Igår, 15:31
Medlem
TheJesuits avatar
Det kommer ske en demonstration i Göteborg den 29 augusti under ett paraplynamnet "FÖR EN HUMAN
MIGRATIONSPOLITIK”.

Me listar en del krav ot politiken gällande de åtstramningar som skett
• att de redan instiftade lagarna som begränsar asylrätten rivs upp, och att det inte införs fler lagar som begränsar asylrätten
• att det inte införs fler lagar som begränsar rätten att bli medborgare, och att de höjda kraven för att bli medborgare rivs upp
• att det inte införs fler lagar som begränsar rättigheterna för våra medmänniskor som är asylsökande, papperslösa och har uppehållstillstånd, och att de lagar som redan införts rivs upp.
Vad som förvånar är att Rädda Barnen och Röda Korset står som undertecknare till initiativet! Dessa båda organisationer har ju givare från många i samhället och inte bara från de med viss politisk uppfattning!

Jag har själv under lång tid varit månadsgivare till bland annat dessa båda organisationer. Samtidigt är jag för en väldigt stram migrationspolitik och förfasas över att mina pengar nu alltså går till att bekämpa den nuvarande åtstramningspolitik som jag alltså är för!

Mitt beslut blir att avbryta mitt engagemang som månadsgivare till dessa båda organisationer.

Vad säger ni på forumet? Har ni liknande engagemang i dessa organisationer och hur ser ni så fall på detta? Båda dessa har 90-konton/Svensk Insamlingskontroll så de kan inte ändra sina syften hur som helst.

https://www.mittskifte.org/events/goteborg-demonstration-for-en-human-migrationspolitik
Citera
Igår, 15:49
Medlem
Balisers avatar
De berikar huvudsakligen sig själva och sina kanslier. Så kallad humanism som affärsidé. Jag gissar att de bedömer att pengarna kommer att strömma in ännu mer efter denna manifestation. Detta eftersom det finns en vänstervind just nu.
Citera
Igår, 15:53
Medlem
Har folk förtroende för Röda Korset efter Johan af Donners miljonsvindel under Bengt Westerbergs överinseende? Deras generalsekreterare sitter på en månadslön på 105 000, så de behöver tydligen inte mina pengar i alla fall.
Detta handlar bara om att rädda sina egna guldkantade karriärer.
Citera
Igår, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det kommer ske en demonstration i Göteborg den 29 augusti under ett paraplynamnet "FÖR EN HUMAN
MIGRATIONSPOLITIK”.

• att de redan instiftade lagarna som begränsar asylrätten rivs upp, och att det inte införs fler lagar som begränsar asylrätten
• att det inte införs fler lagar som begränsar rätten att bli medborgare, och att de höjda kraven för att bli medborgare rivs upp
• att det inte införs fler lagar som begränsar rättigheterna för våra medmänniskor som är asylsökande, papperslösa och har uppehållstillstånd, och att de lagar som redan införts rivs upp.
Vad som förvånar är att Rädda Barnen och Röda Korset står som undertecknare till initiativet! Dessa båda organisationer har ju givare från många i samhället och inte bara från de med viss politisk uppfattning!

Jag har själv under lång tid varit månadsgivare till bland annat dessa båda organisationer. Samtidigt är jag för en väldigt stram migrationspolitik och förfasas över att mina pengar nu alltså går till att bekämpa den nuvarande åtstramningspolitik som jag alltså är för!

Mitt beslut blir att avbryta mitt engagemang som månadsgivare till dessa båda organisationer.

Vad säger ni på forumet? Har ni liknande engagemang i dessa organisationer och hur ser ni så fall på detta? Båda dessa har 90-konton/Svensk Insamlingskontroll så de kan inte ändra sina syften hur som helst.

https://www.mittskifte.org/events/goteborg-demonstration-for-en-human-migrationspolitik

Men herrejösses, vet du inte vad Rädda barnen och Röda korset är för organisationer?

Det är väl fullständigt självklart att de tar ställning i olika frågor, även i sådana som är politiska. Det är väl typ tanken med lobbyistorganisationer?

Istället för att ha varit månadsgivare skulle du kanske satsat på ett medlemskap, gått på medlemsmöten och framfört dina åsikter där. Misstänker dock att du inte hade gjort dig särskilt populär.

Begriper inte hur folk kan vara så naiva att de tror att organisationer med uttalade syften inte verkar för att påverka politiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Har folk förtroende för Röda Korset efter Johan af Donners miljonsvindel under Bengt Westerbergs överinseende? Deras generalsekreterare sitter på en månadslön på 105 000, så de behöver tydligen inte mina pengar i alla fall.
Detta handlar bara om att rädda sina egna guldkantade karriärer.

Här är ett vettigt argument till varför det kan vara rimligt att stötta andra organisationer framför Röda korset.
Citera
Igår, 15:55
Medlem
Citat:
MIGRATIONSPOLITIK”.

De är sedan länge indoktrinerade av Trotskister, liksom röda korset, womens lib, grenpeace och andra "mjuka" organisatoner.
Lätt att kolla upp.
Lämna snabbt
Citera
Igår, 15:57
Medlem
kibokos avatar
Citat:
MIGRATIONSPOLITIK”.

Är väl respektive ungdomsförbund som ligger bakom, inte föreningarna i stort och även om de är associerade till organisationerna har det olika org-nummer. Men håller med om att det är ett ställningstagande som gör mig mindre benägen att bidra till organisationerna i fråga. Om de inte mot förmodan tar sina ungdomsorganisationer i örat.
Citera
Igår, 15:58
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Men herrejösses, vet du inte vad Rädda barnen och Röda korset är för organisationer?

Det är väl fullständigt självklart att de tar ställning i olika frågor, även i sådana som är politiska. Det är väl typ tanken med lobbyistorganisationer?

Istället för att ha varit månadsgivare skulle du kanske satsat på ett medlemskap, gått på medlemsmöten och framfört dina åsikter där. Misstänker dock att du inte hade gjort dig särskilt populär.

Begriper inte hur folk kan vara så naiva att de tror att organisationer med uttalade syften inte verkar för att påverka politiken.

Här är ett vettigt argument till varför det kan vara rimligt att stötta andra organisationer framför Röda korset.

Dessa organsiationer har inte som syfte att driva invandrings och migrationsfrågor i Sverige. Det handlar om att de skall hjälpa personer som drabbas av krig, kriser, naturkatastrofer och utsatthet, samt rädda barn från våld, förtryck och övergrepp. Det är detta jag har velat stödja med mina gåvor.
Citera
Igår, 16:01
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Är väl respektive ungdomsförbund som ligger bakom, inte föreningarna i stort och även om de är associerade till organisationerna har det olika org-nummer. Men håller med om att det är ett ställningstagande som gör mig mindre benägen att bidra till organisationerna i fråga. Om de inte mot förmodan tar sina ungdomsorganisationer i örat.

Jag tror inte att detta sker ad hoc, att organisationernas ungdomar engagerar sig politiskt har fått tummen upp från de styrande.
Citera
Igår, 16:04
Medlem
Citat:
Dessa organsiationer har inte som syfte att driva invandrings och migrationsfrågor i Sverige...

Du kan väl börja med att läsa på deras hemsidor vad de bedriver för verksamheter.

Röda korset: Vår hjälp i Sverige

Vi på Röda Korset finns runt om i landet, på en ort nära dig. Vi kan hjälpa på många olika sätt, till exempel om du:

*Söker asyl eller tappat kontakten med din familj
*Behöver vård, tak över huvud, kläder och mat
*Vill få läxhjälp eller träna språk
*Behöver stöd och samtal i en svår situation
*Vill vara del av en gemenskap
Läs första punkten långsamt och be en vuxen om hjälp att tyda texten om du tycker det är svårt på egen hand.
Citera
Igår, 16:12
Medlem
triptykens avatar
Citat:
MIGRATIONSPOLITIK”.

För det första har du aldrig gett en spänn till dom organisationerna och det vet du själv.

Hela det här "Då kommer jag SLUTA ge miljoner per år till dom!" är så satans komiskt. Ska fan börja göra samma "Alltså NMR får ju tiotusentals kronor av mig men om dom inte slutar vara nazister nu så kommer jag fan inte ge dom en spänn till!!!"

Rädda barnen och Röda korset har rätt jävla solida grundstadgar och om dom inte stog bakom saker som "humanare flyktingpolitik" hade det vart helt satans komiskt.

Hoppas nu att du med alla dina donerade miljarder inte gräver i säg barncancerfonden och deras stöd till papperslösa eller flyktingbarn i Sverige med cancer.... oooooof (oh och dom stöttar också muslimska svenska barn med cancer - jag vet det är chockerande)

Snart ska du väl flippa på att biblioteken har skit som integreringsarbete och rätten till fri kunskap åt alla i Sverige på agendan? Hur vågar dom?

Citera
Igår, 16:26
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Du kan väl börja med att läsa på deras hemsidor vad de bedriver för verksamheter.

Röda korset: Vår hjälp i Sverige

Vi på Röda Korset finns runt om i landet, på en ort nära dig. Vi kan hjälpa på många olika sätt, till exempel om du:

*Söker asyl eller tappat kontakten med din familj
*Behöver vård, tak över huvud, kläder och mat
*Vill få läxhjälp eller träna språk
*Behöver stöd och samtal i en svår situation
*Vill vara del av en gemenskap
Läs första punkten långsamt och be en vuxen om hjälp att tyda texten om du tycker det är svårt på egen hand.

Jag läste första punkten mycket långsamt och noga och tog även hjälp av en god vän som är en duktig läsare (men en dålig lyssnare). Vi kom fram till samma slutsats, att human hjälp till asylsökande inte är kopplat till att driva pritisk förändring av vilka migrationsnivåer Sverige som nation skall ha.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
För det första har du aldrig gett en spänn till dom organisationerna och det vet du själv.

Jag är emot hög migration, men skickar hjälp som kan komma till nytta i hemländerna (trodde jag). Det har varit 100 kronor till Röda korset, till Rädda barnen och till UNHCR. Inte mycket pengar, visst du vill säkert ge mer, men det är i alla fall något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in