2026-08-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Kanske är det för att man bara ser selektiva grejer men verkar som att folk i Århus också är riktigt lacka på herr Andersson för hans primadonnasätt och förmåga att dra ned medspelarna

Ja, har också läst det. Han är säkert en problematisk figur… Men borde gå att hantera honom på ett bättre sätt ändå.

Tror han ledsnade på hela projektet, inte bara på finnen. Nedmonteringen med alla försäljningar och en lallare till tränare tror jag fick honom att lämna.
Citera
2026-08-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Mariehamn har 8 pinnar på 20 matcher och ligger sist i finska ligan. Vann sin första match för säsongen i helgen. Ingen succé för herr Björknesjö direkt.

Han är ju en lallare, kan hoppa in och göra det bra men på lång sikt är han nog inget att ha.
Citera
2026-08-19, 09:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Använder Fotbolldirekt AI för att skriva sina artiklar nu för tiden?

KRÖNIKA:
Citat:
På söndag är Vasic tillbaka på 3Arena för att möta SITT Hammarby – och vi kan nog vänta respektfulla applåder gentemot 34-åringen. Åtminstone jag memorerade det här speldatumet så fort Vasic kritat på för Gais och det här är nog en match som både han och Bajensupportrarna kommer ta emot med glädje.

Man undrar ju...
Citera
2026-08-19, 11:30
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Använder Fotbolldirekt AI för att skriva sina artiklar nu för tiden?

KRÖNIKA:

Man undrar ju...
Ja, det där ser ut som AI. Och nej, inga respektfulla applåder att vänta den pajasen.
Citera
2026-08-19, 13:21
Medlem
snillet_1s avatar
Undrar vad som har hänt här?

Sirius klubbdirektör Martin Malmberg lämnar med omedelbar verkan:

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/beskedet-klubbdirektoren-martin-malmberg-lamnar-sirius
Citera
2026-08-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/beskedet-klubbdirektoren-martin-malmberg-lamnar-sirius
Tror inte det hänt så mycket, bara dålig.
Citera
2026-08-19, 13:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

"Hat och hot", kanske?

Eller om man så vill, berättigad kritik mot att han hellre säljer spelare och fyller på bankkontot än tar ett historiskt SM-guld?
Citera
2026-08-19, 14:32
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Engelmarks utspel: "Skämmigt om inte Hammarby vinner guld snart"

- Om inte Hammarby vinner allsvenskan, snart… ouff, herregud. Det är ju skämmigt, säger Sirius tränare i podcast

Dom vinner i år.
Citera
2026-08-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
"Hat och hot", kanske?

Eller om man så vill, berättigad kritik mot att han hellre säljer spelare och fyller på bankkontot än tar ett historiskt SM-guld?

Haha. 95% av Siriussupportar vet inte ens vem det här är och jag tvivlar på att många insatta här inne hade satt namnet på Sirius vd heller. Och det är väl lite av problemet. Det är en alibigubbe som råkat bli vd i form av klubbhjärta och där allt går så bra att det mesta är ren autopilot och ingen behöver bry sig heller. Men nu när det faktiskt finns resurser och saker att göra behövs det någon som inte bara rider på vågen utan också har lite handlingskraft.
Citera
2026-08-19, 17:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Haha. 95% av Siriussupportar vet inte ens vem det här är och jag tvivlar på att många insatta här inne hade satt namnet på Sirius vd heller. Och det är väl lite av problemet. Det är en alibigubbe som råkat bli vd i form av klubbhjärta och där allt går så bra att det mesta är ren autopilot och ingen behöver bry sig heller. Men nu när det faktiskt finns resurser och saker att göra behövs det någon som inte bara rider på vågen utan också har lite handlingskraft.

Det räcker iofs att 5 % vet vem det är och lackar ur ... Men nu har ju Sirius officiellt gått ut med att det snarare handlar om "kravprofil", "ta nästa steg i klubbens historia" och "visa en ny väg framåt" (min omskrivning ). Om det handlat om hat o hot hade man nog varit öppna med det och förfasat sig, antar jag.
Citera
2026-08-19, 19:40
Medlem
Teus avatar
Att galga vraken har aldrig varit viktigare.
Citera
2026-08-19, 20:45
Medlem
eternussermos avatar
Hittade denna recension av diffens spelare och höll för en gångs skull med.

Citat:
Ursprungligen postat av Diffens SvenskaFans

Rinne: Bra på fötterna men dålig på att vara målvakt. Alltid fördragit Filip. Har förmodligen ljugit om sin längd. Kalla hem Filip och sälj Rinne till saudi.

Une: Kan tagga till och göra sanslösa brytningar. Dock kort och vek vilket gör honom i underläge i duellspelet. Skulle ha stannat i Grekland och det tycker ju han också.

Åslund, Max Larsson, Siltanen: Betahannar som dessutom är dåliga på idrotten de håller på med. Bort. Små och fysiskt svaga. Veka mentalt.

Tenho: Stor kille men aura som en 12-åring. Valde förmodligen fotboll framför hockeyn för att man knuffas så mycket i hockey. Vek mentalt.

Finndell: Kort och vek. För ung för att vara veteran, för gammal för att ha tålamod att inte duger ibland. Vad fan ska vi ha en 26-årig allsvensk truppspelare i startelvan för?

Fallenius: Snabb. Slutprodukt obefintlig. Vek i fysiska spelet. Vek mentalt. Nämnde jag att han var kort också?

Ståhl och Stensson: Stora i käften men inget de visar på planen. Ger sken av att vara bad-boy-posörer. Håll käften och låt spelet tala! Nej just det, spelet talar inte. Så håll käften.

Marqués: Skadad i 10 år. Vek i duellspelet. Nämnde jag att han är för kort för att vara mittback? 183 är inte långt om man mäter strikers som är 190. Säkert omotiverat stark mentalt.

Okkels och Nino: Jag kan se lite potential i dem, om de hade varit 21-22 år. Men de verkar ändå inte vilja visa det och Jani verkar inte vilja ha dem. De är i alla fall 185, dock kantspelare så vad spelar det för roll.

Jani: Geniet. Spelade Tocmak centralt och Priske på kanten. Alla såg att det var efterblivet även om man inte visste att Priske var en målmaskin. Oförmögen att ändra matchbilder. Kastar bort Anderson för att han inte kan få in två stjärnspelare i samma elva. Siltanen, Tenho är orubbliga. För att dom är finnar. Jani är också, precis som alla andra, en jävla betahanne.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in