2026-08-21, 09:54
Medlem
Säga vad man vill om pedofiler men om man inte står ut med att människor med störningar eller exempelvis diagnoser, brottslingar av diverse slag, andras åsikter mm. deltar i diskussion kanske man ska se sig om efter en mer ”anpassad” plats där bara utvalda människor får kommentera.

Ja det är drygt när pedofilerna startar samma typ av tråd om och om igen.
Senast redigerad av hidden-nick 2026-08-21 kl. 10:29.
2026-08-21, 09:57
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Jag menar alltså grejer som att folk som har skrivit pedofila saker deltar i ämnen där ingen vet att personen de interagerar med är en barnpedofil.
Det är ingen bugg, det är en feature.

Civilisation brukar det kallas.
2026-08-21, 10:01
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Citat:
Ingen vet att dessa personer tittar på små pattar och tänker på lillsnorrar. Förstår du verkligen inte? Ska dessa personer få komma nära andra och deras barn?
Dina egna känslor vet vi. Nu pratar vi om Flashback.
Så vad är det du vill diskutera egentligen?
2026-08-21, 10:34
Medlem
Det låter som att din poäng är att du anser att de som är uttalade pedofiler på forumet bör stängas av. Jag kan inte säga att jag läser varje tråd som dyker upp här, men hur ofta är det du ser att användare öppet pratar om sådant egentligen - utanför det dedikerade underforumet?

En av Flashbacks "USP" är ju, icke att förglömma, att man här får diskutera i princip vad som helst så länge man följer forumets regler (det är t.ex. inte tillåtet att sprida eller fråga efter CSAM). Din trådstart hade antagligen tagits emot lite bättre (åtminstone öppnat upp för mer diskussion) om du hade formulerat det som att du tycker att underforumet Parafila Störningar bör tas bort p.g.a. X, Y och Z, och kanske även att uttalade pedofiler bör stängas av som en del av det. Det kan man lite lättare ta ställning till och debattera.

Jag tycker personligen att den borde tas bort.
2026-08-21, 10:36
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Citat:
Åhhh äntligen en värdig motståndare. Är det så du tror jag kommer tänka?
Ok, då kör vi.
C:/Users and Documents/Activate/Motdebatt.exe
inilializing....
motdebatt@flashback:~ run motdebatt
Initiialzing....
Det är snarare du som har känslor när du skriver så känslosamt. Tycker du inte det? Läs nu igen ditt meddelande och kom tillbaks igen med ett litet mer igenomtänkt resonemang.
"Igenomtänkt resonemang"
Det verkar som att denna tråd handlar om att du ska bedöma andra flashback-medlemmar samt göra recensioner av deras inlägg. Någon diskussion har jag nämligen inte sett röken av ännu.

Så jag frågar ännu en gång, vad är det egentligen du vill diskutera?
2026-08-21, 10:37
Avslutad
Citat:
Åhhh wow, en moderator kom in och ska leka allan-ballan.

Jag menar alltså grejer som att folk som har skrivit pedofila saker deltar i ämnen där ingen vet att personen de interagerar med är en barnpedofil.

Vad är en barnpedofil för något, och finns det vuxenpedofiler?
2026-08-21, 10:38
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdkommissarie
"Igenomtänkt resonemang"
Det verkar som att denna tråd handlar om att du ska bedöma andra flashback-medlemmar samt göra recensioner av deras inlägg. Någon diskussion har jag nämligen inte sett röken av ännu.

Så jag frågar ännu en gång, vad är det egentligen du vill diskutera?
Det jag vill diskutera är självklart vad vi bör göra åt dessa barnpedofiler som är ute på Flashback och härjar i trådar.
2026-08-21, 10:47
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ingen vet att dessa personer tittar på små pattar och tänker på lillsnorrar. Förstår du verkligen inte? Ska dessa personer få komma nära andra och deras barn?

Menar du att de försöker ragga på ensamma mammor, i trådar som inte handlar om pedofili? I så fall är det förstås allvarligt. Men kan någon vara så klantig? Mamman kan ju lätt läsa igenom alla mannens inlägg i alla forum, och det gör man väl innan man går ut och träffar någon IRL. När det är så lätt att läsa sig till vad det är för filur, menar jag.

Men om de bara diskuterar andra ämnen utan baktanke, så ser jag egentligen inte problemet. Jag blir ju inte smittad för att jag diskuterar skattesystemet eller omplantering av kaktusar med en pedofil.
2026-08-21, 10:49
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Det jag vill diskutera är självklart vad vi bör göra åt dessa barnpedofiler som är ute på Flashback och härjar i trådar.

Ge dig. Bättre att de skriver och erkänner här, och förmodligen kan upptäckas, än att de sitter på darkweb. Det gör de förmodligen också. Men ... en väninna skulle ta livet av sig på psyket. Skrev en tråd om det. kom sedan polisen till sjukhuset.

+ Snubben som tog livet av sig med webcam. Polis var där snabbt.

Hon gjorde en tråd efteråt och frågade hur.... Och jag minns inte. Tror du inte admin pratar med polis?

Men skulle du föredra att de BARA finns bland likasinnade?

Ju fler möjligheter för dem att argumentera, desto bättre för oss andra.

Eller?
2026-08-21, 10:52
Medlem
Citat:
Jag har märkt ett problem de senaste månaderna/åren. Pedofiler på Flashback. Många är runt omkring här och diskuterar, men ingen vet att de är pedofiler. Jag vet det dock för jag har kommit ihåg vad de har skrivit.

Frågeställningen är vad man ens gör mot sådana här grejer egentligen?

Ingenting! Så länge skribenten inte bryter mot FB regler. Du kan även anmäla polisen om du tror att personerna begår brott.

PS Sen tror jag inte du vet vad pedofili är för något. Det i sin tur ger att du inte vet att de är pedofiler.
2026-08-21, 10:57
Medlem
Det är varken förbjudet eller olagligt att vara pedofil. Så varför skulle en sådan inte få skriva här?

Däremot är sexuella övergrepp mot prepubertala barn olagligt och vidrigt.
2026-08-21, 11:03
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Hur tänker du, det är barn som pedofiler inte ska få komma nära?
Exakt. Tänkte du för mycket på lillsnorre eller gick poletten ner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in