2026-08-20, 21:57
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Är beredd att hålla med. Vill hon vara otrogen kommer hon att vara det ändå och då ”kastar” man henne.
Det är småkukigt beteende att vara rädd för ”tänk om”. Man bara vet att inget kommer att hända.

Precis. Småkukigt beteende.
Citera
2026-08-20, 22:00
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vart drar du gränsen då?

Är det ok om din partner badar och bastar naken med sin kompis? De har nämligen gjort det sen barnsben. Ibland blir det en avsugning också. Det är en gammal tradition nämligen. Är du osäker eller? Du måste lita mer på din partner. Jobba mer med dig själv och prata med en psykolog gumman så du får bukt med din osäkerhet.

Hör du inte hur jävla korkat ditt resonemang är?

Självklart får man avsluta relationer med "kompisar" av motsatt kön om man ingår en relation. Dummaste jag hört.

Dito, måste jag säga. "Avsluta relationer", du är ju bara hemsk. Du är taliban eller hur?
Citera
2026-08-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Därom har du ingen jävla aning. Hur i helvete kan du ens skriva ett sånt inlägg?

Du verkar upprörd. Är det för att du inser att det jag skriver stämmer och att du lever på lånad tid?
Rätt som det är så svingar hon sig vidare.

Om ens partner vill slagga hos andra personer av motsatt kön så skulle jag tacka för mig. Men du verkar hålla ut tills skorven sjunker.
Citera
2026-08-20, 22:04
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Bra argument. Har du något mer eller är "1800-talet" och "du är ju störd" det bästa du har att komma med?

Nejdå, jag kan fortsätta:

Björnen har lämnat idet.
Fåglarna har flyttat.
Ljuset är tänt men ingen är hemma.
Hissen går inte ända upp.
Inte alla scouterna runt lägerelden.
Inte alla hästarna i stallet.
Större skonummer än IQ.
Skylt i pannan där det står "Rum att hyra".

Etc.
Citera
2026-08-20, 22:08
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du verkar upprörd. Är det för att du inser att det jag skriver stämmer och att du lever på lånad tid?
Rätt som det är så svingar hon sig vidare.

Om ens partner vill slagga hos andra personer av motsatt kön så skulle jag tacka för mig. Men du verkar hålla ut tills skorven sjunker.

Nej, jag är lite upprörd för att en person som inte vet vem varken jag eller min kvinna är tror sig ha någon som helst kunskap om oss. Det är ju bortom arrogant.

Det är ju bara att beklaga att du inte har tillit till din partner.
Citera
2026-08-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Ok, du är en elddrake. En osammanhängande elddrake.

Det faktum att du så naturligt använder ordet elevassistent säger förmodligen en del om hur länge du varit i målbrottet. Och du, oroa dig inte, könsbehåringen kommer så småningom.

Du vet troligen inte ens vad en elddrake är. Din fixering vid målbrott och personers övernattningar oavsett kön känns väldigt skumma, lite dumpenvarning. Just nu skriker du bara högt i falsett utan att få fram ett enda vettigt argument, inte särskilt imponerande. Själv ser jag inga problem med att folk huserar under samma tak som andra fast visst kan jag förstå en del har perversa tankar om allt och alla, såklart gäller det inte dig för klarhetens skull.
Citera
2026-08-20, 22:10
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Jag rör mig inte i pride/woke kretsar. Jag är en vit cis-man utan kända homofilkontakter.

Jag menar bara att i ett förhållande är ärlighet en grundbult. Om inte jag kan lita på min kvinna hade vi inte varit tillsammans från början. Själnklart skulle jag inte ha problem om hon sov över hos en gammal kompis, varför skulle jag? Om de hade velat knulla hade de ju gjort det redan, nu är de ju bara kompisar.
Och i det fall hon verkligen skulle knulla honom är hon ju ändå inget att ha så vad har man att förlota?

Vad "man" gör eller inte gör är det många som har åsikter om.

Ok, var inte meningen att förnedra dig som en woke-figur, men det var intrycket jag fick.

Jag menar att det inte har att göra med tillit utan det handlar om respekt. Jag skulle inte sova hos en annan kvinna för att inte ens väcka en minsta antydan om att jag inte är trogen min kvinna. Kanske skulle mitt accepterande av att sova misstolkas av den andra kvinnan som att jag var intresserad och se sin chans (jag har ganska stor kuk).

Därutöver är det sant att möjligheten till ligg kan ske när som helst och var som helst, det kan man inte förhindra. Men man kan göra vad man kan som att inte hinka vin med en annan kvinna in på småtimmarna och utsätta sig för en frestelse som kanske i stunden blir övermäktig.
Citera
2026-08-20, 22:14
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Du vet troligen inte ens vad en elddrake är. Din fixering vid målbrott och personers övernattningar oavsett kön känns väldigt skumma, lite dumpenvarning. Just nu skriker du bara högt i falsett utan att få fram ett enda vettigt argument, inte särskilt imponerande. Själv ser jag inga problem med att folk huserar under samma tak som andra fast visst kan jag förstå en del har perversa tankar om allt och alla, såklart gäller det inte dig för klarhetens skull.

För mig är en drake ett mytologiskt väsen som i många fall har förmågan att andas ut eld. Men du kanske har en annan twist? Hursomhelst så vet jag att du inte är en drake.
Citera
2026-08-20, 22:16
Medlem
Är inte helt enkelt att svara på enligt min åsikt. Det beror helt på vilken relation exakt hon har och haft med sin manliga vän. Men hon är ju åtminstone ärlig med det hon ska göra. Beror också på hur mycket jag litar på henne. Har hon till exempel ljugit förut och sagt "jag ska sova över hos en tjejkompis" men visat sig vara en kille istället. Då hade jag nog inte riktigt tyckt om att hon sover över hos Patrik. Vem vet vad hon ljuger om mer. Skulle jag även få veta att Patrik är ett gammalt ex, men numera vänner hade det gjort mig lite osäker. Då kanske det finns känslor kvar. Kanske de har barn ihop.

Hon ska såklart få ha vänner av båda könen. Men är det killar som vill egentligen vara mer än så, får man hoppas att hon inte känner samma för nån av dem.
Citera
2026-08-20, 22:22
Medlem
Citat:
Knappast, jag har pluggat psykologi på universitet. Jag har även jobbat som mentalvårdare så när det gäller mänsklig psykologi så har jag en del på fötterna.
Det är därför jag kan säga att du är en liten osäker beta som måste försöka styra din kvinna.

Betacuck!

Ingen man skulle låta sin kvinna ”sova” hos en annan man, Eller jo cucks och hanrejer,
Citera
2026-08-20, 22:37
Medlem
Min erfarenhet av "vän med motsatta könet" problemet är att sex alltid kommer vara en faktor i ekvationen. Sexaspekten kommer alltid finnas där.

Dock lite problematiskt, för jag som kille har själv haft/har några tjejkompisar som det INTE är något sexuellt med.

Så det är motsägelsefullt.
Citera
2026-08-20, 22:46
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
En fråga som jag är tudelad mot, nämligen ifall man "ska" vara okej med att en partner har vänner av motsatt kön och de ska behandlas som vilka vänner som helst? Det jag funderar på är ifall man har en flick -eller pojkvän och ens partner har vänner från motsatta könet som kanske vill komma hälsa på, eller partnern ifråga vill själv åka och hälsa på, är det isåfall en naturlig sak att vara okej med?

Vi tar ett scenario: Lasse träffar Lisa, de båda bor i Helsingborg, de blir kära och allt känns bra. En dag säger Lisa att nej, hon behöver komma hemifrån lite och har snackat med en polare i Göteborg vid namn Patrik. De har känt varann ett tag och de har hängt innan. Enligt Lisa har inget sexuellt nånsin inträffat och de är bara vänner. Han råkar bara ha en penis och hon inte ha det. Hon planerar att stanna nån vecka, sova på hans soffa och bara allmänt hänga med honom några dagar. Enligt Lisa har Lasse verkligen inget att oroa sig för.

Hur skulle ni ha tänkt? Är det ett absolut nej eller är det mer att ja, gör din grej. Jag litar på dig eller något mittemellan?

Både min man och jag har vänner av olika kön och vi har pratat om just detta.
Jag skulle faktiskt inte vilja åka till en killkompis och sova över och min man har heller aldrig sovit över hos sina tjejkompisar eller de hos honom.

Han får det och jag får det eftersom vi litar på varandra det är bara det att vi inte vill då det inte är naturligt för oss och vi gjorde inte det innan vi träffades heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in