2026-08-20, 17:44
Medlem
Enzymes avatar
Jag undrar om just kulturfolk lever i en egen bubbla där helt andra spelregler gäller? Tänker att om han kört truck på någon bruksort eller liknande hade en sådan personlighet och beteende aldrig funkat. Någon som brölar och hotar folk hit och dit med taskig kvinnosyn. Varför har aldrig någon gett Örjan stryk? Var han så respekterad i sitt yrke att han hade frikort? Vet en kille från gymnasiet som var så där och misshandlade sin fru. Frugans bror slog halvt ihjäl den killen
Senast redigerad av Enzyme 2026-08-20 kl. 17:48.
Citera
2026-08-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Hur många skådespelare har du hängt med? De allra flesta har just dessa kvalitéer (självsäkerhet, utstrålning, karisma, whatever). Och de är kända, vilket ger ännu mer aura. Det är därför de får ligga. Inte för att de hänger i Stockholms uteliv.

Exempel på män som inte får ligga: introverter som hänger på internet och detaljstuderar vad Clavicular säger om kroppsproportioner. Även om de looksmaxxar och beger sig ut i Stockholms uteliv kommer de ha 0% hit rate.
Precis det jag menade. ÖR fick kvinnor eftersom kvinnorna visste om att han var en kändis. Då är 90% av jobbet redan gjort, om ändamålet är att knulla så mycket som möjligt.
Citera
2026-08-20, 18:20
Medlem
Citat:
Alla incels här inne som håller på att mäta käkstruktur och allt ni håller på med har verkligen inte fattat vad som gör män attraktiva för kvinnor. Den här karln hade KARISMA och det var därför han fick ligga som ett avelsdjur. Man behöver inte vara snygg som man. Man behöver bara ha ett jävla självförtroende och utstrålning. Och det hade Örjan Ramberg.
You nail it....Alla (män) tycker han att att var ett asshole. Han var icke den man som följde med till hemtex. Han tyckte inte det var kul att åka med till ICA-maxi och storhandla. Nej, nej. Han var verkligen tvärtom...Alla, då menar jag alla män undrar varför han vinner och de som är så snälla vinner i längden... ....
Citera
2026-08-20, 18:32
Medlem
Citat:
Alla incels här inne som håller på att mäta käkstruktur och allt ni håller på med har verkligen inte fattat vad som gör män attraktiva för kvinnor. Den här karln hade KARISMA och det var därför han fick ligga som ett avelsdjur. Man behöver inte vara snygg som man. Man behöver bara ha ett jävla självförtroende och utstrålning. Och det hade Örjan Ramberg.
Kan hålla med, men han hade också ett jävligt dåligt rykte. Förklara gärna varför kvinna efter kvinna går igång på aset! Vi män brukar undvika kvinnor med dåligt ryckte.
Citera
2026-08-20, 19:18
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortisol
Var han en av medskaparna?Gökboet handlar om en mentalt sund person som råkade hamna i tvångsvård
Njae..I boken var McMurphy en våldtäktsman. I filmen säger han att den där 15-åriga tjejen var så på att han praktiskt taget fick sy igen gylften. Han framställdes som mer sympatisk än han var. En rebellisk typ som hamnade i gruff emellanåt. Riktigt så var han inte i boken.

Dessutom är det inte han som är huvudperson i boken. Där är det Chief Bromden som är huvudperson och han är svårt psykiskt sjuk. Schizofren för att vara petnoga.

Han har paranoida vamföreställningar med hallucinationer och hör hemma däe han sitter.
I filmen framgår aldrig det. Där verkar han mest lida av mindervärderskomplex gentemot pappan.

Rambergs McMurphy-tolkning var skitbra men den baserades onekligen på filmens och Jack Nicholsons tolkning.
Citera
2026-08-20, 19:22
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Verkligen inte. Tvärtom.
Han sågs nog som en alphahanne just för att han var maskulin, aggressiv, arrogant, lång, en blick som visade förakt osv. Som Persbrandt. Farlig utstrålning. Duktig och karismatisk skådis men onekligen en skitstövel.
Citera
2026-08-20, 19:24
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Kan hålla med, men han hade också ett jävligt dåligt rykte. Förklara gärna varför kvinna efter kvinna går igång på aset! Vi män brukar undvika kvinnor med dåligt ryckte.
Därför att hormonerna inte samspelat med intellektet. Många kvinnor blir kåta på djuriska män. Det där är gammalt och ingenting som inte redan ältats till leda på Flashback.
Citera
2026-08-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag undrar om just kulturfolk lever i en egen bubbla där helt andra spelregler gäller? Tänker att om han kört truck på någon bruksort eller liknande hade en sådan personlighet och beteende aldrig funkat. Någon som brölar och hotar folk hit och dit med taskig kvinnosyn. Varför har aldrig någon gett Örjan stryk? Var han så respekterad i sitt yrke att han hade frikort? Vet en kille från gymnasiet som var så där och misshandlade sin fru. Frugans bror slog halvt ihjäl den killen

Kvinnomisshandel finns överallt. Jag har träffat offer i större grupper och deras män har varit poliser, snickare, lärare, kontorsnissar osv.
Du vet bara inte om det om du inte är hustrun eller barnen.
Citera
2026-08-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är svårt uttala sig tvärsäkert om hans karisma om man inte hängt med personen ifråga eller känner folk som gjort det. Stämmer något av detta in på dig? Eller går du efter vad du känner när du tittar på stillbilder och din uppfattning utifrån att han misshandlat kvinnor?

Jag har träffat bägge två faktiskt men kände dem inte. Börje är magisk.
Citera
2026-08-20, 20:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Vet vi dödsorsaken
Tänker att självmord kan vara orsaken
Hur fan tänker du då? Att hans dotter satt och höll honom i handen samtidigt som han tog livet av sig på Ersta Hospice?
Citera
2026-08-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Därför att hormonerna inte samspelat med intellektet. Många kvinnor blir kåta på djuriska män. Det där är gammalt och ingenting som inte redan ältats till leda på Flashback.
Haha😂. Ja, fan det där borde jag ha haft koll på! Man har ju läst en del i sina dar, men är så långt från min vardag så jag glömde...😉
Citera
2026-08-20, 21:45
Medlem
Rikskrim08s avatar
Örjans sista år var nog inte roliga. Han hade jobbat ihop till detta själv. Örjan var en duktig skådis men hade en personlighetsstörning som gick ut över andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in