2026-08-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Grannens beteende låter väldigt osvenskt, om man säger så…
Uppriktig fråga: har du träffat white trash någon gång? Det har mer med klass, eller snarare avsaknaden av, att göra än etnicitet.
Citera
2026-08-20, 13:03
Medlem
TheKhurgans avatar
Men förskolor har ju staket och grindar. Utemöblerna måste ju rimligtvis stått innanför detta?
Då kan det ju inte vara några tveksamheter om vem möblerna tillhör.
Varför polisanmäler de inte bara grannen för stöld? Det måste ju finnas oändligt med bildbevis (förskolorna tar mååååånga kort på barnen och skickar till föräldrar nuförtiden, möblerna borde kommit med i bakgrunden någon gång) och vittnen som kan styrka att möblerna tillhörde förskolan.
Citera
2026-08-20, 13:20
Medlem
YP4XQs avatar
AHahaha.. och folk bara tar det och accepterar deras mongo beteende.

Är väl bara o åka ditt och knacka på och säga nu räcker det din dumme fan, ge honom en snyting och säg fotar du mitt barn en gång till slår jag ihjäl dig.
Citera
2026-08-20, 14:19
Medlem
Lekplatsen för den kommunala förskolan, med en svensk rektor för övrigt, ligger på baksidan av huset. Vad jag kan se på bilder så är det bara nr 26 som har en dörr åt det hållet, nr 22 och 24 har sina portar på framsidan och lägenheterna ligger en trappa upp ovanpå förskolan. De lär väl inte ha något behov av utemöbler då kan jag tycka.
Dock ligger nr 28 i vinkel mot lekplatsen och det ser ut som om det finns uteplatser som vetter mot lekplatsen, kan det vara till dessa uteplatser som möblerna råkade flyttas?
I de två lägenheterna på bottenvåningen bor det en man och en kvinna, båda i 60-årsåldern, med svenska namn.
Senast redigerad av andypandy70 2026-08-20 kl. 14:23.
Citera
2026-08-20, 14:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Kan ingen västeråsare dyka upp i tråden snart och bringa klarhet i vilka galningarna är?
Citera
2026-08-20, 14:46
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Babbe-radarn ger fullt utslag!
Citera
2026-08-20, 15:07
Medlem
Stursks avatar
Citat:
Allt började ju tydligen med att privatpersoner boende i fastigheten snodde förskolans utemöbler. När personalen på förskolan rättmätigt flyttade tillbaka möblerna till dagiset så började trakasserierna.
Att ta tillbaka sin stulna utrustning kan faktiskt rubriceras som självtäkt eller egenmäktigt förfarande, vilket är brottsligt enligt svensk lag (8 kap. 9 § brottsbalken). Även om det är din egendom får du inte ta dig själv rätten att rubba annans besittning.
Citera
2026-08-20, 15:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Finns en nyhet från 2024 att en granne filmat barnen och skickat filmen till personalen och klagat på stök och oljud.
Inte riktigt klart om det är samma förskola. Men det låter ju som det.

https://www.sverigesradio.se/artikel/missnojd-granne-filmade-lekande-forskolebarn
Citera
2026-08-20, 15:21
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andypandy70
Lekplatsen för den kommunala förskolan, med en svensk rektor för övrigt, ligger på baksidan av huset. Vad jag kan se på bilder så är det bara nr 26 som har en dörr åt det hållet, nr 22 och 24 har sina portar på framsidan och lägenheterna ligger en trappa upp ovanpå förskolan. De lär väl inte ha något behov av utemöbler då kan jag tycka.
Dock ligger nr 28 i vinkel mot lekplatsen och det ser ut som om det finns uteplatser som vetter mot lekplatsen, kan det vara till dessa uteplatser som möblerna råkade flyttas?
I de två lägenheterna på bottenvåningen bor det en man och en kvinna, båda i 60-årsåldern, med svenska namn.

Det låter rimligt att det skulle vara det huset, 28, då det gränsar mot förskolans gård. Dock så är ju dessa gårdar alltid stängslade så det känns meckigt att flytta möbler över det.
Citera
2026-08-20, 15:26
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Finns en nyhet från 2024 att en granne filmat barnen och skickat filmen till personalen och klagat på stök och oljud.
Inte riktigt klart om det är samma förskola. Men det låter ju som det.

https://www.sverigesradio.se/artikel/missnojd-granne-filmade-lekande-forskolebarn
De säger i inslaget att det är en bostadsrättsinnehavare, här är det hyresrätter vad jag förstår. Så antagligen inte relaterat.
Citera
2026-08-20, 15:57
Medlem
Citat:
Grannens beteende låter väldigt osvenskt, om man säger så…
Måste vara en dansk!
Citera
2026-08-20, 16:40
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag minns en forummedlem som för något år sen startade trådar om att hen ansåg sig ha blivit vräkt på felaktig grund. Det visade sig, när någon postade nyhetsartikel om ärendet, att det var hyresvärdens (alternativt bostadsrättsföreningens) sista utväg, efter ett antal varningar om att sluta belamra området kring lägenhetsdörren med bråte, då det stred mot gällande brandsäkerhetsregler, och att sluta trakassera och hota personalen till dagiset i samma fastighet.

Sökt lite men lyckas inte återhitta trådarna. Menar du att det är samma person som flyttat dit och nu gör lika skogstokiga saker, eller bara att det är samma persontyp som ständigt härjar om saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in