Citat:
Ursprungligen postat av
QueenKorall
Alltså, på allvar är detta nåt av det sjukaste jag läst gällande en familj med icke gemensamt barn.
Att kalla ett barn till någon man älskar ( jag antar att du älskar din sambo ) för ” en unge som är någon annan man avkomma” 😳 Att lägga på såna struntsummor som din sambo ska betala i slitage, extra el osv… Det är ju så sjukt snålt, icke empatiskt och verkligen galet egoistiskt beteende från din sida att jag knappt kan tro att det är sant 🥺 Finns det människor som ens tänker såhär 🤷🏻♂️
Vi är en familj sedan 20 år, där en av oss har barn sedan tidigare och därefter 1 tillsammans.
Vi har ALDRIG NÅGONSIN gjort skillnad, varken i ansvar av barnuppfostran, ekonomiskt osv på det vi kallar ” våra barn ”
Träffar man någon med barn, då får man både och! och man tar emot både och -”hela paketet ”
Ta din chans nu och tänk om, gör rätt framöver för er allas skull✨
I annat fall, sök hjälp för att hantera ditt beteende och dina känslor
Hoppas hon tar sitt barn och flyttar från dig snarast! Om du inte tänker till kring hur en familj lever tillsammans..
Kvinnor känner väldigt ofta empati med främlingar. Det är därför vi har så mycket negrer o folk från Mellanöstern här.
Rationellt? Nej!
Män tänker mer med huvudet.
I djurvärlden så är det inte helt främmande att hanen slaktar honans ungar, om de inte är hans egna naturligtvis.
Det är inte helt sällan män inte har lust att lägga energi på någon annans avkomma.
En del män håller detta inom sig i rädsla för att kvinnan skall dra.
Men känslan finns där ändock.
Män vinner ingenting på att göda upp någon annans avkomma.
Ditt resonemang är typiskt kvinnligt.
I ditt fall, är det du som är den biologiska föräldern?
Kvinnor som inte kan stå på egna ben bör undvikas.
Att hon ens gör en ekonomisk sak av det hela visar på att hon inte är rätt kvinna för TS.
Hon vill ha en dörrmatta, inte en man.