2026-08-21, 10:29
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Känns logiskt om han går högerut. Har trots allt berikat sig på samhällets bekostnad och varit kriminell. Han passar mycket bra i SD, sossarna ska vara nöjda att slippa hans fula nylle.
SD är det mest kriminella partiet enligt statistiken i jämförelse med alla andra partier. Folket som skyddar dom med näbbar och klor är nyttiga idioter eller outright fascister.
Citera
2026-08-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Han har antytt flera gånger att han tänker rösta på SD i detta val men Jan Emanuel är lätthöger precis som Henrik Jönsson och väldigt överskattad inom den så kallade nationalistiska rörelsen.

Vad menar du konkret med att Jan Emanuel är ’lätthöger’ och ’väldigt överskattad’? Överskattad på vilket sätt – politiskt, ideologiskt, retoriskt eller vad gäller hans genomslag?
Citera
2026-08-21, 10:37
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Dom är lika dåliga partier som beter sig som fjortonåriga mobbare. Varför vill man rösta på folk som verkar fastnat i trotsåldern?

Dom tar upp frågor som andra partier försökt/försöker tiga ihjäl.
Ibland behöver någon tala om för fårket att kejsaren är naken.
Citera
2026-08-21, 11:01
Moderator
T-80Us avatar
Jan Emanuel... Seriöst. Vem fan tar den jättebebisen på allvar?

Jag kan inte tänka mig något som är lika ointressant som vad JE ska rösta på. Det skulle väl vara en hink avföring under ett palmblad i Centralafrika eller nåt.
Citera
2026-08-21, 11:02
Medlem
Eftersom han släppte "bomben" i Örebro passar det Bra att rösta på
Örebropartiet!
Citera
2026-08-21, 11:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Hade du varit intelligent så hade du inte blivit blåst av rasistiska clowner och bluffare, i synnerhet inte idag, man bör kunna genomskåda partiet och dess bristfälliga argumentation, och vinklade lögner. Får du betalt för att sprida dessa lögner? Eller är du ytterligare en psykad rasist som tänder på förtryck?

För mig har rödgröna enbart hjälpt, högern har förstört mycket för mig. Du vet ingenting om mig och min situation så snälla knip igen. Vad är det du tycker är negativt med vänstern? För mycket invandring för att hantera det optimalt? S har stram invandringspolitik.

Orka med SDsekten, fakta spelar ingen roll för dessa folk. Dom är frälsta.
Jag skiter väl i din situtation, det är Sverige och hela det svenska folket jag bryr mig om. Och för dem är Tidö det klart bästa alternativet.

Sen kan du fortsätta med dina löjliga invektiv om "clowner" och "idioter", men det sätter dig verkligen inte en mer gynnsam debattposition.
Citera
2026-08-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Sossen Jan Emanuel gör ett klokt beslut och väljer att inte rösta på sitt eget parti i detta val.

- Vilket parti tror ni att han kommer rösta på istället?
- Varför tror ni att Jan Emanuel väljer bort sossarna i år?

Jan Emanuel kommer såklart rösta på sossarna igen. Partiet som gett honom sitt levebröd och fina bilar.
Citera
2026-08-21, 11:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Vad är det för märklig formulering: ...kommer inte kunna rösta på mitt eget parti.

Han har alltså ett ägandeförhållande till S, men kommer inte kunna rösta på dem. Det här är förmodligen bästa beviset för hur många ser på S. De ser på S som laget i sitt hjärta, ungefär som någon som håller på Hammarby...Bajen (som Lasse Åberg sade i Sällskapsresan).

Det är därför som folk röstar på S oavsett politik. Varför JE inte kommer att kunna känns emellertid oklart. Han verkar lida för att inte kunna komma att göra det och betraktar ändå S som sitt eget.
Senast redigerad av HerrGickhan 2026-08-21 kl. 11:56.
Citera
2026-08-21, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad är det för märklig formulering: ...kommer inte kunna rösta på mitt eget parti.

Han har alltså ett ägande förhållande till S, men kommer inte kunna rösta på dem. Det här är förmodligen bästa beviset för hur många ser på S. De ser på S som laget i sitt hjärta, ungefär som någon som håller på Hammarby...Bajen (som Lasse Åberg sade i Sällskapsresan).

Det är därför som folk röstar på S oavsett politik. Varför JE inte kommer att kunna känns emellertid oklart. Han verkar lida för att inte kunna komma att göra det och betraktar ändå S som sitt eget.

Jan Emanuel kommer såklart rösta på sossarna igen. Partiet som gett honom sitt levebröd och fina bilar.
Citera
2026-08-21, 11:30
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Alla som däremot inte har 100 miljoner bör rösta på vänstern, som är de enda som vill förbättra samhället för vanligt folk.

Du menar vänstern som vill beskatta sönder vanligt folk som tjänar över 40 tusen? Alltså industriarbetare, skogsarbetare, byggarbetare, grävmaskinister, vägarbetare. Vanligt folk.

Tänk efter för i helvete.
Citera
2026-08-21, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Då tycker jag han ska gå ur som medlem, han kommer att rösta på Sd!

Emanuel är vettig han borde styra sosse skeppet i rätt riktning istället för det sjunkande skepp som det är nu.
Citera
2026-08-21, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Han har alltså ett ägande förhållande till S, men kommer inte kunna rösta på dem. Det här är förmodligen bästa beviset för hur många ser på S. De ser på S som laget i sitt hjärta, ungefär som någon som håller på Hammarby...Bajen (som Lasse Åberg sade i Sällskapsresan).

Ganska enkelt sossarna idag har inget gemensamt med då tidens sossar ja det skulle vara namnet i så fall dom är helt enkelt ur led så pass att Emanuel inte känner igen detnparti han en gång representerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in