2026-08-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Husbondens röst kommer att få SD att släppa fram en M+KD+C-regering utan några krav.

Åkesson kommer att förklara att det bästa för SD nu är att gå i opposition och satsa på en SD-regering 2030 och att SD var ansvarsfulla nog att se till att det blev en högerregering istället för en vänsterregering.

Ja jävlar du, vad tror du hans väljare kommer tycka då. Total jävla härdsmälta och blir ingen regering 2030 då utan frågan är om partiet ens finns kvar till hälften efter så enorma svek och misslyckanden och bekräftelse att det enbart är korruption och pengar till kapitalister, miljardärer och friskoleägare som betyder något och pengar under bordet i sd-ledningens egna fickor. Dessutom inget som är realistiskt i verkligheten och inget C accepterar heller.
Citera
2026-08-21, 11:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Ja jävlar du, vad tror du hans väljare kommer tycka då. Total jävla härdsmälta och blir ingen regering 2030 då utan frågan är om partiet ens finns kvar till hälften efter så enorma svek och misslyckanden och bekräftelse att det enbart är korruption och pengar till kapitalister, miljardärer och friskoleägare som betyder något och pengar under bordet i sd-ledningens egna fickor. Dessutom inget som är realistiskt i verkligheten och inget C accepterar heller.
Alla sysslar visst med önsketänkande.
Citera
2026-08-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Alla sysslar visst med önsketänkande.

Nej, det är nog du som gör det om du tror Åkesson kan så uppenbart totalsvika helt bara ge bort 20% utan politik, göra det helt uppenbart att det bara handlar om pengar till rika, friskoleägare och miljardärer som ger honom personlig vinning. Och sedan komma tillbaka och bli statsminister om 4 år

Dom flesta sdare ute i landet är egentligen historiskt socialdemokrater. Dom har ingen som helst vilja, nytta av eller accepterar att så uppenbart utnyttjas och gå miljardärer och friskoleägares ärenden. Många har tyvärr blivit lurade fram till nu, men att dra det ännu längre, göra det ännu mer uppenbart och tro att det ska fungera när missnöjet är enormt redan som det är med sd och Åkessons totala svek och enorma misslyckanden är ju sanslöst.
Senast redigerad av Katki 2026-08-21 kl. 12:05.
Citera
2026-08-21, 12:03
Medlem
Citat:
Missnöjet med sds helomvändningar om exakt ALLT är enormt.

Fast man kan inte prata om missnöje när ett parti ökar i varje val.
Med stor sannolikhet kommer SD att öka sitt antal röster, precis som de har gjort i varje val sedan 1988.

Så vänta några veckor innan du pratar om 'missnöje'
Citera
2026-08-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Med stor sannolikhet kommer SD att öka sitt antal röster, precis som de har gjort i varje val sedan 1988.

Missnöjet är här och nu, med senaste 4 åren och alla svek, misslyckanden och helomvändningar man gjort under dessa år. Det är 13 september det prövas skarpt i valet. Sd kommer minska, antagligen mer än folk tror. I eu-valet sa mätningarna 18%, det blev 13%. Kyrkovalet var ett tokfiasko.

Stockholms kommun: (jämförelse med 2022 inom parantes)
Sd 6,1% (-5,7)

Unga väljare:
Sd 11,5% (-9,3)

Varningsklockorna borde börja ringa. Det syns vart det här barkar. Minskning till 18,5 i mätningarna, sannolikt överskattade i dessa nu för tiden.
Citera
2026-08-21, 12:51
Medlem
Citat:

Men har du en spåkula eller liknande som du kan se in i framtiden med? Eller hur kan du vara så säker på att SD kommer att öka även i år (bara för att "det alltid varit så"?)? Det låter mest som dina egna personliga förhoppningar
Citera
2026-08-21, 13:11
Medlem
Citat:
Missnöjet är här och nu, med senaste 4 åren och alla svek, misslyckanden och helomvändningar man gjort under dessa år. Det är 13 september det prövas skarpt i valet. Sd kommer minska, antagligen mer än folk tror. I eu-valet sa mätningarna 18%, det blev 13%. Kyrkovalet var ett tokfiasko.

Stockholms kommun: (jämförelse med 2022 inom parantes)
Sd 6,1% (-5,7)

Unga väljare:
Sd 11,5% (-9,3)

Varningsklockorna borde börja ringa. Det syns vart det här barkar. Minskning till 18,5 i mätningarna, sannolikt överskattade i dessa nu för tiden.
Man kan ju tolka siffrorna som "mission accomplished" också. Dvs man har fått det man ville med att rösta SD. Skärpta straff, färre skjutningar, återvandringsbidrag, lägre asylinvandring (ej inräknat anhöriginvandring).

Dvs, jag röstade på SD för att jag var missnöjd, nu har de gjort vad jag ville och uträttat vad jag var ute efter. Bra jobbat, så nu kan jag gå tillbaka till mitt "egentliga" parti.

Om målet är att maximera partiets storlek så kan man ju kalla det misslyckande, men om det handlar om att få igenom sakpolitik (vilket är det intressanta) så kan det ju tyda på att de har lyckats som gör att de krymper.
Citera
2026-08-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det var det du skrev.

Men snittarna över mandatperioden är i linje med Reinfeldt. Prognoser kan man aldrig lita på.

Våra grannländer snittar på 10 000 per år, och de har också enorma problem. Det är det jag menar är för dåligt.

Uppenbart att det inte anses vara någon akut fråga för den sittande regeringen.

Fast då går det ju faktiskt sakta neråt. En mandatperiod till i den takten och man har halverat invandringen och minskat andelen bidragsbelastande MENA;iter.
Citera
2026-08-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Men har du en spåkula eller liknande som du kan se in i framtiden med? Eller hur kan du vara så säker på att SD kommer att öka även i år (bara för att "det alltid varit så"?)? Det låter mest som dina egna personliga förhoppningar

Jag skrev 'med stor sannolikhet' vilket innebär inte 100 %. Och detta på grund av att SD brukar överprestera i undersökningar som visar SD på samma nivå som 2022. Men herregud, du kastar din röst i Piratpartiets papperskorg, varför bryr du dig ens om hur mycket SD får? lol
Citera
2026-08-21, 13:23
Medlem
Citat:
Jag planerade att rösta på KD, men när jag ser hur desperat den radikala vänstern är över att SD krymper, kommer jag definitivt att byta till SD bara för det. Tack för motivationen ni ger.

Exakt det där var min motivation att rösta SD också trots att jag egentligen vill rösta AfS. Jag vet vilka felaktiga växlar de jävla vänsterlibsen skulle dra av en minimal minskning, och hur det skulle firas, och jag vämjas måttlöst av bara tanken.
Citera
2026-08-21, 13:30
Medlem
SpontanEjakulations avatar
MSN och dess flöde postar att O M N I har gjort egen survey där (mp) får 19,9 % i riksdagsvalet.

I samma artikel sägs att (sd) förväntas halveras i väljarstöd.

Källa, länk: https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/de-yngsta-%C3%B6verger-sd-mp-mer-%C3%A4n-fyrdubblas/ar-AA2azAbz?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=6a88319328194b 5d8fe624ad88b44596&ei=36

Jag kommenterar dessa chock-opinions-siffror, i Kultur/ Media-forumet, i tråden om nyhetsaggregatorn O M N I .
Citera
2026-08-21, 13:33
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
MSN och dess flöde postar att O M N I har gjort egen survey där (mp) får 19,9 % i riksdagsvalet.

I samma artikel sägs att (sd) förväntas halveras i väljarstöd.

Källa, länk: https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/de-yngsta-%C3%B6verger-sd-mp-mer-%C3%A4n-fyrdubblas/ar-AA2azAbz?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=6a88319328194b 5d8fe624ad88b44596&ei=36

Jag kommenterar dessa chock-opinions-siffror, i Kultur/ Media-forumet, i tråden om nyhetsaggregatorn O M N I .

Skrämmande hur korkade ungdomar är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in