2026-08-19, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Du vet om att vi har religionfrihet här.

Du låter som du just kommit hem från folkmordet på Yazidierna.
Född i Sverige
Citera
2026-08-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Ingen påstår att Israel bedriver folkmord mot araber. De bedriver folkmord mot Palestinier. Det fanns judar på tyskt territorium. Betyder det att inget folkmord bedrevs mot de? Självklart inte. Din logik haltar.
Ehh... nä det fanns inte judar på tyskt territorium som levde fritt under ww2 som araber gör i israel. Några enstaka kanske pga de gömde sig el hade nån kontakt högt upp som skydda dem.

Folkmord är en väldigt specifik sak.. och jag kan lova att inget land som begår aktivt folkmord mot en grupp har 10% av den gruppen i sitt parlament där de gör sitt jobb dagligen utan trakasserier! Du går gärna lov att lista några... var där 10% judar i tyska riskdagen 1942? Nä!

Palestinia invadera israel 7 okt och slaktade civila.. då kan inte gå o böla sen när israel slår tillbaka.
Lika lite som tyskland kunde böla när dresden blev bombat och långt fler civila dog än i palestina UNDER ENBART 1 NATT!
Eller japan kunde böla över de 100k+ civila som dog av atombomberna. Startar man ett krig så får man ta konsekvenserna.

Fattar inte varför de e så svårt o fatta ?? Dont start shit and i wont be shit.

Innan gaza ledarna starta sina intifadan trams så var gaza ett paradis.. de hade bra jobb varav många i israel som de kunde resa fritt till. Varor flöda in till gaza o affärerna var fulla, folk levde utan förtryck från religiösa o krigiska galningar!

Fakta är att de spelar ingen roll hur judar beteer sig mot muslimerna... för muslimerna HATAR judar av religiösa skäl.. koranen säger till dem att hata judar! Och de indoktrinerar sina barn att göra det sen 2 års ålder!

Hur kan du förvänta dig att judar ska kunna leva i fred med sådana fundamentalister? Om judar lagt ner sina vapen och öppnat gränserna hade de varit utrotade i israel inom 30 år. Bara kolla på alla andra länder i mellanöstern... många av dem hade judiska befolkningar på flera 100k för 50-100år sen. Nu är där inga kvar! Fast dessa människor inte hade ett skit att göra med israel! Deras släkt hade levt där sen muslimer ockupera deras land och slakta makthavarna och gjorde dem till muslimska länder.

Ja muslimer är kolonisatörer! Precis som europeerna var! De var också de största slavhandlarna.. och de sluta aldrig med det! Muslimer har slavhandel i nordafrika tills denna dag! Men ingen klagar på de konstigt nog .. och istället gnäller vad europeer gjorde för 200 år sen.
Citera
2026-08-19, 13:23
Avstängd
Kan väl anmäla detta uttalande
Det är inte som förr, man kan inte leva som i öst här
Citera
2026-08-19, 13:24
Medlem
Citat:
Japp. Jag tolkar det så. Eftersom jag är svensk så kommer "må --- brinna i helvetet" upp rätt naturligt iom att det är en fras som används hyfsat ofta. Nej, tror inte det var ett seriöst mordhot. Tror inte du eller de andra i tolkar det så heller om ni ska va ärliga. Ni ser lågt hängande frukt och plockar den.

Oki doki. Då vet jag det. Tycker inte man ska lägga skattepengar på några offentliga, religiösa högtider och att det ska vara så sekulärt som möjligt om man ändå gör det. Ser inte vad det har med nåt att göra.

Hon skrev "Må hon BRÄNNAS" för femtioelfte gången och personen som skrev det kritiserade även Malmö stad när de låtit ABF anordna Eid som ett "inkluderande" firande "för alla".
Det var för lite islam. Inte bara det, muslimska organisationer skulle själv ha fått anordna det - åt Malmö stad.
Citera
2026-08-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Det är klart det var ett dödshot. I islam finns sådana straff.

I bibeln också men inte fan skulle jag tolka det som ett seriöst dödshot om nån tjomme skrev "Må Löfven brinna" jävla fjanterier.
Citera
2026-08-19, 13:27
Medlem
Citat:
Japp. Jag tolkar det så. Eftersom jag är svensk så kommer "må --- brinna i helvetet" upp rätt naturligt iom att det är en fras som används hyfsat ofta. Nej, tror inte det var ett seriöst mordhot. Tror inte du eller de andra i tolkar det så heller om ni ska va ärliga. Ni ser lågt hängande frukt och plockar den.

Oki doki. Då vet jag det. Tycker inte man ska lägga skattepengar på några offentliga, religiösa högtider och att det ska vara så sekulärt som möjligt om man ändå gör det. Ser inte vad det har med nåt att göra.

Nej men det tycker hon. Det är relevant eftersom det är en islamistisk åsikt. Att bränna ihjäl meningsmotståndare är en islamistisk handling. Du envisas med att tolka orden "må hon brännas" med det enligt dig "svenska" uttrycket "må hon brinna i helvetet". Det är för övrigt inte ett svenskt vedertaget sätt att uttrycka sig på om meningsmotståndare. "Må hen brinna i helvetet" är extremt extremt, möjligtvis skulle en galen, kontroversiell pastor i typ Knutby på 90-talet kunnat ha uttryckt sig så, men inte annars.
Citera
2026-08-19, 13:28
Medlem
Citat:
I bibeln också men inte fan skulle jag tolka det som ett seriöst dödshot om nån tjomme skrev "Må Löfven brinna" jävla fjanterier.

BRÄNNAS! Hon skrev BRÄNNAS! Inte "brinna". Vad fan ljuger du hela tiden för om vad hon skrev??!!
Citera
2026-08-19, 13:28
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:

Nej, i bibeln är det historier.

I koranen är det uppmaningar från Sharia. Se stening t.ex. Det är ett dödshot. Jag hade anmält det.
Citera
2026-08-19, 13:29
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Så det är ingen fara på taket då, vi kan somna om igen?
Citera
2026-08-19, 13:30
Medlem
Citat:
De flesta palestinier är araber men de flesta araber är inte palestinier. Blir det förvirrande för dig?

De araber som bor i Israel (cirka 18% av Israels befolkning) är Palestinska araber. Är detta förvirrande för dig? Det pågår alltså inget folkmord. Din lögn om att judar levde lugnt i Nazityskland är bara vidrig antisemitism och förintelseförnekande.
De GÖMDE sig, de flydde. De jagades över hela Europa, militärer kom och sökte igenom varenda källare, vind, bondgård osv.
I Israel lever de för helvete helt öppet, jobbar, pluggar, festar osv.
Och som sagt, det finns fullt av aktiva, fungerande Palestinska universitet igång.
Citera
2026-08-19, 13:30
Medlem
outback4s avatar
Den muslimska virrpannan i Malmö vet att hon har stöd av 99,9 % av den svenska journalistkåren,kändisar,artister,komiker i största allmänhet och stöd från partiledare som Nooshi,Magda, Amanda, Daniel i synnerhet och just därför vet hon att ingenting kommer att hända, absolut ingen går i taket av detta. Därför tog hon inte avstånd heller från uttalandet. Dom samtiger i tysthet.
Citera
2026-08-19, 13:32
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Den muslimska virrpannan i Malmö vet att hon har stöd av 99,9 % av den svenska journalistkåren,kändisar,artister,komiker i största allmänhet och stöd från partiledare som Nooshi,Magda, Amanda, Daniel i synnerhet och just därför vet hon att ingenting kommer att hända, absolut ingen går i taket av detta. Därför tog hon inte avstånd heller från uttalandet. Dom samtiger i tysthet.

Muslimer har fria tyglar i sverige. De får uttala alla möljiga dödshot utan konsekvenser. Det finns ett utbrett mönster som påvisar detta.

Anledningen är som du säger, att sverige styrs av extremvänstern* som backar islamister.

* Allt från sossarna och vänsterut är extremvänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in