Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarbalk
Nåja.
Han gör sig lustig över idén att DN är där "av nyfikenhet" och inte alls vill skada hans politiska projekt. Det vill de givetvis. Och för Allard är det helt naturligt att de vill det, eftersom de enligt honom har motsatta klassintressen.
Jag tror inte att man behöver snöa in på klassintressen, och det är lite så där kvasiintelektuellt från Allard. Men han har ju knappast fel i att DN-journalisterna väldigt gärna skulle vilja sätta dit honom.
Men om DN nu hade velat "skada" Allard, eller smutskasta honom hade dom väl klippt och klistrat i intervjun? Det är ju inte heller så att de ställde särskilt komplicerade frågor eller frågor som satte honom på pottkanten...
Markus fick ju uppenbart svara helt fritt på frågorna. Att han valde att anklaga DN för att ha en politisk agenda visar, så som jag ser det på en smått paranoid grundinställning.
Att utgå från att intervjun gjordes av andra skäl än att det tycks gå hyfsat för Örebropartiet känns lite sisådär.
Om inte intervjuer görs gissar jag att det hade gnällts om att msm inte låter små partier komma till tals.
Eller vad tror du?