2026-08-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Haha nej det kan han inte.
Din matte är svag. 174 + 174 + Allard så är han vågmästare.
Citera
2026-08-19, 15:19
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Jag tror t.o.m att det är hobby politiker eller troll från andra partier som vill misskreditera honom. Vad tror du om den teorin?
Den teorin håller jag med till 100%.

Jag bad min mor 80+ med nedärvd ideologisk partitillhörighet (S), och inte en aning om vem MA är, att lyssna på intervjun.
Hennes åsikt var att han var tydlig och vettig.

Inläggen här styrs bara av vilka man sympatiserar med och har därför ingen bärighet eller substans alls att förhålla sig till.

Tror inte så många här inne ens har lyssnat på intervjun, varken de som är för eller emot MA.
Citera
2026-08-19, 15:53
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Haha Ok, så Kasselstrand och AFS får alltså pengar av Ryssska staten? Är det korrekt uppfattat?

Nu gissade ju du bara. Men kan du, eller någon annan, snälla redogöra bevisen och/eller kortfattat beskriva hur du kommit fram till det?

Inget pladder, bara förklara kort.

Bevis? Vill du ha en kopia på fakturan, eller vad då?

Kasselstrand har, i kölvattnet av Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina 2022, framfört ryska talking points om att invasionen

1. Är fullt legitim, bland annat för att Nato "expanderat" in i Östeuropa och därmed "provocerat" Ryssland. Givetvis var Euromajdan en CIA-operation som helt saknade folkligt stöd också.

2. Är omöjlig för Ukraina att slå tillbaka. Givetvis även med stöd från hela västvärlden. Givetvis är det illegitimt för västvärlden att alls ge stöd till Ukraina. Givetvis ska västvärlden skita i att Ryssland ständigt hotar västvärlden och kränker svenskt territorium - det är helt irrelevant i sammanhanget.

Givetvis är allt västvärlden gör i största allmänhet fel, vilket är varför även Hamas och regimen i Iran är goda krafter som vi ej bör försvara oss mot - förlåt, provocera, menar jag. Där Allard på sin höjd säger att dessa konflikter inte ligger i Sveriges intresse att blanda sig in i, tar Kasselstrand aktivt ställning för världens alla diktaturer och tycker vi aktivt bör ställa oss på deras sida.
Det går inte att lyssna på Kasselstrand konsekvent föra fram åsikter som så flagrant går emot svenska intressen, och så uppenbart är hämtade bokstavligt talat ur ett manus (man har sett hur samma manus distribuerats till många andra köpta politiker och influencers. De känns igen på att de alla inte bara framför exakt samma narrativ, utan även använder exakt samma ordval osv), utan att dra slutsatsen att någon rycker i hans trådar. Lycka till att försöka hitta samma trådar kopplade till Allard.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-08-19 kl. 15:59.
Citera
2026-08-19, 16:28
Medlem
Citat:
Jag tror t.o.m att det är hobby politiker eller troll från andra partier som vill misskreditera honom. Vad tror du om den teorin?

Ja, kanske i några fall. Men de flesta tror jag bara känner sig hotade av hans uppriktighet och mod.
Citera
2026-08-19, 18:16
Medlem
Driftstopps avatar
Anledningen till huggen på Markus Allard är enbart för att han snor röster från tidö väljare.
Tidö är ett sjunkande skepp men väljarna försöker allt de kan för att hugga ner honom.
Citera
2026-08-19, 18:19
Medlem
deadfisheyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Vad i helvete är det här? Markus Allard intervjuas av Dagens Nyheter i nästan 2h. Han har problem att svara på vissa frågor och blir istället irriterad likt ett barn på journalisterna.

https://www.youtube.com/watch?v=InWgLPlgycM

Vad tycker ni om intervjun och om hur Markus beter sig?

Vem blir inte jävligt irriterad av DN? Det omvända vore mer märkligt.
Citera
2026-08-19, 18:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Ja, kanske i några fall. Men de flesta tror jag bara känner sig hotade av hans uppriktighet och mod.
Glöm inte horderna av helt och hållet meningslösa transferiat-parasiter som kanske känner att deras anställningar kan hotas om Allards frågor får mer uppmärksamhet.
Citera
2026-08-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11

Kasselstrand har, i kölvattnet av Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina 2022, framfört ryska talking points om att invasionen

1. Är fullt legitim, bland annat för att Nato "expanderat" in i Östeuropa och därmed "provocerat" Ryssland. Givetvis var Euromajdan en CIA-operation som helt saknade folkligt stöd också.

2. Är omöjlig för Ukraina att slå tillbaka. Givetvis även med stöd från hela västvärlden. Givetvis är det illegitimt för västvärlden att alls ge stöd till Ukraina. Givetvis ska västvärlden skita i att Ryssland ständigt hotar västvärlden och kränker svenskt territorium - det är helt irrelevant i sammanhanget.

Givetvis är allt västvärlden gör i största allmänhet fel, vilket är varför även Hamas och regimen i Iran är goda krafter som vi ej bör försvara oss mot - förlåt, provocera, menar jag. Där Allard på sin höjd säger att dessa konflikter inte ligger i Sveriges intresse att blanda sig in i, tar Kasselstrand aktivt ställning för världens alla diktaturer och tycker vi aktivt bör ställa oss på deras sida.
Det går inte att lyssna på Kasselstrand konsekvent föra fram åsikter som så flagrant går emot svenska intressen, och så uppenbart är hämtade bokstavligt talat ur ett manus (man har sett hur samma manus distribuerats till många andra köpta politiker och influencers. De känns igen på att de alla inte bara framför exakt samma narrativ, utan även använder exakt samma ordval osv), utan att dra slutsatsen att någon rycker i hans trådar. Lycka till att försöka hitta samma trådar kopplade till Allard.

Jag tror du missförstod frågan. Du påstod att han blev betald av Ryssland? Jag frågade om belegg eller bevis för dina påståenden.

Jag bad dig inte spekulera fritt eller ranta dina egna politiska åsikter.

Kasselstrand påtalar mer än Allard att vi borde hålla oss neutrala och att anfallskrig mot suveräna stater som inte utgör hot är förkastligt, även Ryssland.
Citera
2026-08-19, 19:22
Avslutad
Markus allard i studio 3 soffan på torsdag, kommer slakta! https://www.youtube.com/shorts/ekHFBM56brA
Citera
2026-08-19, 19:23
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11

Säger Allard att Ukraina/Rysslandkonflikten inte ligger i vårt intresse och inte är något Sverige ska lägga sig i eller skicka våra skattepengar till? I så fall har han mina sympatier.
Citera
2026-08-19, 19:26
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Markus allard i studio 3 soffan på torsdag, kommer slakta! https://www.youtube.com/shorts/ekHFBM56brA

Allard vs lindberg, vad kan gå fel.
Citera
2026-08-19, 20:08
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Säger Allard att Ukraina/Rysslandkonflikten inte ligger i vårt intresse och inte är något Sverige ska lägga sig i eller skicka våra skattepengar till? I så fall har han mina sympatier.

Typ så, vill jag minnas. Eller i alla fall att Sverige inte borde ha gått med i Nato. Och lite generella uttalanden om att utrikespolitik överhuvudtaget är överreklamerat. Sverige bör inte agera fullt så reaktionärt i utrikespolitik, utrikespolitik är en avledningsmanöver i svensk politisk debatt, ytisar bör inte tillåtas demonstrera för främmande makts sak på våra gator och torg, osv. Därifrån ett långt steg till att ta Putin i försvar, som Quislingstrand gör.
Sammanfattningen är nog att Allard inte är så intresserad av utrikespolitik alls, och inte vill öda tid på att diskutera den.

https://x.com/Markus_Allard/status/2082213924242686317
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in