Citat:
Ursprungligen postat av
shallfin
Jag tycker du är en idiot, 50 bast och snackar som en 18 åring, fattar er du hur schysst det är och lägga undan 10k i månaden
Det står dig helt fritt att tycka. Själv värderar jag friheten framför att dra in max inkomst.
Senaste jobbet jag hade var 2024. Då hade jag 29 netto in varje månad. Myndighetsutövning. Men då fick jag jag pendla 4mil till jobbet. Jag hade en gammal idiotkärring till chef. En rabiat neger till kollega som det ofta blev konflikter med. Med mera. Und so weider.
Visserligen gillade jag det kneget. Kan tänka mig något liknande framöver, men jag levde ändå ett sämre liv totalt sätt mot nu. Pengar är typ det som betyder minst för mig. Så länge jag har så jag klarar mig, och det gör jag lätt på 15k. Jag har fasta räkningar på 6k. Allt över det är rena spenderarpengar.
Inga lån förutom csn. Men de betalar jag alltid av cash i januari. Brukar bli ca 15k och det slänger jag in på ett bräde så är jag av med skiten på ett år.
Nä jag lever livet. Att slippa att jobba är lätt värt 15k i månaden. Tänk dig. Jag spenderar 365 dagar varje år precis hur jag vill. Du måste gå till ditt skitjobb varje dag. Göra dina timmar. Bli hunsad av din chef och dina kollegor. Och vad har du ut av det? Att du kan hålla hög svansföring och säga att du ”jobbar”?
No one is impressed.
Jag säger inte att det är värdelöst att jobba. Alltså ni som pallar med det all makt åt er. Men det är seriöst inget för mig. I sverige så går det utmärkt att inte jobba och leva gött i alla fall.
Undrar om vi är unika på det sättet? Det är inte så att jag hittat något obskyrt loophole direkt. Det är så här systemet fungerar för alla.