2026-08-19, 12:44
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Jag tycker att Valley Ghanem kan åka till ett land som lever i medeltiden som hon verkar älska så mycket.
Citera
2026-08-19, 12:45
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Förlåt om det blev svårt hjärtat. Vad är det du inte riktigt förstår?

Jag tänker att det kanske blir enklare om du läser något om Israels historia?

Utmynnar denna röra av folkslag från inavel, folkbyte osv eftersom man inte ens tycks kunna enas om vad folkslaget ska kallas?

Rena tattarfolket som vanligt folk inte ens vill ta i tång med..
Citera
2026-08-19, 12:47
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Jag tycker att Valley Ghanem kan åka till ett land som lever i medeltiden som hon verkar älska så mycket.

Tanken är väl den att hon snart lever i ett land som vill tillbaka till medeltiden? Kalifatet växer långsamt.
Citera
2026-08-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det var precis tanken med hennes Davidsstjärna. Hon ville fiska efter reaktioner som Sionistpressen sedan är snabba att skriva om.
Ehh... om man inte kan få bära symbolen för en religion utan att det kallas att "provocera" då är vi väldigt illa ute som ett sekulärt demokratiskt samhälle.

Har man den inställningen att nån borde dö enbart pga sin religion då har man inte i sverige, eller EU, att göra och ska utvisas till var de kom ifrån omedelbart!

Vi är ett sekulärt samhälle som inte borde förminska vår IQ per capita genom att ta emot folk som lever kvar i medeltidens religionskrig. Vi kan skicka dem till palestina så kan de begå religionskrig så mycket de vill! Helst med en gps lokator implantetad som vi ger till israel.
Citera
2026-08-19, 12:53
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Inte mer än nån annan men det är extra kasst för att hon är statsvetare, inte för att hon är muslim.

Tror helt enkelt inte det var ett riktigt dödshot. Tror det är som när nån skriver "må hon brinna i helvetet". Det är min tolkning iaf och den vore det samma om det vore vem som helst.

Det är klart det var ett dödshot. I islam finns sådana straff.
Citera
2026-08-19, 12:59
Medlem
Jag tar för givet att svartingen blev hemskickad på första bästa plan?
Citera
2026-08-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Är man inte fullständigt autistisk så tar man inte allt folk säger helt bokstavligt. Är inte nån fjantig islamist, jag tror bara att de flesta här fultolkar henne och hade gjort en helt annan tolkning om det skrevs av någon annan.

Eftersom ni snöflingor är så jävla sensitiva så får jag väl återupprepa att jag tycker det var fullständigt idiotiskt att skriva så och att hon förtjänar den cancel-kulturen som ni sysslar med. Tror bara inte det var ett seriöst dödshot utan nåt som diverse mongon häver ur sig hela tiden på nätet.
Det är bara muslimer som gömmer sig bakom "tolkning" och "historisk kontext" för att vilseleda icke-muslimer om deras hatbok aka koranen. Jesus sa inte "döda dina grannar" som historiker sedan tolkade som "älska dina grannar". Han sa bara älska dina grannar och så var det slut med saken. Att muslimer gömmer sig bakom samma resonemang när det kommer till personliga hot är ironiskt och det var det min kommentar syftade på. Om hon menade "må du brinna i helvete" så hade hon sagt "må du brinna i helvete", inte "må du brännas".
Citera
2026-08-19, 13:06
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Tycker inte de är fel. Hon är insiktslös, FALSK, förljugen, noll självinsikt, FALSK, larvig, tillgjord och FALSK. Skräp rakt igenom. Hon tror inte på sin egen politik eller ens på sig själv. Så här falsk fittmänniska får man leta länge efter. Men inte brännas, hon borde släpas efter en epatraktor så asfalten får äta upp hennes falska personlighet. Max 30 km/h
Du vet om att vi har religionfrihet här.

Du låter som du just kommit hem från folkmordet på Yazidierna.
Citera
2026-08-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Var det du som uttryckte dig kränkande om funktionshindrade? Blandar ihop er.
Så, "Må hon BRÄNNAS" det tycker du självklart ska tolkas som "Må hon brinna i helvetet".
Hon skrev alltså att hon önskar att hon ska brännaS, och du tolkar självklart då in helvetet i det.
Att bränna ihjäl andra människor är ju annars något som islamister gör, tex har det vanligt ett vanligt sätt för IS att tortera ihjäl människor på. https://edition.cnn.com/2025/07/31/europe/sweden-killing-jordan-pilot-isis-syria-intl

Statsvetaren ifråga är även ganska extrem redan sen innan, bland annat kritiserade hon Malmö stad hätskt för att ha anordnat ett offentligt firande av Eid, öppet för alla.
Anledningen? Att de lär sekulära ABF ordna det, öppet för vem som helst att besöka. Hon kritiserade att Malmö stad alltså inte låtit islamska organisationer ordna det som en religiös högtid, offentligt, för skattepengar.
Malmö stad anordnade ett Eidfirande med skattemedel och hon klagade argt på att det var för lite islam i sammanhanget. https://www.etc.se/debatt/eid-firande-utan-islam-och-apor-i-sloejor-det-svenska-maangfaldshyckleriet

Japp. Jag tolkar det så. Eftersom jag är svensk så kommer "må --- brinna i helvetet" upp rätt naturligt iom att det är en fras som används hyfsat ofta. Nej, tror inte det var ett seriöst mordhot. Tror inte du eller de andra i tolkar det så heller om ni ska va ärliga. Ni ser lågt hängande frukt och plockar den.

Oki doki. Då vet jag det. Tycker inte man ska lägga skattepengar på några offentliga, religiösa högtider och att det ska vara så sekulärt som möjligt om man ändå gör det. Ser inte vad det har med nåt att göra.
Citera
2026-08-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?
Den judiska frågan är detta, ja; vi germaner borde kasta av oss oket en gång för alla o lämna den judiska slavreligionen.
Citera
2026-08-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Inom högern? Du menar att detta är fullständigt halal inom Vänstern? (Fast det vi ju redan)

Är halal över hela det politiska spektrat när det väl kommer till kritan. Kalla mig fördomsfull men jag tror de flesta i tråden som lipar mordhot är rätt högervridna. Det är en uppenbar fultolkning som görs men jag kan helt klart se att nåt liknande hade kunnat ske från vänsterhåll.
Citera
2026-08-19, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Så…palestinier är inte araber?

Suck..

De flesta palestinier är araber men de flesta araber är inte palestinier. Blir det förvirrande för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in