2026-08-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Ok, var inte meningen att förnedra dig som en woke-figur, men det var intrycket jag fick.

Jag menar att det inte har att göra med tillit utan det handlar om respekt. Jag skulle inte sova hos en annan kvinna för att inte ens väcka en minsta antydan om att jag inte är trogen min kvinna. Kanske skulle mitt accepterande av att sova misstolkas av den andra kvinnan som att jag var intresserad och se sin chans (jag har ganska stor kuk).

Därutöver är det sant att möjligheten till ligg kan ske när som helst och var som helst, det kan man inte förhindra. Men man kan göra vad man kan som att inte hinka vin med en annan kvinna in på småtimmarna och utsätta sig för en frestelse som kanske i stunden blir övermäktig.

Att du har dysmorfi betyder inte att det är rimligt att du misstror din partner, om du nu har någon kanske är en sån där som Robert Broberg sjöng om. Nä respekt är något som tyvärr många män måste lära sig att ta på allvar. Att misstänkliggöra en partner för den sover hos en annan person är faktiskt på allvar ett tecken på osund svartsjuka så pass att det går över gränsen till vad som är normalt och friskt.
Citera
2026-08-20, 22:54
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Att du har dysmorfi betyder inte att det är rimligt att du misstror din partner, om du nu har någon kanske är en sån där som Robert Broberg sjöng om. Nä respekt är något som tyvärr många män måste lära sig att ta på allvar. Att misstänkliggöra en partner för den sover hos en annan person är faktiskt på allvar ett tecken på osund svartsjuka så pass att det går över gränsen till vad som är normalt och friskt.

Ha ha, dysmorfi, excellent! Somebody has Google as Santa’s little helper! Men ok, låt oss anta att jag har BDD så påverkar inte det alls mitt resonemang, eller hur? Vi pratar ju inte ens om utseende?
Citera
2026-08-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ha ha, dysmorfi, excellent! Somebody has Google as Santa’s little helper! Men ok, låt oss anta att jag har BDD så påverkar inte det alls mitt resonemang, eller hur? Vi pratar ju inte ens om utseende?

Du pratar utseende. Så då är frågan om den som din partner besöker är ful så är det ok, eller? Om det nu är ngn annat än en annan Temuprodukt vi pratar om.
Citera
2026-08-20, 23:14
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Du pratar utseende. Så då är frågan om den som din partner besöker är ful så är det ok, eller? Om det nu är ngn annat än en annan Temuprodukt vi pratar om.

Nej, vi pratar inte utseende. Trevlighet och charm räcker för en frestelse. Alltså inom rimliga gränser förstås. Feta kvinnor som inte rakar sig under armarna och är woke-vänster går såklart bort, det gäller nästan för alla män.
Citera
2026-08-20, 23:18
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Bra input. Samtidigt: män tycker allmänt att tjejsex är hett, hade det då varit ett hot om Lisa hälsat på Lotta och kanske smakat lite?
Vad är det som är hot med att din fästmö eventuellt smakar bäver utsocknes samtidigt som är ensam hemma och runkar sönder förhuden?
Citera
2026-08-20, 23:22
Medlem
Citat:
Nej, vi pratar inte utseende. Trevlighet och charm räcker för en frestelse. Alltså inom rimliga gränser förstås. Feta kvinnor som inte rakar sig under armarna och är woke-vänster går såklart bort, det gäller nästan för alla män.

Så ditt problem är att du inte skulle kunna låta en partner vistas under samma tak som en annan för att du är en otrevlig skitstövel. Det låter väldigt konstigt att tänka så. Själv förstår jag i så fall den som vill leka med andra. Som man bäddar får man ligga. Det betyder inte per se att folk VILL leka med andra därav är din misstänksamhet ganska konstig om är förklarlig.
Citera
2026-08-20, 23:32
Medlem
tramsebyxans avatar
Ingen kvinna eller man med respekt för sin partner och sitt förhållande skulle göra så.
Citera
2026-08-20, 23:37
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Så ditt problem är att du inte skulle kunna låta en partner vistas under samma tak som en annan för att du är en otrevlig skitstövel. Det låter väldigt konstigt att tänka så. Själv förstår jag i så fall den som vill leka med andra. Som man bäddar får man ligga. Det betyder inte per se att folk VILL leka med andra därav är din misstänksamhet ganska konstig om är förklarlig.

Sorry, din kommentar är ju helt frikopplad från vad jag skrev. Låt oss pausa tills du nyktrat till.
Citera
2026-08-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Precis. Småkukigt beteende.

Exakt, men utgår också från att man inte har någon vidare lust till att sova över hos en vän av motsatt kön utan anledning. Exempelvis långa avstånd mellan dom två vännerna är en rimlig och fullt förståelig anledning. Är det tvärs över gatan? Dumpa.
Om min sambo inte var bekväm med att låta kompisen sova över i vårt gemensamma hem hade det också varit märkligt.
Citera
2026-08-21, 01:31
Medlem
Citat:
Så hon får inte hälsa på manliga vänner. Är du taliban?

En kvinna som älskar sin man kommer aldrig ens på tanken att gå och sova över hos en annan man.

Antingen har du fått för mycket mikroplast i dig och har blivit en vänsterfeministisk henman när du accepterar detta eller så är du en kvinna som låtsas vara man på forumet.
Citera
2026-08-21, 01:49
Avstängd
Merwinnas avatar
Sådant behöver man inte acceptera, det är långt över den normala gränsen. Det skulle vara en annan sak om det skulle vara flera som skulle sova där, men inte heller då är det säkert. Saker kan hända när män och kvinnor är ensamma tillsammans, hur mycket "kompisar" de än är. Om det inte var så skulle vi vara utdöda.

Dessutom är det respektlöst av den här vännen att inte bjuda in dig också. Det normala är ju att man bjuder båda i paret, om det handlar om ett par som har ett fast, etablerat förhållande. Undantaget är helt enkönade tillställningar.
Citera
2026-08-21, 02:46
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Dito, måste jag säga. "Avsluta relationer", du är ju bara hemsk. Du är taliban eller hur?

Ok, du ragebaitar. Touché.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in