Citat:
Du fick bevisat att du både hade fel och att du inte påvisade källa och i vanlig ordning ignorerar du att du har fel. Ingen är förvånad över din inkompetens, du fick även en väldigt lättförståelig länk till hur man hänvisar till källa och att skriva "Jag läste mäklarstatistik" är inte en källhänvisning.
Bästa av allt är att du sedan slänger dig med "man måste gått ur grundskolan" med tanke på att man får lära sig källhänvisning i grundskolan.
Du klarar alltså inte av att göra saker som man får lära sig i grundskolan, ironiskt

Citat:
Frågan är om någon inte klarar av att låta bli att skratta högt.
Man behöver troligen ha gått igenom Grundskolan.
Att en BRF har en skuld och man betalar ränta och amortering för det via månadsavgiften för en BR, och att detta sänker köpeskilling för sagda BR, grejar nog inte en som går i mellanstadiet.
Därmed blir detta för komplicerat för Wallincus. Han klarade inte ens av att addera pris för mark och pris för byggnad.
Väldigt förvånande att när jag påtalar att du är obegåvad som inte förstår skillnaden på bostadspris och månadskostnad så är ditt svar att dubbla din ansträngning i att bevisa att du inte förstår Frågan är om någon inte klarar av att låta bli att skratta högt.
Man behöver troligen ha gått igenom Grundskolan.
Att en BRF har en skuld och man betalar ränta och amortering för det via månadsavgiften för en BR, och att detta sänker köpeskilling för sagda BR, grejar nog inte en som går i mellanstadiet.
Därmed blir detta för komplicerat för Wallincus. Han klarade inte ens av att addera pris för mark och pris för byggnad.

Du motbevisar ju inte direkt min poäng genom att göra så, det borde du förstå men se punkten ovan om att du är exceptionellt obegåvad.
Så nej, jag kan inte låta bli att skratta högt när jag läser dina inlägg

Du kan få en chans till
Vilken bostad är dyrast, den som kostar 56 månadslöner eller 387 månadslöner?
Kom igen, det är inte svårt om man gått ur grundskolan och lärt sig hur siffror fungerar (psst, större siffra = dyrare bostad)
Citat:
Du frågade, fick svar med tydliga källor och sedan gnäller du över att du fick svar på tal.Inget annat hände, det är väldigt enkelt och problematiken är att du är väldigt okunnig och kan inte erkänna att du har fel.
Jag sade till dig för länge sedan att ingen annan skadas av att du har fel, det är bara ditt problem om du är otillräckligt påläst och du gör ju bara dig själv till åtlöje när du inte har koll på saker innan du uttalar dig.
Lite ironiskt också att du kräver av andra att vi skall handmata dig med källor medan du själv knappt bemödas med att söka upp information.
Om det är så trivialt varför söker inte du upp information som bevisar din poäng istället för att gnälla och kräva att jag skall göra det åt dig?
Du frågade hur många andra länder som har amorteringskrav och du påstår att det är enkelt att kolla upp källa till saker, sätt då fart och leta upp en källa!
Eller är det så att du inte kan?
Citat:
Nej, det är det inte för det är en idiotisk fråga som ställs för att personen som ställer den inte förstår hur bostadsmarknaden fungerar, vad övervärdering innebär eller hur kreditmarknaden funkar.Enda anledningen att ställa frågan är för att visa för världen hur extremt lite frågeställaren kan och du har fått detta bemött av flera olika personer men i sedvanlig ordning tar du inte till dig fakta.
Inte nog med att du har fått din väldigt dumma fråga besvarad med väldigt konkreta bevis så har du även fått det förklarat för dig i detalj varför du fortsätter ställa frågan. Du borde vara tacksam över gratis utbildning

Citat:
Du är medveten om att när du skriver att det är trivialt att posta källa så framställer du ju bara dig själv som ännu sämre som inte gör det, eller hur?Det är ett erkännande av svaghet från din sida för det är du som inte klarar av detta som du själv anser är trivialt.
Citat:
Det som skulle visas var att FI hade data som visade att bostadslånen inte är nämnvärt större i storstäder och nu när vi fått en källa framträder varför det är så viktigt att avkräva dig på källa till dina bisarra påståenden.
https://www.fi.se/contentassets/a35a4b8a4a1b4604acbcb680ae763153/den-svenska-bolanemarknaden-2023-ny2.pdf
Och så tittar man i: "Tabell 2. Geografisk fördelning av nya låntagare 2022 "
Stockholm:
Total lånebörda 3.84 M
Marknadsvärde 5,85 M
Andel lån 65.6%
Övriga landet:
Total lånebörda 2.00 M
Marknadsvärde 2,60 M
Andel lån 76.9%
Vilket skulle visas. Dvs att i Stockholm langar man in en större kontantinsats.
Och så tittar man i: "Tabell 2. Geografisk fördelning av nya låntagare 2022 "
Stockholm:
Total lånebörda 3.84 M
Marknadsvärde 5,85 M
Andel lån 65.6%
Övriga landet:
Total lånebörda 2.00 M
Marknadsvärde 2,60 M
Andel lån 76.9%
Vilket skulle visas. Dvs att i Stockholm langar man in en större kontantinsats.
För det första använder du gammal data från 2022, denna rapport finns från 2024 (den jag länkade i ovan inlägg när jag motbevisade ditt påstående).
För det andra så kanske du förstår att tabell 2 visar geografisk fördelning av nya bolåntagare? Du hittar ledtråden i att tabellen heter "Geografisk fördelning av nya låntagare 2022" och det innebär att tabellen inte visar total bolåneskuld för alla bolåntagare utan endast nya.
För det tredje så är det väldigt intressant att du tycker att det "inte är nämnvärt större" när lånen för nya låntagare bokstavligt talat är nästan dubbelt så höga i Stockholm som övriga landet...
Precis som när flanders skulle bevisa saker så går källan du länkar till tvärtemot det du påstår, såvida du inte faktiskt tycker att 2 miljoner kronors skillnad är knappt nämnvärt.
Om det är så kan du väl skicka över 2 miljoner till mig, det gör ju ingen nämnvärd skillnad på 2 eller 4 miljoner tydligen.
Det är ta mig fan pinsamt att se dig skriva saker men herregud vad kul det är att se dig kämpa!
Hur kul det än är så är det nog tröttsamt för alla andra att se dig skriva som en obstinat tvååring så dags att du ger dig med ditt tjat som i stort sett kan sammanfattas som "Nähä!"
Det skall bli väldigt kul att se hur bostadspriserna utvecklas framåt nu när även SBAB prisar in två räntehöjningar redan i år.
Räntehöjningar, fortsatt krig i Iran med ett stängt Hormuz och väldigt stort utbud på bostäder är goda tecken. Hoppet är inte ute om att få se en kraftig nedgång i augusti, kanske även 10% eller ännu mer!
Senast redigerad av Wallincus 2026-08-18 kl. 21:16.
Senast redigerad av Wallincus 2026-08-18 kl. 21:16.
r på gatan säljs nu för runt 1 550 000 kr.