2026-08-21, 14:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Att du försöker använda etiketten ”arab” som ett biologiskt radergummi är direkt pinsamt.

Vad kallade sig gruppen som förkastade delningsplanen och förklarade krig mot Israel? Vad referade de sig själva som i dokumentet? Hint: ordet palestinier förekommer inte en enda gång i dokumentet.
Citera
2026-08-21, 14:47
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Men du är så intelligent att du kommenterar en artikel utan att ha läst den.

Rubriken lyder: Israel bygger galge för att hänga terrordömda palestinier.

Hoppade du av livets hårda skola?
Denna tråd hade en annan rubrik tidigare. Den ändrades eftersom den hade falsk information. Det var alltså trådens rubrik, uppenbart som det syftade på.

Utgången rubrik: ” Israel bygger galge med publikplatser - ska avrätta palestinier offentligt”
(FB) Israel bygger galge med publikplatser

Jag mindes tidpunkten, så jag kunde hitta den lätt. Så varsågod.

Som du ser likställer TS livstids dömda personer för terrorbrott med Palestinier. Men den ändrades för falskheten att det skulle ske offentligt.
Citera
2026-08-21, 14:48
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Denna tråd hade en annan rubrik tidigare. Den ändrades eftersom den hade falsk information. Det var alltså trådens rubrik, uppenbart som det syftade på.

Men kära nån.

Vi tar det igen.

ARTIKELNS RUBRIK LYDER...

Alltså, artiklen som länkas till i trådstarten. Artikeln som är underlaget för denna tråd.

För visst begriper du väl vad en artikel är?

Citat:
Som du ser likställer TS livstids dömda personer för terrorbrott med Palestinier. Men den ändrades för falskheten att det skulle ske offentligt.

Nej. Det är TV4 som gör det.. I ARTIKELN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! som TV4 plublicerat på tv4.se
Senast redigerad av dickachu 2026-08-21 kl. 14:51.
Citera
2026-08-21, 14:58
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Men kära nån.

Vi tar det igen.

ARTIKELNS RUBRIK LYDER...

Alltså, artiklen som länkas till i trådstarten. Artikeln som är underlaget för denna tråd.

För visst begriper du väl vad en artikel är?

Nej. Det är TV4 som gör det.. I ARTIKELN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! som TV4 plublicerat på tv4.se
Du citerade alltså detta inlägg och undrade över rubriken.
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Lite småroligt är det allt att TS verkar så efterbliven att han likställer terrorister med palestinier i rubriken.
Det handlar alltså om trådens rubrik inte artikeln.

För tråden har alltså bytt rubrik.
Utgången rubrik: ” Israel bygger galge med publikplatser - ska avrätta palestinier offentligt”

Det är uppenbart att det var den medlemmen syftade på och inte någon artikel rubrik.

För att göra det övertydligt.

Du citerar någon som diskuterar trådens rubrik. Inte en artikel rubrik.
Citera
2026-08-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det är fascinerande hur du hellre skriver en arg krönika om 600-talet än att faktiskt svara på frågan som din debattpartner nyss duckade.

Din historiska indoktrinering förändrar dessutom inte den biologiska och demografiska verkligheten överhuvudtaget.

Oavsett om assimilationen skedde genom politiskt tryck eller skatter eller kulturellt inflytande under det arabiska imperiet kvarstår det vetenskapliga faktum att befolkningen på marken genetiskt sett är Levantens tvättäkta semitiska urfolk.

De stannade kvar på sin jord och överlevde imperier och till skillnad från det europeiska kolonialprojektet vars grundare var jiddischtalande migranter som på konstgjord väg fick lära sig ett dött skriftspråk under sent 1800 tal för att dölja sitt ursprung och eftersom din kamrat Melange drabbades av akut tunnevende kanske du har modet att faktiskt svara på kärnfrågan i stället för att leka arg söndagsskolelärare:

Sedan när ger ett påtvingat språkskifte och ett kolonialt plagiat där polackerna David Gruen och Szymon Perski snor namnet ”Israel” i sista sekunden rätten att fördriva de äkta semiterna från deras historiska jord och hur känns det att din påstådda ”originalstat” i dag styrs av internationellt efterlysta krigsförbrytare som inte ens kan resa till Europa utan att omedelbart fängslas av ICC för brott mot mänskligheten? Jag inväntar ditt svar.

hahaha. du vet att arabiskt DNA är lika naturligt bland vikingar i norden som det var i levantens bronsåldersfol väll?
Citera
2026-08-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
För att det helt enkelt inte är sant? Eller kan du belägga ditt påstående?

Finns en del grupper terroristgrupper i Palestina

Hamas är en terroristgrupp

Palestinian Islamic Jihad Är en terroristgrupp

Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP)

Sen har vi folk som ger support till dessa grupper över hela världen

Så 100 000 är mycket rimligt.

Finns en anledning till varför egypten hatar Palestina och har stängt gränsen.
Finns en anledning till att jordanien hatar palestina.
Sist när dom hjälpte palestinier så mördade palestinier deras kung.

etc etc
Citera
2026-08-21, 15:02
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Du citerade alltså detta inlägg och undrade över rubriken.

Nej, det gjorde jag inte.

I inlägget som du nämner men inte citerar, skriver jag så här:

Citat:
Men du är så intelligent att du kommenterar en artikel utan att ha läst den.

Rubriken lyder: Israel bygger galge för att hänga terrordömda palestinier.

Hoppade du av livets hårda skola?

Länk till det det inlägget: (FB) Israel bygger galge med publikplatser

Jag tror vi nu kan konstatera att du inte vet vad en artikel är.
Citera
2026-08-21, 15:08
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Nej, det gjorde jag inte.

I inlägget som du nämner men inte citerar, skriver jag så här:

Länk till det det inlägget: (FB) Israel bygger galge med publikplatser

Jag tror vi nu kan konstatera att du inte vet vad en artikel är.
Ja precis. Ja det skrev du till någon som diskuterade TS rubrik för tråden.

Jag fattar att det blir lite konstigt när man diskuterar trådens rubrik som sedan ändras. Då blir det lätt missförstånd. För det är ju inte alla som vet att den här ändrats.

Du tänkte gissningsvis att det var artikeln i tråd starten som diskuterades. Men det var det inte.
Citera
2026-08-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Finns en del grupper terroristgrupper i Palestina

Hamas är en terroristgrupp

Palestinian Islamic Jihad Är en terroristgrupp

Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP)

Sen har vi folk som ger support till dessa grupper över hela världen

Så 100 000 är mycket rimligt.

Finns en anledning till varför egypten hatar Palestina och har stängt gränsen.
Finns en anledning till att jordanien hatar palestina.
Sist när dom hjälpte palestinier så mördade palestinier deras kung.

etc etc

Ditt svar belägger inte alls påståendet om 100 000 tals terrorister. Sluta hitta på saker!
Citera
2026-08-21, 15:13
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Du tänkte gissningsvis att det var artikeln i tråd starten som diskuterades. Men det var det inte.

Nu blir jag nyfiken.

Hur kommer det sig att du läser trådstarten, som är rubriksatt likadant som en artikel, som citerar denna artikel i fråga, samt länkar till artikeln på tv4.se, och tänker "den här tråden handlar inte om artikeln"?
Citera
2026-08-21, 15:15
Avslutad
Varje gång jag ser rubriken tänker jag att de ska sätta upp en stor klädhängare som i Ullånger

https://www.allehanda.se/naringsliv/har-finns-varldens-storsta-kladhangare-efter-50-ar-fascinerar-den-fortfarande-bilisterna-efter-e4/
Citera
2026-08-21, 15:25
Medlem
.nattramn.s avatar
Nej, tråden var inte rubriksatt som artikeln. Tråden hade en ihopp fantiserar rubrik. Troligtvis för att väcka extra negativa känslor.
Citat:
Nu blir jag nyfiken.

Hur kommer det sig att du läser trådstarten, som är rubriksatt likadant som en artikel, som citerar denna artikel i fråga, samt länkar till artikeln på tv4.se, och tänker "den här tråden handlar inte om artikeln"?
Ibland ångrar man att man försöker vara hjälpsam.

Jag såg att du missförstått. Samt mindes jag tidpunkten för rubrik ändringen. Därför kunde jag lätt länka.

Det är klart att artikeln ligger till grund. Men TS satte en rubrik på tråden som inte var ok.

Så en hel del av tråden har tagit utgångspunkt ur TS rubrik. Samt mycket diskussion i början rör specifikt den rubriken. Eftersom nog många reagerade på den och att den var falsk.

Faktiskt är du den första som jag sett diskuteras artikelns rubrik.

När du ser mer diskussioner i tråden som rör en "rubrik" så är det alltså den utgående tråd rubriken som diskuteras.

Det är klart att det blir lite skumt om man inte känner till det och läser tråden i början. Eftersom den då hette någåt annat.

Utöver detta så tror jag de flesta av oss valde att läsa bättre artiklar en den i TS, eftersom vi då fick bättre info om nu detta alls är sant.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-08-21 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in