Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Intressant millimeterrättvisa där, och någonting jag undrar över hur ni bokför erat sexliv, för det gör ni väl också?
Sex är till för båda och kostar noll kronor. Att föda, husera och städa upp efter en 12-åring är däremot en ren utgift. Extremt haltande jämförelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
Jag förutsätter och hoppas att du trollar. Annars föreslår jag för alla tres skull att du och din tjej blir särbos eller gör slut.
Särboskap vore faktiskt en helt optimal lösning. Då slipper hon "lida" över grundläggande ekonomiskt ansvar och jag slipper ha en tonåring som förbrukar mina resurser på halvtid. Rentav det bästa förslaget i tråden hittills.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
Jag antar att TS lägger på en slant på sin sambos räkning för varje sextillfälle. Sex innebär ju slitage på säng, sängkläder, tar energi som innebär extra matkostnad och gör att man behöver duscha onödigt mycket..
Att dela säng är ett ömsesidigt nöje – att sponsra en annan vuxen mans unge är ren välgörenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
.icigigk
Jag tänker utgå från att du driver. Du kan inte vara seriös. Om du är seriös, väx upp
Att vara vuxen innebär att man tar fullt ekonomiskt ansvar för sitt eget liv och sina egna ungar, punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
sjödalsvägen
TS är störd, om man ger sig in i ett förhållande så behandlar man barn som sina egna, dvs vill man köpa glass så köper man även till barnen.
Ungen har redan en mamma, en pappa, barnbidrag och underhåll. Varför ska jag agera tredje förälder bara för att jag bor i samma lägenhet?