2026-08-20, 19:42
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsLeffe
Hur hade ni själva lagt upp ekonomin rent praktiskt i en sån här situation utan att man känner sig utnyttjad som en ren bankomat för någon annans unge? Vad rekommenderar ni rent konkret att jag gör härnäst?

Jag hade uppfostrat ungjäveln till att man ska hjälpa till med hårt arbete. Hur man skaffar sig jobb och att man ska ta hand om varandra!

Vore gött med en son som kan hämta en med bil när man är dyngrak
Citera
2026-08-20, 19:44
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Jag förstår att TS inte vill föda någon annans avkomma men den logiska slutsatsen blir, bli sambo med någon utan ungar eller lev ungkarlsliv resten av livet.
Dessutom, lär ungjäveln att inte slösa med varmvatten när han duschar, 5 minuter är nog!
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-08-20 kl. 19:46.
Citera
2026-08-20, 19:47
Medlem
fjollciggs avatar
Jag tycker det är orättvist att kalla dig för ”sjukligt” snål. Du känns mer som en typisk farbror Joakim-gubbe som mår helt otroligt bra när du får snåla in rejält.

Har du blommor i huset? Se i så fall till att grabben andas ut under köksfläkten, annars får växterna jobba häcken av sig och du bör debitera morsan även för blomjord och belastning på vattenkannan.
Citera
2026-08-20, 20:08
Medlem
talcsofts avatar
Måste ba fråga - Ligger ni mycket? snåla män brukar inte stå högt i kurs.
Citera
Medlem
SegerHelg88s avatar
Du måste ju vara helt underbar att umgås med. Är du en sådan kräver milersättning när du skjutsar vänner, kräver folk på pengar när du bjuder hem för en bit mat?

Du visste hon hade barn sen innan ni flyttade ihop. Du behöver inte bli en extrapappa, dock barnet måste se sin mammas hem som sitt hem också, du är sjukligt snål.

Gör slut med henne och låt henne skaffa en bättre partner.
Citera
Avstängd
PappaTribes avatar
Citat:
Jäklar vad det rullade in svar här, hinner knappt med. Ska försöka svara er alla mer i detalj senare när jag sitter vid datorn, har haft fullt upp hela kvällen med att skjutsa till träningar och fixa ärenden (och nej, jag har inte fakturerat soppapengarna än.. ).

Men om vi lägger påhoppen åt sidan en sekund – eftersom 99 % här inne verkar tycka att jag är helt rubbad i huvudet: bör jag faktiskt tänka om?

Hur hade ni själva lagt upp ekonomin rent praktiskt i en sån här situation utan att man känner sig utnyttjad som en ren bankomat för någon annans unge? Vad rekommenderar ni rent konkret att jag gör härnäst?

Men vadå "känner sig utnyttjad" hahaha jag vill att den här tråden ska vara sann men jag tror faktiskt du har lyckats få till en riktigt bra trolltråd, så kudos för det.
Skulle det här scenariot vara sant så ska ni naturligtvis bli särbos, du är inte redo.
Citera
2026-08-20, 20:18
Medlem
Citat:
1. Kylskåpet: Vi har delat upp hyllorna. Jag har min mat och hon har sin och sonens mat. När ungen råkade ta två av mina proteinpuddingar och drack upp min juice förra månaden drog jag helt enkelt av 58 kr från min del av gemensamma räkningarna.

Ska vi tolka detta som att ni inte äter tillsammans utan att ni var och en för sig bara lagar mat åt sig själv?

Citat:
Nu har sambon börjat sura ihop totalt och kallar mig för ”känslokall” och ”sjukligt snål”. Hon menar att det skapar dålig stämning att grabben inte får ta frukt eller en macka från min hylla och att "man måste dela när man är en familj". Hennes morsa har till och med ringt och lagt sig i.

Förhoppningsvis så inser hon snart vilken mysko person du är och flyttar ifrån dig.
Citera
2026-08-20, 20:24
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Jag och min sambo flyttade ihop i min trea för drygt ett halvår sedan. Hon har en 12-årig son sedan ett tidigare förhållande som bor hos oss varannan vecka. Jag har inga egna barn.

Redan innan vi flyttade ihop var jag stenhård med att jag inte tänker gå in i någon "bonusfarsaroll" eller agera ekonomisk sponsor åt en annan mans unge. Hyran delar vi rakt av 50/50, men eftersom grabben sliter på lägenheten och förbrukar resurser när han är här har jag infört ett enkelt och rättvist system för att slippa irritation:

1. Kylskåpet: Vi har delat upp hyllorna. Jag har min mat och hon har sin och sonens mat. När ungen råkade ta två av mina proteinpuddingar och drack upp min juice förra månaden drog jag helt enkelt av 58 kr från min del av gemensamma räkningarna.

2. El och varmvatten: Grabben duschar i 20 minuter varje morgon och sitter med en speldator som drar ström dygnet runt. Jag räknade ut den extra förbrukningen och lade på 450 kr/månad på hennes del av elräkningen.

3. Förbrukningsartiklar: 150 kr/vecka i schablon för toalettpapper, diskmedel, tvättmedel och allmänt slitage på möbler.

Nu har sambon börjat sura ihop totalt och kallar mig för ”känslokall” och ”sjukligt snål”. Hon menar att det skapar dålig stämning att grabben inte får ta frukt eller en macka från min hylla och att "man måste dela när man är en familj". Hennes morsa har till och med ringt och lagt sig i.

Från mitt perspektiv handlar det bara om grundläggande principer och sunt förnuft. Varför ska mina surt förvärvade pengar gå till att föda och husera någon annans avkomma bara för att jag råkar dela säng med mamman?

Hur hanterar ni andra det här i bonusfamiljer? Är det verkligen jag som är "orimlig" för att jag inte vill betala för andras ungar, eller har min sambo bara en skev bild av ekonomi?
Hoppas hon dumpar dig ditt snåla as.
Citera
2026-08-20, 20:24
Medlem
Citat:
Jag och min sambo flyttade ihop i min trea för drygt ett halvår sedan. Hon har en 12-årig son sedan ett tidigare förhållande som bor hos oss varannan vecka. Jag har inga egna barn.

Redan innan vi flyttade ihop var jag stenhård med att jag inte tänker gå in i någon "bonusfarsaroll" eller agera ekonomisk sponsor åt en annan mans unge. Hyran delar vi rakt av 50/50, men eftersom grabben sliter på lägenheten och förbrukar resurser när han är här har jag infört ett enkelt och rättvist system för att slippa irritation:

2. El och varmvatten: Grabben duschar i 20 minuter varje morgon och sitter med en speldator som drar ström dygnet runt. Jag räknade ut den extra förbrukningen och lade på 450 kr/månad på hennes del av elräkningen.

3. Förbrukningsartiklar: 150 kr/vecka i schablon för toalettpapper, diskmedel, tvättmedel och allmänt slitage på möbler.

Från mitt perspektiv handlar det bara om grundläggande principer och sunt förnuft. Varför ska mina surt förvärvade pengar gå till att föda och husera någon annans avkomma bara för att jag råkar dela säng med mamman?

Hur hanterar ni andra det här i bonusfamiljer? Är det verkligen jag som är "orimlig" för att jag inte vill betala för andras ungar, eller har min sambo bara en skev bild av ekonomi?

Får du knulla gratis får du också betala för dina sambos.
Vilken jubelidiot du är. Hon borde flytta omgående.
Förstår att ingen har viljat bli gravid med dig.
Citera
2026-08-20, 20:39
Medlem
Att pröjsa underhåll för andras ungar i en relation, ska självklart ligga utanför.
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Får du knulla gratis får du också betala för dina sambos.
Vilken jubelidiot du är. Hon borde flytta omgående.
Förstår att ingen har viljat bli gravid med dig.
Citera
2026-08-20, 20:43
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuciusDecman
Varför knullar och härbärgerar du skadat gods?

Precis.

Ingen man med självrespekt ska bo tillsammans med en kvinna som inte uppskattar hans beskydd eller att hon får bo i hans bostad.

Kvinnan ska visa sin uppskattning vilket hon visar genom att åtminstone ge honom respekt och ha ett glatt humör, samt knulla honom ofta och regelbundet och prioritera hans njutning.

Annars kan hon skaffa en egen bostad, om hon föredrar det. Lycka till.
Citera
2026-08-20, 20:45
Medlem
Varför blev du sambo med en kvinna med barn om du tänkt bete dig såhär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in