Citat:
Ursprungligen postat av
Undermedvetenh3t
Ber om ursäkt om det är så jag fått fram det, blev missförstådd tidigare så kopierar in det jag försökte förmedla.
Det jag försökte resonera kring (kanske inte blev så tydligt) handlade mer om att försöka förstå hennes perspektiv på det hela. Det jag menade var att om en människa blir utsatt för X så är det inte så konstigt om människan reagerar med Y, dvs agerar mänskligt. Att agera mänskligt behöver inte automatiskt betyda att den agerat "rätt".
Jag tycker att det är viktigt att kunna diskutera hur andra tänker, vad tycker du?
Ska göra mitt yttersta för att hålla mig saklig (håller med om att tidigare inlägg blev lite färgat). Nej jag röstar inte på Socialdemokraterna. Är faktiskt ganska osäker på hur jag ska rösta i detta val.
Ber förövrigt om ursäkt om detta kanske blir hoppigt. Belys gärna om det är något jag tidigare skrivit som jag missade i detta inlägg.
Du har fortfarande en rasistisk utgångspunkt om
jord och blod. Du skriver att Simona ska identifiera sig som Palestinier och de som
sitt folk när hon identifierar
svenskar som sitt folk och
sig själv som svensk. Men du anser då att en person med DNA-ursprung i Mellanöstern aldrig kan bli svensk?
Dessutom att mänskliga rättigheter som ska råda i Sverige inte får gälla andra än "arier"?
Alltså att själv välja sin identitet, uttrycka sina egna åsikter fritt, välja eventuell religion eller visa öppet stöd för tex judar ska enligt dig inte personer som Simona få ha tillgång till pga sitt DNA?!
Jag vet inte vad du menar att Valley har varit med om, jämfört med 90% av andra med en master i statsvetenskap har hon varit med om en spikrak karriär uppåt, när de andra 90% är arbetslösa, jobbar timmar på en lunchrestaurang, delar ut reklam eller till slut utbildar sig igen och tar studielån ytterligare flera år då de sökt samma jobb som henne men inte fått dem.
Valley har fått arbeta på universitetet utan att ens ha doktorerat, det händer, men det finns många som faktiskt har doktorerat men aldrig fått fast jobb på universiteten och således aldrig kunnat ha en akademisk karriär.
Sen visst, hennes släkt lever i ett land med en historia av terrorism, konflikt och krig.
Judar är dock knappast priviligierade, förutom Förintelsen och alla pogromer innan dess i Europa så är de den mest utsatta etniska gruppen för hot, hat och förföljelse. Till och med Greta Thunberg går öppet och skriker "Yalla Intifada! From the river to the sea" osv. som är ett upprop för folkmord på judar...