2026-08-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Vad spelar det för roll?

Det spelar roll då grön läskeblask är för barn på kalas, inte för vuxna politiker på jobbet.

Citat:
Är han dömd för brott? OK, det handlade bara om lite koffein han behövde få i sig...

Finns många människor som inte är dömda för brott som jag ändå saknar politiskt förtroende för, av moraliska, sociala eller estetiska skäl.

Citat:
Nej, det är en storm i ett vattenglas och tecken på att du kanske saknar spänning i din vardag om du diskvalificerar honom pga detta. Om han vid något tillfälle dricker en läsk, kaffe eller (gud förbjude!) energidryck förtjänar han "såklart" ingen förtroendeposition

Om han dricker en kaffe och språkar elegant och tydligt (på svenska, inga anglicismer och engelska låneord) med några journalister som en vuxen man nästa gång han publicerar en video på sig själv på YouTube så lovar jag att ge honom, och hans partiprogram en andra chans. Om partiprogrammen är klart än? Sist jag kollade var det fortfarande inte publicerat.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-19 kl. 12:19.
Citera
2026-08-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Det spelar roll då grön läskeblask är för barn på kalas, inte för vuxna politiker på jobbet.

Och cider är "feminint" och män bör inte dricka det? Finns det nån burk Monster eller Redbull över (i brist på kaffe) stör sig få vuxna på att nån i sällskapet dricker det

Min åldrade far (en bit över 80 idag) drack Coca-Cola när vi var ute vid skärgårdsstugan i min barndom (och fikade i trädgården) Det smakade gott och var uppfriskande enligt honom (han föredrog egentligen det framför kaffe) Smaken är som baken

Citat:
Finns många människor som inte är dömda för brott som jag ändå saknar politiskt förtroende för, av moraliska, sociala eller estetiska skäl.

Jag beklagar att du är så ytlig (om du inte trollar såklart) Antar att du dömer alla politiker (inklusive fritidspolitiker i kommunfullmäktige) om de bär T-shirts och jeans, istället för kostym

Citat:
Om han dricker en kaffe och språkar elegant och tydligt (på svenska, inga anglicismer och engelska låneord) med journalister som en vuxen man nästa gång han publicerar en video på sig själv på YouTube så lovar jag att ge honom, och hans partiprogram en chans. Om det är klart än? Sist jag kollade var det fortfarande inte publicerat.

Bara på Flashback x-D Du fick svar i en annan tråd, så kan du "språka" om det hos herrklubben på Östermalm (med en god whiskey och en cigarr kanske? )
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-19 kl. 12:34.
Citera
2026-08-19, 12:27
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segelmannen2
Så personer födda i Frankrike är etniska svenska?

Är kungen född i Frankrike?
Citera
2026-08-19, 12:29
Medlem
Allard visar med all önskvärd tydlighet hur jävla illa det står till men journalistkåren De var ju helt imbecilla och det lär nog vara deras vanliga beteende.
Citera
2026-08-19, 12:36
Medlem
Citat:
Och cider är "feminint" och män bör inte dricka det? Finns det nån burk Monster eller Redbull över (i brist på kaffe) stör sig få vuxna på att nån i sällskapet dricker det

Vuxna män och kvinnor får dricka vad de vill, men jag kommer att tappa politiskt förtroende för både vuxna män och vuxna kvinnor som slaskar långburk i kommunfullmäktige.

Citat:
Min åldrade far (en bit över 80 idag) drack Coca-Cola när vi var ute vid skärgårdsstugan i min barndom (och fikade i trädgården) Det smakade gott och var uppfriskande enligt honom (han föredrog egentligen det framför kaffe) Smaken är som baken

Slaskade din far ofta en långburk Monster när han blev intervjuad i dagspressen om sitt kommunpolitiska arbete?

Citat:
Jag beklagar att du är så ytlig (om du inte trollar såklart) Antar att du dömer alla politiker (inklusive fritidspolitiker i kommunfullmäktige) om de bär T-shirts och jeans, istället för kostym

Ser inte riktigt hur det skulle vara att trolla att påstå att människor gör en helhetsbedömning som innefattar både social magkänsla och konkreta val gällande livstil och värderingar när det kommer till att avgöra vilka de känner förtroende för eller inte. Ett hyfsat okontroversiellt påstående, skulle jag nog våga påstå.

Citat:
Bara på Flashack x-D Du fick svar i en annan tråd, så kan du "språka" om det hos herrklubben på Östermalm (med en god whiskey och en cigarr kanske? )

Tror inte man behöver tillhöra separatistiska sällskap på Östermalm för att använda sig av vanliga svenska ord. Och som sagt, partiprogrammet tycks fortfarande vara under konstruktion, enligt ÖP:s egen utsago.
Citera
2026-08-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Allard visar med all önskvärd tydlighet hur jävla illa det står till men journalistkåren De var ju helt imbecilla och det lär nog vara deras vanliga beteende.

Vad var det imbecilla menar du?
Citera
2026-08-19, 12:43
Medlem
Citat:
Vad var det imbecilla menar du?

Skojar du? Del är väl uppenbart. Fattar du inte det så kan inte jag hjälpa dig.
Citera
2026-08-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Skojar du? Del är väl uppenbart. Fattar du inte det så kan inte jag hjälpa dig.

Det är uppenbart, ändå kan du inte exemplifiera? Kom gärna med citat.

Journalisterna (främst Orrenius) ställde ett antal frågor för att Allard skulle förtydliga vad han ville med ÖP:s politik, men större delen av tiden satt ju Allard och höll monolog om "kaosblattar", "åttaklövern" etc. etc. Ingen hindrade honom från att breda ut sig och få sagt det han ville ha sagt.
Citera
2026-08-19, 12:47
Medlem
Citat:
Vuxna män och kvinnor får dricka vad de vill, men jag kommer att tappa politiskt förtroende för både vuxna män och vuxna kvinnor som slaskar långburk i kommunfullmäktige

Nej om de uppfyller de flesta av sina löften kommer du knappast att vara så barnslig & småsint.

Citat:
Slaskade din far ofta en långburk Monster när han blev intervjuad i dagspressen om sitt kommunpolitiska arbete?

Det har han inte gjort, men han varit ordförande i en bostadsförening och det har väl hänt att han druckit cola när småpratat med andra vuxna angående ärenden kopplat till detta. Han blev omvald en och annan gång kan jag påpeka

Citat:
Ser inte riktigt hur det skulle vara att trolla att påstå att människor gör en helhetsbedömning som innefattar både social magkänsla och konkreta val gällande livstil och värderingar, när det kommer till att avgöra vilka de känner förtroende för eller inte. Ett hyfsat okontroversiellt påstående skulle jag nog våga påstå.

En helhetsbedömning består nog av hur artigt man bemöter medmänniskor, om man ger klara tydliga svar. Och så länge man är "hel och ren" spelar knappast valet av dryck nån roll. Hade varit en sak om Markus hävt i sig starköl mitt på ljusa dagen. Jag kan (personligen) tycka att han framstår som lite "burdus" med vissa ordval (svordomarna åtminstone) men finns ju folk som tycker han är "pang på rödbetan" och inget fikonspråk som karriärpolitikerna (går ju bra i opinionen) Hans val av koffein-haltig dryck tycker jag att "paternalistiska åldringar" inte behöver peta i

Citat:
Tror inte man behöver inte tillhöra separatistiska sällskap på Östermalm för att använda sig av vanliga svenska ord. Och som sagt, partiprogrammet tycks fortfarande vara under konstruktion, enligt ÖP:s egen utsago.

Jag kan bli trött på "svengelska" ibland, men mitt förtroende för en politiker försvinner inte pga. såna petitesser. Större delen finns publicerat, du måste läsa noggrant
Citera
2026-08-19, 12:50
Medlem
GeleZachas avatar
Bara jag som tyckte han var trevligare mot Orrenius än den andra tjejen? Berodde väl förmodligen på att tjejens frågor var mycket konstigare i och för sig
Citera
2026-08-19, 12:52
Medlem
Citat:
Det är uppenbart, ändå kan du inte exemplifiera? Kom gärna med citat.

Journalisterna (främst Orrenius) ställde ett antal frågor för att Allard skulle förtydliga vad han ville med ÖP:s politik, men större delen av tiden satt ju Allard och höll monolog om "kaosblattar", "åttaklövern" etc. etc. Ingen hindrade honom från att breda ut sig och få sagt det han ville ha sagt.

Orrenius är idiot på så många plan så det räcker. Han har personligen förstört folks liv. Det är bara att söka på det. Och han beter sig alltid lika korkat. Allard har rätt att uttrycka sig precis som han vill men frågorna var allt annat än intelligenta. Precis som vanligt när Orrenius ställer dem. En vidrig jävel.
Citera
2026-08-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Skulle vara kul att få in honom i Riksdan. Kan ju bli vågmästare vid en jämt val.

Haha nej det kan han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in