2026-08-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Och nu åker "vänstern är de riktiga rasisterna" kortet fram.

Du skiter själv i när muslimer dödar andra muslimer. Så börja inte göra dig till.
Det är väl fullt normalt att rycka på axlarna åt något som inte berör oss i vardagen det minsta. Vi har egna, riktiga problem att bry oss om. Vi har ansvar att sätta mat på bordet till våra familjer. Vi orkar inte bry oss om någon sandneger dödar några andra sandnegrer. Men vi bryr oss ifall en sandneger vill komma hit och skada oss eller våra familjer.
Citera
2026-08-19, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Och detta vet du för att du bodde där då?

Gjorde du?

Ser du nu vilken återvändsgränd detta argumentationsfel av dig är?
Citera
2026-08-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Cancel-kulturen har alltid existerat åt alla håll och folk har blivit socialt utfrysta, blivit av med sina jobb/utkastad ur byn osv om de har uppfattas bete sig illa på något sätt. Finns inte en chans att det inte skulle hänga på med internets intågande och sociala medier. Att tro det har skapat av den ena eller andra är antingen naivt, korkat eller både och.

Att högern bölade som kärringar över det är för att de ofta lider av nån form av offerkomplex. Många har ju suttit och bölat över hur tystade de blivit och vilka offer de är på sina egna megaplattformar med miljontals åskådare och fans.

Nu vart det denna tanten som gjorde bort sig så nu får hon käka skit.
Cancelkulturen har inte alltid funnits, förr kunde man vädra sina åsikter öppet och i värsta fall bara bli betraktad som en kuf, man fick inte sparken från nåt jobb eller så. Internet har dock eskalerat detta i kubik, det är vad jag försöker säga när jag menar att den som tvunget måste motionera sina personliga käpphästar i offentligheten är smått utvecklingsstörd. MeToo var det verkliga startskottet för karriärdöd och social stigmatisering. I slutet av 90-talet existerade nämligen INGEN cancelkultur, nätet var vilda västern och precis allt var tillgängligt. Så är det inte längre, den som inte förstår spelets regler bör därmed förpassa sig till läktaren.

Jag förstår inte vad du tror dig vinna på att lajva svala snubben som beskriver högern som bölande veklingar när du mycket väl borde vara medveten om att cancelkulturen som vi pratar om är en vänsterskapelse som börjat äta sina egna. Spelar du dum eller förstår du verkligen inte bättre?
Citera
2026-08-19, 21:51
Medlem
Duvlorts avatar
Någon som sett om något större mediebolag eller Maggan sagt något än?
Jomshof "Quisling-gate" reagerade ju man ganska stort på, med all rätt.
Men att elda politiker är helt okej då kanske?
Senast redigerad av Duvlort 2026-08-19 kl. 21:56.
Citera
2026-08-19, 21:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Nu blev du bajsnödig direkt märker jag. Det här är känsligt för dig.

"Portugiserna" var många av dem marranos och conversos. Krypto-judar som katolska kyrkan lät undgå inkvisitionen. Det var så många sefardiska judar undvek inkvisitionen. De blev på så vis fjärmade från det utav påven. Ännu ett kryphål för gråthycklarna som påstår att kyrkan varit så dum mot dem. "Åk till nya världen och bygg upp ekonomier där" i princip.
Är allmänt känt att afrikaner sålde andra afrikaner som slavar, både till muslimer och senare även till kristna. de jagade och massakrerade sina mindre grannar och sålde dem som slavar.
Citera
2026-08-19, 21:53
Medlem
Citat:
Gjorde du?

Ser du nu vilken återvändsgränd detta argumentationsfel av dig är?
Så här svarar google ai

Att ställa en fråga och få en motfråga är ett vanligt samtalsknep som förflyttar fokus. Det kan bero på att den andra personen vill köpa betänketid, är osäker på svaret, eller vill veta varför du frågar innan de svarar
Citera
2026-08-19, 21:53
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
"alla skrattar åt dig"

Vilka "alla"? Oärliga hasbara-brigaden på flashback?

Se där! Nu kom den lilla judehataren fram! Förr eller senare använder ni era kryptiska ord från judeskonspirationsteorier som sammanflätar er:

* vänsterextremister
* islamister
* högerextremister
* ..och diverse andra judehatare

Avslöjad. Det var inte svårt. Låg IQ som sagt. Bara en tidsfråga.
Citera
2026-08-19, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Så här svarar google ai

Att ställa en fråga och få en motfråga är ett vanligt samtalsknep som förflyttar fokus. Det kan bero på att den andra personen vill köpa betänketid, är osäker på svaret, eller vill veta varför du frågar innan de svarar

Som du själv först gjorde mao.

Det är en idiotisk fråga med tanke på att du själv heller inte levde då.
Citera
2026-08-19, 21:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ja. Jag fördömer Islam och dess slavhandel.

Om du menar Abolitionismen så har den inte sitt ursprung bland kristna så som du (antagligen) eller clowner som Jordan Peterson vill göra gällande. Det började i Frankrike med Société des amis des Noirs under Upplysningstiden.
Fast de var britterna som avskaffade den, egentligen utifrån missionärer där som kom hem och berättade om förhållandena där. De beslutade om att att avskaffa reden 1799 tror jag, och skicka flottan för att hindra den. Men Napoleonkriget kom mellan, men 1833 förbjöd de slaveriet i hela Brittiska imperier som då var stora delar av världen. Men skickade även flottan och stoppade till stor del handeln, bortsett från några få smuggelbåtar som kom igenom.

Det var då man började avla i USA och lät slavarna gifta sig med en enkel process. "Jump the broom".

Men då måste man förstås ställa det mot de få som höll på med den. Om man nu ska vända på vänsternarrativen om den vite mannens skuld, kan man även säga att det var till nästan 100% vita män som stoppade Hitler och nazismen också. Men vänsteräckel skiter i det. De enda de vill är att skapa hat mot kristna och vita. De är vad de älskar, att få skrika ut sitt hat mot väst.
Citera
2026-08-19, 22:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Nej. Det började när folk började bråka om spannmål och stängde in sig i städer mer. Jordbruksrevolutionen.
I Afrika behövde man inte stänga in sig och odla. Förmodligen de därför förblivit underutvecklade. I ökenländerna var detta en förutsättning att överleva, att odla och hålla djur.
hatar att säga det men någonstans i mellanöstern ligger civilisationens vagga så som vi känner den.
Det fanns andra parallella civilisationer i Sydamerika men väldigt lite av det finns kvar i dag. De dukade under av okänd anledning.
Citera
2026-08-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
"Typ alla kyrkor"? Vilka kyrkor och vilka präster predikar mord och slaveri? Att dom säger saker som "du skall icke dräpa" är ju bra tycker jag. Vilka hatfulla och intoleranta läror lär den svenskan kyrkan ut? Jag är inte troende men när jag gick på kyrkan när jag var barn genom skolan (tills muslimerna krävde att vi slutade med det för det var "islamofobiskt" trots att det var frivilligt) så var jag aldrig med i en predikan där prästen uttryckte hat eller våld.

Det där är ju bevisligen falskt. Osama var född i en rik familj i ett rikt land som det inte var krig i och han blev den med ökända terroristen i världshistorien. Varken Breivik eller Tarrant gjorde det på grund av kristendom som du påstår. Breivik gjorde det som ett motstånd mot folkutbytet och Tarrant var en ekofacist (och den moskén han valde hade ISIS-kopplingar). IRA gjorde ju det pga nationalistiska skäl. Du kan inte projicera en massa krig på kristendomen när det inte hade nånting med saken att göra samtidigt som du ursäktar islamistiskt våld på "psykisk ohälsa". För övrigt så blev betydligt fler mördade av islamistiska terrorister under samma period som The Troubles.

Och jag vill betona att det är inte "nu har det varit islamister" utan det har ALLTID varit islamister. Det finns inte en endaste tidsperiod i deras 1400-åriga historia som inte var utmärkt med våld, terrorism och krigsföring. Varken ISIS eller Al-Qaida var "radikala", dom levde utifrån koranen och haditherna exakt som det stod i skrifterna. Det vill säga dom betedde sig precis som deras profet Muhammed (som ALLA muslimer anser den perfekta människan) gjorde under sin tid. På tal om Muhammed, vilken typ av människa var han? Han var en massmördare, slavägare, våldtäktsman, och pedofil. Han gifte sig med 7-åriga Aisha och fullbordade äktenskapet när hon var 9 år gammal. Och denna person anses så perfekt att vanliga muslimer gör upplopp på gatorna och dom allra mest trogna försöker mörda dig om du skändar honom. Jesus gjorde inget av detta och ingen kristen försöker mörda dig om du ritar en ful ritning av han.

Du använder korsriddare som skällsord, men vet du vad korstågen egentligen var? De var en serie av försvarskrig mot muslimska ockupanter som mördade och illa behandlade kristna i erövrade kristna områden. Du vet väl att kristendomen var etablerad i hela Levanten, Anatolien och Nordafrika? Den spred sig fredligt genom frivillig konvertering. Vet du hur dessa områden blev muslimska? Hint: Det var inte fredligt.... Har du någonsin resonerat kring varför antalet judar (och kristna) har minskat till det obefintliga i samtliga muslimska länder? Varför muslimer är den enda folkgrupp som är svårintegrerad i västländer? Och ja, det finns forskning på detta. Eller varför kvinnor inte har samma rättigheter inom islam? Vet du vad sharialag är och vet du att majoriteten av muslimer tror på det enligt flera studier, som tex PEW? Majoriteten av muslimer tror också att terroristattentat är rättfärdiga (enligt studier), något som du precis beskrev som "jävla tramsande".

Jag sa aldrig att kristendomen eller västvärlden är perfekta (det är dom inte), men att försöka likställa kristendomen eller någon annan religion med islam är som att likställa en snattare med en seriemördare. Dom är på helt olika nivåer. Du har alldeles för dålig koll på islams historia, moderna islamiska samhällen och islams religiösa skrifter, och det syns.

Du hävdade att kristna inte använder sig av GT och jag visade att de definitivt gör det. Innan dess hävdade du att det inte finns en massa mord, våldtäkt, och andra hemskheter i bibeln och det gör det viset. Nu flyttar du målstolpen ännu en gång.

Alla religioner är skräp enligt mig. Du får tycka annorlunda om du vill det men påståendena du har kommit med angående bibelns innehåll och huruvida kristna använder sig av GT stämmer helt enkelt inte. Att kristendomen spreds fredligt stämmer inte heller. I vissa delar av världen gjorde den det och i många andra var det jävligt våldsamt.

Utförs fler moderna terroristattentat i islams namn än i kristendomens? You bet. Är terrorism ett islamistiskt påfund? Nej. Terrorister från kristna eller sekulära länder gör det oftast av ideologiska skäl istället.

Att majoriteten av muslimer världen över anser att terrorattentat är rättfärdigade får du gärna länka studien till. Det låter osannolikt.
Citera
2026-08-19, 22:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Du hävdade att kristna inte använder sig av GT och jag visade att de definitivt gör det. Innan dess hävdade du att det inte finns en massa mord, våldtäkt, och andra hemskheter i bibeln och det gör det viset. Nu flyttar du målstolpen ännu en gång.

Alla religioner är skräp enligt mig. Du får tycka annorlunda om du vill det men påståendena du har kommit med angående bibelns innehåll och huruvida kristna använder sig av GT stämmer helt enkelt inte. Att kristendomen spreds fredligt stämmer inte heller. I vissa delar av världen gjorde den det och i många andra var det jävligt våldsamt.

Utförs fler moderna terroristattentat i islams namn än i kristendomens? You bet. Är terrorism ett islamistiskt påfund? Nej. Terrorister från kristna eller sekulära länder gör det oftast av ideologiska skäl istället.

Att majoriteten av muslimer världen över anser att terrorattentat är rättfärdigade får du gärna länka studien till. Det låter osannolikt.
Så då är islam skräp och bör motarbetas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in