2026-08-20, 16:48
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Kan så vara, jag bor granne med en lekplats (Tack 60talets sociala ingenjörer), och det hade varit lugnare att bo granne med en motorväg. Nu har jag precis haft semester och det har ta mig satan varit ett oändligt stök där nere fram till klockan 22-23 sju dagar i veckan. Barn som härjar, skriker, ylar, gråter konstant.

Sen lagom till 22 tiden så byts satungarna ut mot äldre babbeluringar som spelar fotboll och nattbasket på fotbollsplanen en bit bort.
Ja, det är stor skillnad att bo granne med en förskola och att bo granne med en lekplats. I synnerhet en förskola som är inrymd i en lägenhet. Den kan inte ha så många barn inskrivna.
Citera
2026-08-20, 16:50
Medlem
Verksamhetschefen för förskolan heter Ulrika Adamsson så somalie-spåret kanske haltar?
Citera
2026-08-20, 16:51
Medlem
Dumdrygs avatar
Har fått information från anonym källa att det är en äldre svensk man och hans son som trakasserar förskolan.
En typisk rättshaverist tydligen.

Skulle kunna vara någon som nyligen gått i pension och nu är hemma på dagarna och upptäcker att barnen låter när de leker på gården. Min egen gissning.
Senast redigerad av Dumdryg 2026-08-20 kl. 17:30.
Citera
2026-08-20, 17:45
Medlem
Okej, sammanfattning av det som framkommit hitils.

Psykfall stjäl utemöbler från en förskola i samma hastighet.
Personalen flyttar tillbaka möblerna.
Psykfallet börjar då trakassera personal, barn och berörda samt dokumenterar "störande" verksamhet..

Vi har alltså att göra med en kluster-b som inte kan hantera sina egna livsval. Det är precis såhär någon med antisocial personlighetsstörning agerar, flyttar fokus från grundproblemet som är ett tidigare övertramp den själv stått för.

Jag har bott bredvid både förskola och lekplats. Stör inte alls, kan väl vara jobbigt dagtid om man måste ha fönstren öppna pga värmen men personen har då inte rätt hemmiljö för distansarbete och tycks i största allmänhet vara en total sopa.
Citera
2026-08-20, 19:08
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Men förskolor har ju staket och grindar. Utemöblerna måste ju rimligtvis stått innanför detta?
Då kan det ju inte vara några tveksamheter om vem möblerna tillhör.
Varför polisanmäler de inte bara grannen för stöld? Det måste ju finnas oändligt med bildbevis (förskolorna tar mååååånga kort på barnen och skickar till föräldrar nuförtiden, möblerna borde kommit med i bakgrunden någon gång) och vittnen som kan styrka att möblerna tillhörde förskolan.

För stöldbrottet så måste vissa rekvisit vara uppfyllda, dvs att gärningspersonen tillskansat sig stöldgodset. I det här fallet verkar han mer ha flyttat runt utemöblerna på en gemensam innergård så det kan maximalt bli fråga om så kallat Egenmäktigt förfarande. Jag tror knappast polisen lägger något krut på att utreda det.
Citera
2026-08-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Har fått information från anonym källa att det är en äldre svensk man och hans son som trakasserar förskolan.

Skulle kunna vara någon som nyligen gått i pension och nu är hemma på dagarna och upptäcker att barnen låter när de l
eker på gården. Min egen gissning.
Det finns en far/son kombo där ja. Det finns en historia av tvångsintagning på psyk. Ingen högoddsare om det är dem.
Citera
2026-08-20, 19:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Verksamhetschefen för förskolan heter Ulrika Adamsson så somalie-spåret kanske haltar?

Du menar att ett dagis med svensk personal inte kan ha utlänningar som grannar? För det ju grannen som filmar och trakasserar.
Citera
2026-08-20, 21:26
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Det finns en far/son kombo där ja. Det finns en historia av tvångsintagning på psyk. Ingen högoddsare om det är dem.
Och vilka är det då?
Citera
2026-08-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Okej, sammanfattning av det som framkommit hitils.

Psykfall stjäl utemöbler från en förskola i samma hastighet.
Personalen flyttar tillbaka möblerna.
Psykfallet börjar då trakassera personal, barn och berörda samt dokumenterar "störande" verksamhet..

Vi har alltså att göra med en kluster-b som inte kan hantera sina egna livsval. Det är precis såhär någon med antisocial personlighetsstörning agerar, flyttar fokus från grundproblemet som är ett tidigare övertramp den själv stått för.

Jag har bott bredvid både förskola och lekplats. Stör inte alls, kan väl vara jobbigt dagtid om man måste ha fönstren öppna pga värmen men personen har då inte rätt hemmiljö för distansarbete och tycks i största allmänhet vara en total sopa.
Man får skylla sig själv om man väljer att bo vid en förskola och sen blir upprörd över barn som är barn
Citera
2026-08-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Babbe-radarn ger fullt utslag!
Svenneradarn är det dock. Du får ta och kalibrera instrumenten
Citera
2026-08-20, 23:35
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg

Skulle kunna vara någon som nyligen gått i pension och nu är hemma på dagarna och upptäcker att barnen låter när de leker på gården. Min egen gissning.

Om det du skriver stämmer och man tittar i grannskapet (samma fastighet enl artikeln) så hittar man två far-som-par som passar in i beskrivningen och varav ett är hyfsat populära på mrkoll.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Babbe-radarn ger fullt utslag!

Håll käften. ”Babbe-radar” är så Flashback 2015.

Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Ha, då var jag fel ute antagligen, verkligen stört ja.. läste bara första citatrutan.

Läser inte allt och yrar om islamister. Låter som något en somalie skulle göra. Undrar om Bajsmoderatorers babbe-radar ger utslag på dig.
Citera
2026-08-20, 23:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Om det du skriver stämmer och man tittar i grannskapet (samma fastighet enl artikeln) så hittar man två far-som-par som passar in i beskrivningen och varav ett är hyfsat populära på mrkoll.

Håll käften. ”Babbe-radar” är så Flashback 2015.

Läser inte allt och yrar om islamister. Låter som något en somalie skulle göra. Undrar om Bajsmoderatorers babbe-radar ger utslag på dig.

Kan inte gå i god för att informationen stämmer då jag fått den i andra hand. Men gissar på den med flest besök på MrKoll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in