Citat:
Ursprungligen postat av
SirDuke
Det skedde ju ett lokalt utbrott i Malmö häromåret också. Patient Zero lär ha fått det utomlands där smittan grasserar. Och tagit hem den till Sverige.
Om man upprätthåller målet med >90 procents vaccinationsgrad så skulle viruset inte haft en chans att spridas och få fäste här. Men i lokalsamhällen/enklaver med obildade och ovaccinerade motståndare kan det bryta ut.
Att vara ball och påstå att mässling minsann är en vanlig barnsjukdom som alla borde gå igenom utan att sjåpa sig visar på okunnighet om vår helt nyliga historia.
Det finns vaccin, och ett syfte med allmän massvaccination är att undvika onödiga dödsfall och livslånga handikapp hos barn och riskgrupper som inte kan vaccinera sig. Sverige är ett välutvecklat land där vi har låg tolerans för några få döda barn årligen. I andra länder och världsdelar ser det annorlunda ut.
Nu håller vår fördumning på att vrida klockan bakåt, genom religion, vetenskapsförakt och möjligen psykologisk krigföring också. Det är som det är med det, vi hade en stund på jorden men ska givetvis bli ersatta av någon annan djurart inom en inte alltför avlägsen tidshorisont.
Ja du har rätt.
Jag som har åldern att ha gått igenom de flesta barnsjukdomarna innan de lades i barnvaccinationsprogrammet kan faktiskt inte begripa hur föräldrar med berått mod spelar med sina barns hälsa när de vägrar ge barnen vaccination !
De flesta sjukdomarna minns jag ej men mässlingen, fy för höge farao! Klådan och utslagen var det minsta besväret, värre var att ständigt kräkas plus den höga febern, jag minns fortfarande, över femtiofem år senare, de yrande hemska feberdrömmarna! Hur någon frivilligt vill riskera att ens barn utsätts för detta är i mitt tycke närmast barnmisshandel!!