2026-08-20, 23:03
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det finns starka skäl att granska USA:s roll i finansieringen och godkännandet av dessa byggprojekt särskilt med tanke på det omfattande amerikanska biståndet till sioniststaten.

Att landets nationella säkerhetsminister dessutom har en bakgrund som irakisk kurd och agerar på ett sätt som väcker hård kritik visar på de djupa politiska problemen i regionens ledarskap.
Stödet för Israel minskar år för år. Deras sista fotfäste är USA och där minskar den drastiskt. Det är en tidsfråga tills Israel upphör att existera i dess nuvarande form.
Citera
2026-08-20, 23:06
Medlem
Våld föder mer våld
Offentliga avrättningar av Hamas ger offentliga avrättningar i Israel

Man borde aldrig har gjort en terrorattack den 7 oktober i Israel
Hamas gav bort en anledning till fullt krig
Citera
2026-08-20, 23:09
Medlem
Någon som vet om man kan köpa biljetter?
Några öl o kolla terrorister hängas är ju rätt härligt.
Citera
2026-08-20, 23:09
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Snacka om att missa bollen helt. Hans bakgrund som irakisk kurd blottar ju bara den totala dubbelmoralen.

Du HAR ett problem med etnicitet.

Men kanske större problem med religiös tillhörighet. Men det är OK att hata dina banemän som är ute efter dina älskade revolutionskamrater i den moderna babbestinier falangen. Det hade inte behövt att sluta på det här sättet.

Men vi kommer antagligen att skedmata dina kamrater med miljarder från väst, bl.a. mina skattepengar för att hålla liv i en papperskonstruktion för en nation som har haft chansen att bli en någorlunda produktiv nation , men som valde att bli uppsvalt i en en centrifug av Islamofascism med Iran i centrum som har endast en folkutrotning av judarna på dagordningen.

Men du som antisemit kan jag tänka är just nu väldig upprörd av förståeliga skäl och som du knappt kan processa.
Det är game over. Dina kompisar i babbestina har spelat och förlorat. Deal with it .
Nu kan många babbar komma och skälla som en hundflock , men vad finns i framtiden ? Sticka ut den Palestinska flaggan ut ur bilfönster och fira 7:e Oktober ?
Senast redigerad av Upplyften 2026-08-20 kl. 23:13.
Citera
2026-08-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Judar som anklagats för att passivt underordnat sig nazisternas utrotning av dem, har repat mod 😡.
Fast nu är det araber som råkar ut för hämnden.
Nu slår man tillbaka med all tänkbar finess och till synes helt utan skuld. Tvärtom stolta och glada hämnare 😁🥂.
Ska man unna dom det efter alla århundraden av förtryck?
Unna dom det efter vad dom där jävla musslorna gjorde 7e okt.
Citera
2026-08-20, 23:11
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Håller med om att åskådare inte är det mest kontroversiella med dödstraff. Det värsta är naturligtvis risken man tar att en oskyldig blir dömd, vilket oundvikligen kommer att hända någon gång. Men åskådare är fortfarande en osmaklig och onödig aspekt av dödstraff och att USA gör så gör ju inte det hela bättre på något sätt.

Det här handlar om vilket syfte man har med straff. Använder man straff för inkapacitering eller för hämnd. Vill man skydda allmänheten från farliga människor eller vill man hämnas? Offentliga avrättningar kan få en effekt av att göra avrättningar till underhållning och spektakel. Förstår inte hur man kan se det som något positivt.
Ja, jag skulle aldrig vilja bevittna en avrättning ens om personen ifråga hade plågat ihjäl mitt eget barn (däremot hade jag gått dit om jag har en relation till den dömde, och vederbörande hade velat att jag närvarat vid dödsögonblicket).

Men helt klart finns vissa människor som verkar må bra av att infinna sig vid sådana tillfällen. Förmodligen inte i Sverige (jag har svårt att tänka mig att t ex Kenneth Hermele skulle vilja delta i avrättningen av palestiniern som dödade hans mor mer än som demonstrant mot avrättningen). Men alla länder har inte samma kultur som Sverige.

Det finns en mängd orsaker till straff, och det känns onödigt att dra in den diskussionen här.

Vad jag vet är avrättningar inget dragplåster i de länder där de utförs offentligt, så jag tvivlar på att ens offentliga avrättningar skulle bli något jippo. Men enligt vad jag kan utläsa av TS verkar det inte handla om att göra Israels avrättningar offentliga, utan om att det finns plats för de som närvarar, liknande i USA.
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Det är ju han Ben Gevir som är ute och trollar.

Han gjorde något liknande med att Krokodiler skall vakta fångarna i fängelset.
Han är i regeringen men det förnekas av alla.
Jo, jag vet. Netanyahu brukar oftast dementera hans uttalanden när han går över gränsen (vilket aldrig större medier citerar). Men om Ben Gvir säger vad som sades i TS är det inget särskilt häpnadsväckande för amerikaner. Kanske inte ens för israeler (även de måste väl ha haft folk närvarande vid avrättningar tidigare).
Citera
2026-08-20, 23:15
Medlem
Det är nog för de terrorister som man tillfångatog den 7 oktober. Förmodligen de som begått de mest bestialiska handlingarna, kommer föregås av rättegångar. Inte första gången, när man 1960 kidnappade Adolf Eichmann dömdes han till döden genom just hängning. Publikplatser är vanligt vid avrättningar:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&hs=3xTq&sca_esv=d32330bac7b5b78b&sxsrf=APpeQntgE 9UO0n_oG_wgOBTzswH29VO5-A:1787260460581&udm=2&fbs=ABfTbFVyMZGZf1hfvX9uKjN_ -G8c4u0nXx4bEIpwm1lnNH832VTJOOCxW_fyN-Q_ezyf8gLI2dLIpLh__G3KOkxx0MLrs3WR gxU3DKo9ggtfBEw09g7vpX_C25zjr_3tHAQe8MpKhj65rP41xE RPmKP3LyFMNXGp5_8S0hi5y6huxFsQJsqAWfQPzN6oMIX59YK2 gDg08R01&q=lethal+injection&sa=X&ved=2ahUKEwiJ5v2G kLCWAxVeh_0HHaFqH_kQtKgLegQIFRAB&biw=1446&bih=669& dpr=1#sv=CAMSURoyKhBlLXV2cDN3dGp4R1RZTl9NMg51dnAzd 3RqeEdUWU5fTToOQ2lIR25vMW1PVXg1bE0gBCoXCgFzEhBlLXV 2cDN3dGp4R1RZTl9NGAEwARgHIMiF9KYBSggQARgBIAEoAQ

Här är ett exempel från USA där man numera till mestadels använder injektion.
Citera
2026-08-20, 23:21
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om det här tilltaget?

Vad är det för fel på gaskammare nu då?
Citera
2026-08-20, 23:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Någon som vet om man kan köpa biljetter?
Några öl o kolla terrorister hängas är ju rätt härligt.
Barbariskt. Flytta till mellanöstern. Du passar där.
Citera
2026-08-21, 00:02
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Ingen som finner ett problem med att en stat begår mord som en del av en rättsprocess?
Citera
2026-08-21, 00:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Ingen som finner ett problem med att en stat begår mord som en del av en rättsprocess?

Det blir ännu värre när man inser att sioniststaten inte är någon vanlig, legitim stat överhuvudtaget.

Det handlar om ett olagligt, kolonialt bosättarprojekt som har byggts upp genom etnisk rensning och stöld av andras mark.

Att en sådan konstruktion använder systematiska mord och avrättningar som en del av sin så kallade "rättsprocess" är helt i linje med deras fundament.

De följer inga internationella lagar eller normal statlig praxis eftersom hela deras existens bygger på rent våld och ockupation.
Citera
2026-08-21, 00:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hussein är en klan, pucko. Samma som alla palestinska ledare från Västbanken någonsin. Mahmoud Abbas är Husseini. Arafat var Husseini. Stormuftin Al Husseini. Kungen av Jordanien är en Husseini.

Snacka om att göra bort sig totalt i ett försök att låta smart

Att ha "Hussein" i sitt namn betyder inte att man tillhör en och samma klan din historielösa nolla.

Saddam Hussein fick sitt namn som ett vanligt arabiskt förnamn (hans fars namn var Hussein) och han tillhörde klanen Al-Bu Nasir från Tikrit i Irak.

Al-Husseini på Västbanken är en helt annan och specifik palestinsk klan från Jerusalem.

Kungen av Jordanien tillhör den hashemitiska dynastin.

Mahmoud Abbas pappa hette Riza Abbas. Han har absolut ingenting med klanen Al-Husseini att göra överhuvudtaget.

Att du tror att alla som har "Hussein" i namnet tillhör samma familj är som att påstå att alla i Sverige som heter Karlsson är syskon.

Gå om grundskolan innan du försöker lära andra om Mellanöstern och acceptera bara att din irakiske kurd Ben-Gvir inte hör hemma i Levanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in