2026-08-21, 08:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GrabbenHelaDAgen
Och nu tänker Israeliska staten inte vara bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Att avrätta terrorister är ett lämpligt straff. Att du jämför ett eventuellt framtida utdömt straff mot en terrorist med terroristens mord och våldtäkter mot civila säger mycket om dig.

Sveriges radio rapporterade för övrigt i morse att det förmodligen är så att det inte ens byggs någon galgbacke. Det handlar bara om ett PR-stund från Ben-Gvir.

Den här kurden vet verkligen hur man skämtar. Nujen i Palestina, alltså.
Citera
2026-08-21, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Rätt många israeler som förtjänar döden isf.
Långt fler än dom som deltog i attacken mot festivalen på ockuperad mark den 7 oktober.

Nej. Detta är dravel från en okunnig hater. Vi vet exakt vad terroristerna gjorde och varför de förtjänar döden (mord, våldtäkt, kidnappning osv). Du försöker bara relativsera Hamashorornas fruktansvärda brott.
Citera
2026-08-21, 08:14
Medlem
Citat:
Att avrätta terrorister är ett lämpligt straff. Att du jämför ett eventuellt framtida utdömt straff mot en terrorist med terroristens mord och våldtäkter mot civila säger mycket om dig.

Sveriges radio rapporterade för övrigt i morse att det förmodligen är så att det inte ens byggs någon galgbacke. Det handlar bara om ett PR-stund från Ben-Gvir.

Jag tror inte det som upprör folk är att det rent faktiskt byggs galgar, utan det rör sig om den nya lagstiftningen och vad galgarna och Ben-Gvir representerar.
Citera
2026-08-21, 08:17
Avstängd
Citat:
Långt fler än dom som deltog i attacken mot festivalen på ockuperad mark den 7 oktober.

Citat:
Nej. Detta är dravel från en okunnig hater. Vi vet exakt vad terroristerna gjorde och varför de förtjänar döden (mord, våldtäkt, kidnappning osv). Du försöker bara relativsera Hamashorornas fruktansvärda brott.

Det är du som sprider billig jävla propaganda din nolla.

Att kritisera en brutal, decennielång militärockupation som systematiskt krossar ett helt folk gör ingen till en "hater". Det är ren fakta att en högteknologisk armé bombar civila sönder och samman.

Att du försvarar de här jävla krigsbrotten gör dig till den verkliga extremisten.
Citera
2026-08-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Jag tror inte det som upprör folk är att det rent faktiskt byggs galgar, utan det rör sig om den nya lagstiftningen och vad galgarna och Ben-Gvir representerar.

Terroristerna från 7 oktober kommer inte dömas med ny lagstiftning. Den gamla lagen tillåter dödsstraff i vissa fall (Adolf Eichmann hängdes 1962).

Ben-Gvir är representant för ett mycket litet parti i Israel. Han representerar sitt parti.
Citera
2026-08-21, 08:19
Medlem
Citat:

Jo, det skulle behövas ett antal galgar om dödsstraff också skulle införas för icke-palestinier som dödat palestinier i syfte att förneka Palestinas existens
Citera
2026-08-21, 08:20
Medlem
Citat:
Terroristerna från 7 oktober kommer inte dömas med ny lagstiftning. Den gamla lagen tillåter dödsstraff i vissa fall (Adolf Eichmann hängdes 1962).

Ben-Gvir är representant för ett mycket litet parti i Israel. Han representerar sitt parti.

Tror jag också. Tölpen Jomshof är väl sveriges svar på Ben-Gvir dvs. inget att ta på allvar. Utspel för rubrikerna och redan frälsta....
Citera
2026-08-21, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det är du som sprider billig jävla propaganda din nolla.

Nolla? Låt oss träffas irl och jämföra cv.

Det är inte propaganda att Hamasterroristerna mördade, våldtog och kidnappade såväl människor som lik och getter.

Citat:
Att kritisera en brutal, decennielång militärockupation som systematiskt krossar ett helt folk gör ingen till en "hater". Det är ren fakta att en högteknologisk armé bombar civila sönder och samman.

Stoppa upp dina halmgubbar. Personen jag diskuterade med, dvs inte du, ingen vill ha dina imbecilla inhopp, menade att fler israeler förtjänade döden än Hamasterrorister. Det får i så fall underbyggas. Hamasterroristerna har begått riktiga brott.

Citat:
Att du försvarar de här jävla krigsbrotten gör dig till den verkliga extremisten.

Jag försvarar inga krigsbrott. IDF utreder påstådda krigsbrott och har sådana begått straffas det i laga ordning. Men de flesta "krigsbrott" handlar om misstag, inte att likt Hamashororna du stöttar dygnet runt på Flashback medvetet mörda, våldta och kidnappa.
Citera
2026-08-21, 08:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Kanske dags att införa gaskammare för vissa grupper, som ren symbolpolitik?
Det är ingen skillnad på sionism och nazism i det skeendet
Att vara medlöpare till sionismen är inte någon skillnad till att varit en Hitler entusiast när han var poppis.
Att kunna ta ansvar för sina åsikter gäller fortfarande.
I Sverige är det SD som vi har att drabbas med främst i kommande val.
Citera
2026-08-21, 08:22
Medlem
Citat:

Att den nya lagen inte gäller retroaktivt förstår jag. De som deltog den 7 oktober håller väl på att torteras och säkert även dödas utomrättsligt så där finns nog inget behov.

Ben Gvirs parti är väl vågmästare?
Citera
2026-08-21, 08:22
Avstängd
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Tror jag också. Tölpen Jomshof är väl sveriges svar på Ben-Gvir dvs. inget att ta på allvar. Utspel för rubrikerna och redan frälsta....

Jämför ni på allvar svensk politik med en högerextrem galning som kontrollerar den väpnade säkerhetsapparaten?

Den där kurden är ingen jävla papperspoker och han genomför sin sjuka politik i praktiken nu.
Citera
2026-08-21, 08:23
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:

https://www.sverigesradio.se/artikel/israels-galgbacke-ifragasatts-som-pr-jippo-infor-valet

Det skulle inte förvåna mig om det bara är pr-jippo, det är val tider. Det ger ju uppenbart uppmärksamhet och väcker känslor. Perfekt för en politiker som har det som sin grej.

Det är faktiskt humor i detta. Men vad glad jag är att han inte är en svensk politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in