2026-08-21, 10:53
Avstängd
Stämmer ju
11 av 3 är vänsterblivna å islamister
Bodde där '06-'12, kom tillbaka '17, HELT annan stad

Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
På Drottningtorget? Jag skulle blivit förvånad om en högerminister kunnat visa sig där utan att bli angripen av minst två personer.

Göteborg börjar bli staden dit högerpolitiker åker varje gång de vill vara säkra på att bli fysiskt angripna. Jävla skitstad, full av skitmänniskor. Och ja, jag bor där.
Citera
2026-08-21, 10:55
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Står i artikeln du länkade:
När jag startade tråden var artikeln väldigt ny, väldigt kort och innehöll inte det du nu refererar till. Säger detta mest för att förmedla att jag inte är så dum att jag ställer frågor som kan besvaras av artikeln jag länkar till. Men tack för att du förmedlar den nya informationen i tråden!
Citera
2026-08-21, 11:00
Medlem
Enligt uppgift från en som såg gripandet var det högst troligt påverkade narkomaner som greps.
Citera
2026-08-21, 11:07
Medlem
Jazkers avatar
Spännande att det talas om män. Det är alltså inga barntorpeder i yngre tonåren det rör sig om. Luktar lite vänsterideologiska krigare med rastaflätor och filtkläder?
Citera
2026-08-21, 11:08
Medlem
OlofJohanssonSvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Enligt uppgift från en som såg gripandet var det högst troligt påverkade narkomaner som greps.

Skulle inte förvåna mig om du har 100% rätt.

Händelsen utnyttjas sedan som ett hot mot "demokratin".

Endast i Sverige.....
Citera
2026-08-21, 11:12
Medlem
Av alla politiker väljer man genuina Strömmer? Obegripligt.
Citera
2026-08-21, 11:12
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Spännande att det talas om män. Det är alltså inga barntorpeder i yngre tonåren det rör sig om. Luktar lite vänsterideologiska krigare med rastaflätor och filtkläder?
Ja kanske det. Så här står det om deras ålder nu i artikeln:
Citat:
Männen … är i 40-årsåldern och hemmahörande i västra Sverige
Citera
2026-08-21, 11:16
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 300kg
Av alla politiker väljer man genuina Strömmer? Obegripligt.
Jag tycker att jag har sett honom väldigt mycket i presskonferenser och nyheter den senaste tiden. Mycket mer än Kristersson. De som syns mycket har säkert en större hotbild. Sen är han ju justitieminister vilket leder till att han kan säga saker som är väldigt impopulärt hos allt ifrån småkriminella till grovt kriminella.
Citera
2026-08-21, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Min ABF-avdelning har nu gått ut med info. Det var två ariska män med rakade huvuden, bomberjackor och kängor.
Allt pekar på ett hot mot demokratin orkestrerat av SD!

Om du inte är nazist själv så menar du alltså män ifrån Iran/asien. Konstigt att ABF går ut med en sådan rasistisk information. Svårt att ta seriöst på sådan info.

Arier enligt AI: Ordet arier kommer från indoiranska språk och betyder "ädel" eller "ärorik". Historiskt var det en egen benämning för de folk som talade indoiranska språk i till exempel antikens Iran och norra Indien.
Citera
2026-08-21, 11:45
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG

Ja det här känns mest troligt efter att ha läst artiklarna om det, att det mer handlar om personer som uppträtt "konstigt" och oberäknerligt och därför uppfattats som hotfulla, kanske att dom fått nåt spontant CPryck in the moment och försökt ta sig fram till Strömmer för att tjafsa.

Låter så konstigt med "förberedelse till grov misshandel" annars, som att det typ stått två Busar och liksom vägt ett brännbollsträ i handen och stirrat hotfullt mot Strömmer från publiken eller nåt sånt, känns inte som ett normalt beteende om det hade handlat om ett mer "planerat" eller medvetet attentatsförsök.
Citera
2026-08-21, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Är det samma palestinaextremister med antisocialt dominansbeteende som hotade Carl-Oscar Bohlin? Grov misshandel planerades enligt polisen så det pekar mot vänsterpartisterna som vanligt?

Enligt Strömmer själv så ville en man komma fram och ställa frågor. Strömmer säger också att det inte är nödvändigt att överdramatisera händelsen.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2026-08-21 kl. 12:03.
Citera
2026-08-21, 12:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofJohanssonSvin
Skulle inte förvåna mig om du har 100% rätt.

Händelsen utnyttjas sedan som ett hot mot "demokratin".

Endast i Sverige.....
"Hotet mot demokratin" står ju t.ex judiska gamla högutbildade tanter som hon som tårtade Jimmie Åkesson så han fick ha SÄPO efter sig ett helt år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in