Igår, 21:20
Medlem
RarPonnys avatar
Vi som inte vill jobba.

Det måste finnas många fler än jag här. Jag har slackat mer eller mindre hela mitt liv. Jag ser verkligen ingen poäng i att jobba då jag är antisocial och ogillar folk i allmänhet. Jag gillar inte familjebildning, jag tycker barn är en jävla pina och jag skulle definitivt inte klara av en partner som har åsikter om ditten och datten. Jag ser andra mer eller mindre som hinder och stoppklossar. I synnerhet har jag problem med chefer och andra auktoriteter som är över mig i hierarkin.

Att ta order är inte min grej. Eller rättare sagt jag klarar det, men då är det oftast spel för galleriet. Det går ett tag, men det slutar alltid på samma vis - jag talar om vad jag egentligen tycker och så får jag sparken. Ha ha.

Men jag lär väl inte vara ensam att upptäcka (för länge länge sedan) att det går utmärkt att manipulera AF och leva på bidrag? Mer eller mindre så länge man vill. Jag har gjort det i över 20 år nu.

Så i den här tråden tänker jag att vi som är soffliggare och bara slackar oss igenom livet ska ventilera våra åsikter.

Jag är snart 50, och jag har väl jobbat ungefär 5år eller så i mitt liv. Det är min uppskattning. I vilket annat land än Sverige hade det gått tror vi? Jag har ändå utbildning och vissa behörigheter som värderas högt i samhället, så det är inte så att jag inte KAN få jobb. Men jag vill verkligen inte. Jag har insett att jag avskyr att arbeta. Jag har fullt upp med mina egna dagliga ritualer, och för mig är det inte värt att få ut 30k i månaden i stället för de 15k jag får nu genom att bara slacka och ligga på soffan och helt styra mina dagar själv.

Håller ni med eller tycker ni jag är en idiot? Jag är övertygad om att det måste finnas en jävla massa slackers precis som jag här. Dela med er av era erfarenheter. Kommer ni nånsin att jobba tror ni eller går ni all-in som jag och bara skiter i allt och lever på bidrag?
Citera
Igår, 21:23
Medlem
Hur får du ut 15k utan barn? Får man inte typ 4500kr+hyra?
Citera
Igår, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RarPonny
Vi som inte vill jobba.

Det måste finnas många fler än jag här. Jag har slackat mer eller mindre hela mitt liv. Jag ser verkligen ingen poäng i att jobba då jag är antisocial och ogillar folk i allmänhet. Jag gillar inte familjebildning, jag tycker barn är en jävla pina och jag skulle definitivt inte klara av en partner som har åsikter om ditten och datten. Jag ser andra mer eller mindre som hinder och stoppklossar. I synnerhet har jag problem med chefer och andra auktoriteter som är över mig i hierarkin.

Att ta order är inte min grej. Eller rättare sagt jag klarar det, men då är det oftast spel för galleriet. Det går ett tag, men det slutar alltid på samma vis - jag talar om vad jag egentligen tycker och så får jag sparken. Ha ha.

Men jag lär väl inte vara ensam att upptäcka (för länge länge sedan) att det går utmärkt att manipulera AF och leva på bidrag? Mer eller mindre så länge man vill. Jag har gjort det i över 20 år nu.

Så i den här tråden tänker jag att vi som är soffliggare och bara slackar oss igenom livet ska ventilera våra åsikter.

Jag är snart 50, och jag har väl jobbat ungefär 5år eller så i mitt liv. Det är min uppskattning. I vilket annat land än Sverige hade det gått tror vi? Jag har ändå utbildning och vissa behörigheter som värderas högt i samhället, så det är inte så att jag inte KAN få jobb. Men jag vill verkligen inte. Jag har insett att jag avskyr att arbeta. Jag har fullt upp med mina egna dagliga ritualer, och för mig är det inte värt att få ut 30k i månaden i stället för de 15k jag får nu genom att bara slacka och ligga på soffan och helt styra mina dagar själv.

Håller ni med eller tycker ni jag är en idiot? Jag är övertygad om att det måste finnas en jävla massa slackers precis som jag här. Dela med er av era erfarenheter. Kommer ni nånsin att jobba tror ni eller går ni all-in som jag och bara skiter i allt och lever på bidrag?
Du är ett troll. Du kan inte få ut 15k i månaden om du aldrig har jobbat.
Citera
Igår, 21:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Hur får du ut så pass mycket som 15 lax från a-kassan?
Citera
Igår, 21:27
Avstängd
Du är medveten att pensionen kommer bli rätt så kass?
Citera
Igår, 21:29
Avslutad
Alla tror att jag inte vill, men jag har försökt och misslyckats med allting. När sen dessutom både allmänheten och satanister övervakar varje steg man tar blir arbetslivet problematiskt.

AF var längesen jag hade att göra med, nu är det FK istället, och jag oroar mig för att högervridningen i samhället ska skapa politiska beslut som gör att min fattigpension tas ifrån mig. Arbete är helt uteslutet för det finns ingenting jag klarar av.
Citera
Igår, 21:40
Medlem
RarPonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Hur får du ut 15k utan barn? Får man inte typ 4500kr+hyra?
Varje period börjar på 15k för mig. Sen går det gradvis ner till ungefär 13. Men det tar ca 2 år.
Citera
Igår, 21:41
Medlem
RarPonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Du är ett troll. Du kan inte få ut 15k i månaden om du aldrig har jobbat.
Vet inte vad jobb har med saken att göra? Nu har jag ju jobbat förvisso, men kan inte tänka mig att AFs utbetalningar har att göra med om man jobbat eller inte. Du blandar inte ihop det med akassa?
Citera
Igår, 21:43
Medlem
Citat:
Vet inte vad jobb har med saken att göra? Nu har jag ju jobbat förvisso, men kan inte tänka mig att AFs utbetalningar har att göra med om man jobbat eller inte. Du blandar inte ihop det med akassa?
Vilka utbetalningar om 15 k per månad gör AF?
Citera
Igår, 21:43
Medlem
RarPonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Du är medveten att pensionen kommer bli rätt så kass?
Jag har ett ord för dig min vän. Garantipension. Den är väl typ på 12k?

Räcker gott och väl för mig. Har dessutom en halvmiljon på ISK-konto jag kan dryga ut med.

Jag har fasta räkningar på ungefär 6k. Allt över det är rena lustpengar.
Citera
Igår, 21:44
Medlem
RarPonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Vilka utbetalningar om 15 k per månad gör AF?
Jag får det.

Trodde alla fick så mycket?
Citera
Igår, 21:47
Medlem
Citat:
Varje period börjar på 15k för mig. Sen går det gradvis ner till ungefär 13. Men det tar ca 2 år.
Kan du berätta lite mer ingående hur det fungerar. Är det A-kassa du får? Hur gör du i så fall för att få en ny "period"?

Jag är inte intresserad, jag trivs med mitt arbete och går gärna dit, men det finns garanterat andra i tråden som vill ta del av din erfarenhet. Hur du gör, vad du fejkar med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in