hade hittats på fler ställen i huset om det inte vore för att de så klart blivit städade.
Citera
2026-08-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Med tanke på allt annat i materialet som verkar lättrörligt kan man ju undra över signifikansen av dessa ökända skor.

Handlar det alltså om ett fåtal avtryck i en vindstrappa? Inget mer? Låter som nåt som kan ha avsatts tidigare. Hade hittats på fler ställen i huset om det inte vore för att de så klart blivit städade.

Jag måste kolla upp. Men förekommer 38'orna tillsammans med 45'orna och i någon så när mängd kan man fundera. Tyckte mig läsa att 38'orna fanns på flera håll i huset, liksom de större. Vet ej hur länge fotspår anses färska.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-21 kl. 16:04.
Citera
2026-08-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Dom kanske tänkte att Barbro kunde ha någon användning för handväskan. Gerds söner skulle ju knappast använda en handväska.
Nej, att använda en nyligen mördad kvinnas handväska, dessutom någon med äldre smak vore otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in