2026-08-19, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Lycka till med det tröstlösa arbetet
Bättre utbilda sig
Och höja straffen
Ora dig inte för mig. Jag gör annat men jag är tacksam för dom som orkar jaga svinen.
Straffen borde vara förvaring lite beroende på ålder på offret Pre purbertal skulle vara dödsstraff.
Övrigt livstid.
Citera
2026-08-19, 19:47
Medlem
Så partiet som är sämst på att erkänna #metoo som vettigt för dessa incels säger att kvinnor hittar på är det parti som anser att vi ska få anklaga människor utan bevis.

Man kan inte ens hitta på dem dumhet Lill-Hitler Åkesson besitter.
Citera
2026-08-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det är säkert ett helt seriöst förslag, SD har uttalat stöd för detta även tidigare. Vet inte om det har sådan attraktionskraft att jag skulle kalla det valfläsk, men helt rätt vore det i alla fall om benådning skedde.

Helt galet att man inte skulle varna sina grannar för pedofiler i närområdet! Det hade jag såklart gjort direkt!

låter som ett idiotiskt förslag kan man ju hänga ut folk för andra brott också och sprida ut information om dem. Nej folk som är dömd och fått sitt straff av rättsväsendet ska inte hängas ut. Begår de nya brott är de rättsväsendet som ska straffa dem. Å de finns redan möjligheter att kontrollera dömd brottsling.
Citera
2026-08-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
låter som ett idiotiskt förslag kan man ju hänga ut folk för andra brott också och sprida ut information om dem. Nej folk som är dömd och fått sitt straff av rättsväsendet ska inte hängas ut. Begår de nya brott är de rättsväsendet som ska straffa dem. Å de finns redan möjligheter att kontrollera dömd brottsling.
Eftersom rättsväsendet idag ger dömda pedofiler ny identitet och brottsoffren får ett livslångt lidande är det väl inte mer än rätt att även de som begått brottet får lida.
Peddot får ett straff för en viss tid. Offret har inget slutdatum för lidandet förrän den dagen den sätter tofflorna.
Tycker ditt argument är märkligt.
Citera
2026-08-19, 22:08
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Så tycker jag också.

Att berätta fakta är inte förtal enligt mig när det är sant. Om jag hade småbarn hade jag också velat veta om det flyttar in en dömd pedofil eller sexförbrytare i grannskapet.

Ungefär som att jag då jag bor i ett mindre samhälle kollar upp när det flyttar in någon ny granne, är det en inbrottstjuv eller notorisk tjuv? Då vet man var man skall börja söka om gräsklipparen plötsligt får fötter och försvinner en dag. (Lite svårare om man bor i en stad)

Enligt lag är det inte olagligt om det är fakta.
Därför behöver man rensa ut vänsterpack från positioner som felaktigt fängslar/dömer människor.
Citera
2026-08-19, 22:10
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Fullständigt idiotiskt valfläsk.

Jag trodde SD ville ha farliga människor inlåsta. Fixa det så slipper vi fila på förtalslagstiftningen mm.

Hur är det farligt att varna för pedofiler?
Fakta= ej förtal enligt lag.

Är dessa en fara för sig kanske...?
Citera
2026-08-19, 22:14
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Hur är det farligt att varna för pedofiler?
Fakta= ej förtal enligt lag.

Är dessa en fara för sig kanske...?
Jag har inte påstått att det är farligt att varna för pedofiler. Ditt andra påstående är också fel.
Citera
2026-08-19, 22:15
Medlem
För deras egen skull borde det väl vara bättre att benåda pedofiler, så att många SD-politiker skulle kunna gå tillbaka till sina uppdrag?
Citera
2026-08-19, 22:17
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Enligt lag är det inte olagligt om det är fakta.
Därför behöver man rensa ut vänsterpack från positioner som felaktigt fängslar/dömer människor.
Räknas som förtal oavsett hur sant det är. Tragiskt men sant. Googla själv, jag ids inte just nu. Många har blivit fällda för just förtal hur mycket sant det än är. Sjuk lag!
Citera
2026-08-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Eftersom rättsväsendet idag ger dömda pedofiler ny identitet och brottsoffren får ett livslångt lidande är det väl inte mer än rätt att även de som begått brottet får lida.
Peddot får ett straff för en viss tid. Offret har inget slutdatum för lidandet förrän den dagen den sätter tofflorna.
Tycker ditt argument är märkligt.

till att börja med finns inte pedofil på straffskalan så sluta fantisera ihop något. Sexuellt övergrepp mot minderårig finns kanske de du menar men även om de är de du menar så finns de flera brott som är grövre och straffet är ju anpassat efter brottet hur allvarligt de är. De går i de flesta fall att rehabilitera den som utsattes för sexuellt övergrepp till skillnad från den som blivit mördad så jag begriper inte hur du tänker. Lidandet är ju att bli inlåst och de utsätts ju den dömde för. Namn byte förekommer men att de skulle få skyddad identitet har jag svårt att tro om de inte utsätts för brott. Men de finns ju en rätt simpel lösning på de hela ge fan i att begå brott mot dömda brottslingar så finns ingen möjlighet att ge dem skyddad identitet. Inte lätt att få ett fungerande rättsväsende om man ställer sig över de och inte låter rättsväsendet straffa de som begått brott
Citera
2026-08-19, 22:21
Medlem
Galejans avatar
Testraket. Pedofilerna används som försökskaniner för en lagstiftning som gör människor olika inför lagen. Moderaterna försöker samma sak med sin nya så kallade ”kvinnofridslagstiftning” där mord på kvinnor alltid ska ge livstid samtidigt som mord på män döms helt annorlunda. Det här är en svensk variant på sharialagstiftning, där folk som begår brott mot människor som SD-staten ogillar ska slippa konsekvenser. Ett slags free for all gentemot somliga grupper. Vilken grupp blir fredlös nästa gång när SD utökar den här slippriga slopen?

Att alla ska vara lika inför lagen och skyddas av samma lagar är en grundbult i demokratiska och civiliserade samhällen, oavsett vad man tycker om somliga grupper. Valet kan inte komma fort nog.
Citera
2026-08-19, 22:25
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag har inte påstått att det är farligt att varna för pedofiler. Ditt andra påstående är också fel.

Det är ju dom som SD vill benåda, postar du OT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in