Det kommer ske en demonstration i Göteborg den 29 augusti under ett paraplynamnet "FÖR EN HUMAN
MIGRATIONSPOLITIK”.
Me listar en del krav ot politiken gällande de åtstramningar som skett
Jag har själv under lång tid varit månadsgivare till bland annat dessa båda organisationer. Samtidigt är jag för en väldigt stram migrationspolitik och förfasas över att mina pengar nu alltså går till att bekämpa den nuvarande åtstramningspolitik som jag alltså är för!
Mitt beslut blir att avbryta mitt engagemang som månadsgivare till dessa båda organisationer.
Vad säger ni på forumet? Har ni liknande engagemang i dessa organisationer och hur ser ni så fall på detta? Båda dessa har 90-konton/Svensk Insamlingskontroll så de kan inte ändra sina syften hur som helst.
https://www.mittskifte.org/events/goteborg-demonstration-for-en-human-migrationspolitik
MIGRATIONSPOLITIK”.
Me listar en del krav ot politiken gällande de åtstramningar som skett
• att de redan instiftade lagarna som begränsar asylrätten rivs upp, och att det inte införs fler lagar som begränsar asylrättenVad som förvånar är att Rädda Barnen och Röda Korset står som undertecknare till initiativet! Dessa båda organisationer har ju givare från många i samhället och inte bara från de med viss politisk uppfattning!
• att det inte införs fler lagar som begränsar rätten att bli medborgare, och att de höjda kraven för att bli medborgare rivs upp
• att det inte införs fler lagar som begränsar rättigheterna för våra medmänniskor som är asylsökande, papperslösa och har uppehållstillstånd, och att de lagar som redan införts rivs upp.
Jag har själv under lång tid varit månadsgivare till bland annat dessa båda organisationer. Samtidigt är jag för en väldigt stram migrationspolitik och förfasas över att mina pengar nu alltså går till att bekämpa den nuvarande åtstramningspolitik som jag alltså är för!
Mitt beslut blir att avbryta mitt engagemang som månadsgivare till dessa båda organisationer.
Vad säger ni på forumet? Har ni liknande engagemang i dessa organisationer och hur ser ni så fall på detta? Båda dessa har 90-konton/Svensk Insamlingskontroll så de kan inte ändra sina syften hur som helst.
https://www.mittskifte.org/events/goteborg-demonstration-for-en-human-migrationspolitik