Citat:
Ursprungligen postat av
scrafty
Det handlar inte om att hon bar symbolen, utan om orsaken till varför. Försöker du intala dig att hon är religiös jude?
Stödjer du förresten inte partier som inte bara vill förbjuda vissa religiösa symboler, utan även klädesplagg som de anser vara religiösa?
Hon är väldigt öppen med varför. Som solidaritet med de judiska barn som inte vågar gå till skolan i Sverige, som attackeras, hotas och trakasseras i skolan i Sverige. Om rädda judiska studenter som attackeras, mobbas och trakasseras på universitet i Sverige.
Citat:
– Jag tänker på dem som behöver utstå det här hotet och det här hatet varje dag. Vittnesmål från den judiska gruppen i Sverige, studenter som jag själv har mött som har berättat om hur de inte vågar bära Davidsstjärnan när de ska till plugget, till universitet och högskolor runt om i Sverige. På de som känner rädsla när de ska gå till synagogan eller lämna sina barn i skolan.
– Jag tycker därför att det är viktigt att vi från samhället höjer våra röster, reser oss och markerar. Och det var det jag gjorde igår.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat
Dessutom är det rasistiskt och äckligt som in i helvete att anse att endast vita människor har rätt att ha egna åsikter och vara fria människor. Du säger att Mohamsson, med rötter i Libanon, måste ha en viss åsikt, hata judar och inte FÅR visa empati och solidaritet med judar.
Likadant hela tiden så fort en icke-vit person inte tycker och tänker öppet som Greta Thunberg.
Att säga att det är deras PLIKT att ha vissa åsikter, annars är de "äckliga" är vidrig rasism.
Jag har inte haft mycket till övers för Mohamssons fake-liberalism som mer varit vanlig konservatism, men hon har RÄTT att vara precis vem hon vill, den hon är, lika mycket som blonda Ebba Busch Thor med svenska (norska?) föräldrar.