2026-08-20, 14:24
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Att sveriges fjärde största stad leder fotbollsligan efter drygt halva säsongen är inte så spektakulärt, även om du inte vunnit tidigare.

Men serien är lång och det är 39 poäng kvar att spela om.

"De har det i egna händer". Det räcker med tio segrar av återstående 13.

Nu har iallafall någon youtuber uppmärksammat det

https://www.youtube.com/watch?v=Vn4hXuD9bbk
Citera
2026-08-20, 14:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Ståhl har varit skadad en del och är ok när han är igång ordentligt.

Nino har ju också varit skadad, mycket, och visar vilja åtm och vill löpa i djupled.

Fallenius har ju potential eg men skadar sig varje år så hans toppform är ju obefintlig tyvärr.

Resten stämmer.

Varför köpa Okkels om man inte tror på honom och ger honom chansen att visa sitt bästa jag. Helt efterblivet.
Skönt också att Honken fått sitt fulla stöd från Hahn.
Citera
2026-08-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Om det där är ett ordkrig enligt dig måste du ha tunnast hud i Småland. Att Engelmark håller käften hela säsongen men nu helt plötsligt ska ut och kommentera Hammarby tyder ju på att han är stressad vilket faktiskt förvånar mig. Guldet är i princip redan klart så länge de inte kollapsar fullständigt men uppenbarligen har han blivit nojig av de två senaste matcherna och känner att han behöver skjuta över pressen på oss. Eller försöka åtminstone. Det är Sirius som har precis allt att förlora i det här läget. Vore en sanslös och historisk kollaps om man inte vinner guld trots försprång på 14 poäng till tvåan.

Ni sade samma sak ifjol med Mjällby. All press låg på dem osv. Men ni har ändå haft bäst trupp i AS två år i rad. Har ni aldrig någon press på er att vinna?

Ni var storfavoriter att vinna inför i år.

Är det för att ni är Hammarby som ni inte har någon press på er?
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-08-20 kl. 17:14.
Citera
2026-08-20, 17:19
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Ni sade samma sak ifjol med Mjällby. All press låg på dem osv. Men ni har ändå haft bäst trupp i AS två år i rad. Har ni aldrig någon press på er att vinna?

Ni var storfavoriter att vinna inför i år.
Det krävs en djurgårdare för att syssla med en sån total historieförfalskning. Enligt oddsen var vi knappa favoriter före Mjällby. Strax bakom Mjällby låg ni och Malmö.
Citat:
Var börjar vi då? Jo, vi börjar på vilka som vinner Allsvenskan 2026 förstås. Så här sitter oddsen med några dagar kvar till premiären.

Lag Odds
Hammarby IF 3.50
Mjällby AIF 4.30
Malmö FF 6.00
Djurgårdens IF 7.50
Ser man till hur säsongen utvecklats så är det naturligtvis inget annat än ett fullkomligt fiasko om laget som leder serien med 14 poäng halvvägs in inte lyckas vinna guldet.

Intressant hur vi hade "bäst trupp" ifjol när Mjällby satt på tre landslagsspelare bland annat.
Citera
2026-08-20, 21:27
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Det krävs en djurgårdare för att syssla med en sån total historieförfalskning. Enligt oddsen var vi knappa favoriter före Mjällby. Strax bakom Mjällby låg ni och Malmö.

Ser man till hur säsongen utvecklats så är det naturligtvis inget annat än ett fullkomligt fiasko om laget som leder serien med 14 poäng halvvägs in inte lyckas vinna guldet.

Intressant hur vi hade "bäst trupp" ifjol när Mjällby satt på tre landslagsspelare bland annat.
Hur känns det att ha Henrik Rydström som tränare?

Ärlig fråga.
Citera
2026-08-20, 22:30
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hur känns det att ha Henrik Rydström som tränare?

Ärlig fråga.
Det känns rätt bra än så länge. Betydligt bättre än Kalle Karlsson som tyvärr inte passade oss alls. En klart kompetent tränare med självförtroende och historik av SM-guld. Hur känns det att ha Honkavaara som tränare?
Citera
2026-08-20, 23:31
Medlem
Citat:

Okej, jag tog väl i med skyhöga favoriter. Men ni var favoriter inför och ligger nio poäng bakom ett lag som Sirpan.

Man kan vrida och vända på huruvida vilket lag som ska ha press på sig.

Engelmark vänder det på ett sätt och bajare vänder det åt andra hållet.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-08-21 kl. 00:24.
Citera
2026-08-21, 00:06
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Snart är det derby igen

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Att galga vraken har aldrig varit viktigare.

Ja Fyfan vilken ångest man får direkt hur i helvete kan man lägga 2 derbyn i följd?
Citera
2026-08-21, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja Fyfan vilken ångest man får direkt hur i helvete kan man lägga 2 derbyn i följd?

Jag har aldrig sett det förut, tror jag. Men egentligen skulle ni ju ha mött MAIF i helgen. Den matchen har dock flyttats. Jag gillar inte det här ständiga flyttandet av matcher.

Att Allsvenskan spelas i rätt följd är viktigare än att vi får ut lag i Europa.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-08-21 kl. 00:49.
Citera
2026-08-21, 01:02
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Skönt också att Honken fått sitt fulla stöd från Hahn.
Vad fan ska Hahn säga då tycker du? Han har precis börjat jobba själv och är dessutom inte den personen som skulle be Honka dra. Helt färsk o typ första intervjun säga att tränaren är för dålig.

Kom igen nu …
Citera
2026-08-21, 01:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag har aldrig sett det förut, tror jag. Men egentligen skulle ni ju ha mött MAIF i helgen. Den matchen har dock flyttats. Jag gillar inte det här ständiga flyttandet av matcher.

Att Allsvenskan spelas i rätt följd är viktigare än att vi får ut lag i Europa.

Just det jag reagerar på vi har aldrig mött er och Bajen inom 2 veckor tidigare….

Dessutom gäller detta sätta Bajen på plats så deras guldhopp försvinner.
Citera
2026-08-21, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Vad fan ska Hahn säga då tycker du? Han har precis börjat jobba själv och är dessutom inte den personen som skulle be Honka dra. Helt färsk o typ första intervjun säga att tränaren är för dålig.

Kom igen nu …

Har aldrig sett en sportchef säga att han inte har förtroende för sin tränare. Det där säger ingenting.

Han har antagligen prioriterat andra frågor än tränarfrågan, vilket enligt mig är helt fel.

Istället för att börja värva borde han ha kickat Honsu dirr. Där gjorde han en felprioritering enligt mig.

Men jag tror inte Honsu är Hahns gubbe på sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in