2026-08-20, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Sanny Lindström, Jonathan Knekta och jag har läst det på hockeysverige.se också.
Kvällstidnings-konstateranden har blivit Sannys grej. I vintras skickade han ut både i podd och text att Viggo Björck aldrig kommer bli nåt mer än en tredjecenter i NHL. Viggo var 17 när Sanny slog fast det.
Citera
2026-08-20, 16:44
Medlem
Lösa rykten på " byn " säger att Jack Kopacka är aktuell för Leksand, vet dock inte vad jag skall tro om det.
Citera
2026-08-20, 22:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Lösa rykten på " byn " säger att Jack Kopacka är aktuell för Leksand, vet dock inte vad jag skall tro om det.

Mja, skulle nog ta det ryktet med en stor skopa salt, tror Kopacka vill spela i en bättre liga än HA.
Citera
2026-08-20, 23:30
Medlem
Elvis avatar
Citat:

Skulle inte bli förvånad om han signar inom kort.

Galet. Leksand kör fullständigt över FBK, det här var aningen bättre än jag trodde på förhand. Otroligt roligt och skickar signalen att ”VI ÄR ETT JÄVLIGT BRA LAG!”.
Citera
2026-08-21, 02:01
Medlem
Tavastehuss avatar
Ingen som är i Lionshov och tittar på vad jag förstår är Sveriges bästa försäsongsturnering? Man blir glad av att höra Leksand slå FBK med 3-0.

Vad tycker ni om ”vita klubban”? Den väcker negativa känslor hos Adam Johansson.
Citera
2026-08-21, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi

Galet. Leksand kör fullständigt över FBK, det här var aningen bättre än jag trodde på förhand. Otroligt roligt och skickar signalen att ”VI ÄR ETT JÄVLIGT BRA LAG!”.

Var det verkligen så?

Såg inte matchen men Gidlöf var väl rena väggen vad jag hört, hade ju lika gärna slutat med storseger för FBK vad jag hört
Citera
2026-08-21, 05:35
Medlem
Citat:
Var det verkligen så?

Såg inte matchen men Gidlöf var väl rena väggen vad jag hört, hade ju lika gärna slutat med storseger för FBK vad jag hört
Nej verkligen inte. Han har såklart inte sett matchen i vanlig ordning om det där är hans analys. Gidlöf står för en helt brutal insats och oaktat en enorm krigarinsats från utespelarna så borde Färjestad vunnit matchen givet de enorma lägena de skapade.

Gidlöf kommer vara enormt bra i år, det råder det ingen tvekan om.
Citera
2026-08-21, 07:16
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Var det verkligen så?

Resultatmässigt är givetvis 3-0 en ren kross, har aldrig påstått att det spelmässigt var så!

Så jävla skön seger!
Citera
2026-08-21, 10:10
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Resultatmässigt är givetvis 3-0 en ren kross, har aldrig påstått att det spelmässigt var så!

Så jävla skön seger!

Håll dig till rätt tråd när Shl-säsongen börjar bara. Ni i HA har en helt egen tråd. Så sitt inte och skriv i fel
Citera
2026-08-21, 10:32
Medlem
Citat:

Citat:

Så jävla skön seger!

Genom det fetade så tolkar man att Leksand spelämässigt var överlägsna. Vilket inte var fallet! Försäsongsmatcher brukar vara tämligen tråkiga och ointressanta.
Citera
2026-08-21, 10:53
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Genom det fetade så tolkar man att Leksand spelämässigt var överlägsna. Vilket inte var fallet! Försäsongsmatcher brukar vara tämligen tråkiga och ointressanta.
41-16 i skott och vår bästa forward spelade inte. Såg inte matchen men är inte så orolig.

Däremot problematiskt att till och med allsvenskan har bättre målvakter än oss
Citera
2026-08-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
41-16 i skott och vår bästa forward spelade inte. Såg inte matchen men är inte så orolig.

Däremot problematiskt att till och med allsvenskan har bättre målvakter än oss

Tittade bitvis. Puckinnehav och avslut klart övertag FBK. Rätt mediokert spel som det brukar vara i augusti. Ja deras målis stod på huvudet. Han var bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in