2026-08-21, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är, som jag förstår det, bara i Stockholm det ens finns judiska skolor.

Det finns tre skolor med judisk profil i hela Sverige, den ena i Sthlm är bara F-6 och den andra i Sthlm är ett högstadium. Så nästan som en enda skola F-9 i hela Sverige. En liten friskola i Gbg. En folkhögskola också. Ingenting alltså. Trots detta är de de mest utsatta barnen i Sverige. Poliser måste patrullera utanför pga alla hot, skadegörelse och trakasserier.
Barnen vågar inte ha sina Davidsstjärnor på sig utanför skolan. Det är ju just därför det var så EXTRA VIKTIGT att Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i tv.
Och så ÄCKLIGT att en av de styrande i barnorganisationen Junis som påstår att de verkar för demokrati för barn instämde med Valley Ghanem i ett inlägg på Facebook (under ETC:s artikels kommentarsfält). Hon skrev typ, "Ja verkligen, må hon brännas och straffas av Gud, blabla".
Likaså äckligt att riksdagspolitikern för S, Annika Strandhäll viftar bort kritiken mot Valley Ghanems attack och skriver att Simona i princip är en rasförrädare som spelar teater.
Citera
2026-08-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Nej, det låter ju sjukt. Vem tycker det?

Va? Så du tycker det är normalt att bränna ihjäl andra men inte just halshugga? Hur fan tänker du där? Om det finns grader i helvetet så är väl att brännas ihjäl sjukt mer plågsamt och traumatiskt?
Annars så är hela grejen att skrika ut att någon ska mördas för att hen bär en Davidsstjärna det sjuka?
Citera
2026-08-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt om det är så jag fått fram det, blev missförstådd tidigare så kopierar in det jag försökte förmedla.

Det jag försökte resonera kring (kanske inte blev så tydligt) handlade mer om att försöka förstå hennes perspektiv på det hela. Det jag menade var att om en människa blir utsatt för X så är det inte så konstigt om människan reagerar med Y, dvs agerar mänskligt. Att agera mänskligt behöver inte automatiskt betyda att den agerat "rätt".

Jag tycker att det är viktigt att kunna diskutera hur andra tänker, vad tycker du?

Ska göra mitt yttersta för att hålla mig saklig (håller med om att tidigare inlägg blev lite färgat). Nej jag röstar inte på Socialdemokraterna. Är faktiskt ganska osäker på hur jag ska rösta i detta val.

Ber förövrigt om ursäkt om detta kanske blir hoppigt. Belys gärna om det är något jag tidigare skrivit som jag missade i detta inlägg.

Du har fortfarande en rasistisk utgångspunkt om jord och blod. Du skriver att Simona ska identifiera sig som Palestinier och de som sitt folk när hon identifierar svenskar som sitt folk och sig själv som svensk. Men du anser då att en person med DNA-ursprung i Mellanöstern aldrig kan bli svensk?
Dessutom att mänskliga rättigheter som ska råda i Sverige inte får gälla andra än "arier"?
Alltså att själv välja sin identitet, uttrycka sina egna åsikter fritt, välja eventuell religion eller visa öppet stöd för tex judar ska enligt dig inte personer som Simona få ha tillgång till pga sitt DNA?!

Jag vet inte vad du menar att Valley har varit med om, jämfört med 90% av andra med en master i statsvetenskap har hon varit med om en spikrak karriär uppåt, när de andra 90% är arbetslösa, jobbar timmar på en lunchrestaurang, delar ut reklam eller till slut utbildar sig igen och tar studielån ytterligare flera år då de sökt samma jobb som henne men inte fått dem.
Valley har fått arbeta på universitetet utan att ens ha doktorerat, det händer, men det finns många som faktiskt har doktorerat men aldrig fått fast jobb på universiteten och således aldrig kunnat ha en akademisk karriär.
Sen visst, hennes släkt lever i ett land med en historia av terrorism, konflikt och krig.
Judar är dock knappast priviligierade, förutom Förintelsen och alla pogromer innan dess i Europa så är de den mest utsatta etniska gruppen för hot, hat och förföljelse. Till och med Greta Thunberg går öppet och skriker "Yalla Intifada! From the river to the sea" osv. som är ett upprop för folkmord på judar...
Citera
2026-08-21, 10:24
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Va? Så du tycker det är normalt att bränna ihjäl andra men inte just halshugga? Hur fan tänker du där? Om det finns grader i helvetet så är väl att brännas ihjäl sjukt mer plågsamt och traumatiskt?
Annars så är hela grejen att skrika ut att någon ska mördas för att hen bär en Davidsstjärna det sjuka?

Nej, det gör jag inte. Sidospår men halshugga är nog mer humant om man tvingas välja. Det är naturligtvis sjukt, båda två.

Är det okej om vi försöker att hålla diskussionen saklig framöver? Har nog sagt något rätt utsvävande ändå så ber om ursäkt för det i sådant fall.
Citera
2026-08-21, 10:26
Medlem
Citat:
Nej, det gör jag inte. Sidospår men halshugga är nog mer humant om man tvingas välja. Det är naturligtvis sjukt, båda två.

Är det okej om vi försöker att hålla diskussionen saklig framöver? Har nog sagt något rätt utsvävande ändå så ber om ursäkt för det i sådant fall.

Jag är saklig, tack så mycket. Du argumenterar emot alla som tycker Valleys attack var hårresande just för att hon förutom allt hat och hatiska angrepp på henne som människa skrev "Må hon brännas". Jag svarar på det. Det är sakligt, även om jag inte skriver lika lågaffektivt som du. Det är inte det lågaffektiva som gör det sakligt, utan innehållet, argumenten.
Citera
2026-08-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Klart det är din plikt som svensk att anmäla om du bevittnar vad du tror är ett grovt brott.

Ok då får vi vänta och se.

Nej. Du får gå en introduktionskurs i Sveriges lagar. Vi har ingen angiveriplikt eller plikt att anmäla brott vi läser om i tidningen. Varför tror du det?
Man kan inte heller anmäla olaga hot eller "Påverkansbrott mot demokratin" https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/sakerhet-och-ordning-i-samhallet/paverkansbrott-mot-demokratin/ om man inte är den utsatta.
Polisen utreder inte om 500 personer som läst tidningen polisanmäler å en politikers vägnar. Simona gjorde det ju dock själv.
Hoppas att hon även blir uppmärksam på det som en av de styrande i barnorganisationen Junis skrev, det är också påverkansbrott mot demokratin enligt mig.
Citera
2026-08-21, 11:35
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Du har fortfarande en rasistisk utgångspunkt om jord och blod. Du skriver att Simona ska identifiera sig som Palestinier och de som sitt folk när hon identifierar svenskar som sitt folk och sig själv som svensk. Men du anser då att en person med DNA-ursprung i Mellanöstern aldrig kan bli svensk?
Man ska vara bra hjärntvättad i kulturmarxism och postmodernism om man tror att en med ursprung i Mellanöstern kan bli etnisk svensk. Det är fullständigt omöjligt, så länge man godtar att etnicitet är något som existerar. Det är en helt annan sak om man tycker att det bör spela någon som helst roll.

Även om jag hade varit född i Japan av svenska föräldrar, och sedan lever hela mitt liv i Japan, talar japanska och lever enligt japansk kultur, så blir jag ju inte etnisk japan. Helt enkelt för att det inte är möjligt att appropriera en etnicitet. Ni värderelativister tycks ju tro att om en kattmamma föder sina kattungar i ett stall så ska vi kalla dem föl. Ni är sjuka i huvudet.
Citera
2026-08-21, 11:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nej, det låter ju sjukt. Vem tycker det?

Majoriteten av alla muslimer gör det bakom lyckta dörrar eftersom det är vad som förväntas av dem enligt religionen, och Valley gör det garanterat eftersom hon påstår att Hamas inte är en terrororganisation.
Citera
2026-08-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Du och jag skulle bjuda Mohamsson och Ghanem på några drinkar. Sen hade det varit fred mellan dom på en kvart 😂

Ja det vore ju något. Förstnämnda ska tydligen tycka det är OK med en drink före en partiledardebatt. Hur det skulle bli om man får i sistnämnda (lyckas lura i henne?) alkohol vill jag inte spekulera i Känns obehagligt
Citera
2026-08-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Man ska vara bra hjärntvättad i kulturmarxism och postmodernism om man tror att en med ursprung i Mellanöstern kan bli etnisk svensk. Det är fullständigt omöjligt, så länge man godtar att etnicitet är något som existerar. Det är en helt annan sak om man tycker att det bör spela någon som helst roll.

Även om jag hade varit född i Japan av svenska föräldrar, och sedan lever hela mitt liv i Japan, talar japanska och lever enligt japansk kultur, så blir jag ju inte etnisk japan. Helt enkelt för att det inte är möjligt att appropriera en etnicitet. Ni värderelativister tycks ju tro att om en kattmamma föder sina kattungar i ett stall så ska vi kalla dem föl. Ni är sjuka i huvudet.

Vad menar du med etnicitet? Rasbiologi? Att nationalitet är biologisk?
Simona är född i TYSKLAND, hon har inte levt en dag i Libanon eller Palestina. När hon var 8 år kom hon till Sverige. Hennes föräldrar valde att försvenska sitt namn och integrera sig helt. Det är så hon är uppvuxen, som svensk och europé.
Jag har kusiner som är födda i andra länder, vissa med två svenska föräldrar och vissa med en svensk förälder, och jo, de är de nationaliteterna för landet de bor i, de är inte svenskar. Varken svenska medborgare eller identifierar sig som svenskar.
De pratar väldigt begränsad svenska men flytande språk för de länderna de bor i på mordersmålsnivå. Kulturellt är de absolut nationaliteterna i de länderna där de bor. Mat, värderingar, vanor, gester, attityd, intressen, referenser, hela rubbet.
Du är en äcklig rasist som tror att människor består av raser med egenskaper kopplade till jord och blod. Du, Annika Strandhäll, Valley Ghanem osv.
Citera
2026-08-21, 12:11
Medlem
Citat:
Nej. Du får gå en introduktionskurs i Sveriges lagar. Vi har ingen angiveriplikt eller plikt att anmäla brott vi läser om i tidningen. Varför tror du det?
Man kan inte heller anmäla olaga hot eller "Påverkansbrott mot demokratin" https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/sakerhet-och-ordning-i-samhallet/paverkansbrott-mot-demokratin/ om man inte är den utsatta.
Polisen utreder inte om 500 personer som läst tidningen polisanmäler å en politikers vägnar. Simona gjorde det ju dock själv.
Hoppas att hon även blir uppmärksam på det som en av de styrande i barnorganisationen Junis skrev, det är också påverkansbrott mot demokratin enligt mig.

Jag ser att det där med att tolka allt folk säger eller skriver hundra procent bokstavligt är nåt återkommande med dig. Är du måhända autist? Menar inte att det finns en lag som tvingar dig att anmäla. Jag menar det är din moraliska plikt. Du tror ju benhårt att kärringen i fråga sprider helt seriösa dödshot mot en stackars oskyldig politiker men du väljer att passivt titta på istället för att agera och anmäla saken?

Du kan visst anmäla brott du har bevittnat. Det händer hela tiden. Mordhot är allvarliga grejer och det står inget i din länk att detta inte kan anmälas av ett vittne.
Citera
2026-08-21, 12:17
Medlem
Skrämmande hur muslimer / vänstermänniskor är så öppna med sin nazism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in