Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Jag rör mig inte i pride/woke kretsar. Jag är en vit cis-man utan kända homofilkontakter.
Jag menar bara att i ett förhållande är ärlighet en grundbult. Om inte jag kan lita på min kvinna hade vi inte varit tillsammans från början. Själnklart skulle jag inte ha problem om hon sov över hos en gammal kompis, varför skulle jag? Om de hade velat knulla hade de ju gjort det redan, nu är de ju bara kompisar.
Och i det fall hon verkligen skulle knulla honom är hon ju ändå inget att ha så vad har man att förlota?
Vad "man" gör eller inte gör är det många som har åsikter om.
Ok, var inte meningen att förnedra dig som en woke-figur, men det var intrycket jag fick.
Jag menar att det inte har att göra med tillit utan det handlar om respekt. Jag skulle inte sova hos en annan kvinna för att inte ens väcka en minsta antydan om att jag inte är trogen min kvinna. Kanske skulle mitt accepterande av att sova misstolkas av den andra kvinnan som att jag var intresserad och se sin chans (jag har ganska stor kuk).
Därutöver är det sant att möjligheten till ligg kan ske när som helst och var som helst, det kan man inte förhindra. Men man kan göra vad man kan som att inte hinka vin med en annan kvinna in på småtimmarna och utsätta sig för en frestelse som kanske i stunden blir övermäktig.