Citat:
Ursprungligen postat av
Traumprinzz
Vuxna män och kvinnor får dricka vad de vill, men jag kommer att tappa politiskt förtroende för både vuxna män och vuxna kvinnor som slaskar långburk i kommunfullmäktige
Nej om de uppfyller de flesta av sina löften kommer du knappast att vara så barnslig & småsint.
Citat:
Slaskade din far ofta en långburk Monster när han blev intervjuad i dagspressen om sitt kommunpolitiska arbete?
Det har han inte gjort, men han varit ordförande i en bostadsförening och det har väl hänt att han druckit cola när småpratat med andra vuxna angående ärenden kopplat till detta. Han blev omvald en och annan gång kan jag påpeka
Citat:
Ser inte riktigt hur det skulle vara att trolla att påstå att människor gör en helhetsbedömning som innefattar både social magkänsla och konkreta val gällande livstil och värderingar, när det kommer till att avgöra vilka de känner förtroende för eller inte. Ett hyfsat okontroversiellt påstående skulle jag nog våga påstå.
En helhetsbedömning består nog av hur artigt man bemöter medmänniskor, om man ger klara tydliga svar. Och så länge man är "hel och ren" spelar knappast valet av dryck nån roll. Hade varit en sak om Markus hävt i sig starköl mitt på ljusa dagen. Jag kan (personligen) tycka att han framstår som lite "burdus" med vissa ordval (svordomarna åtminstone) men finns ju folk som tycker han är "pang på rödbetan" och inget fikonspråk som karriärpolitikerna (går ju bra i opinionen) Hans val av koffein-haltig dryck tycker jag att "paternalistiska åldringar" inte behöver peta i
Citat:
Tror inte man behöver inte tillhöra separatistiska sällskap på Östermalm för att använda sig av vanliga svenska ord. Och som sagt, partiprogrammet tycks fortfarande vara under konstruktion, enligt ÖP:s egen utsago.
Jag kan bli trött på "svengelska" ibland, men mitt förtroende för en politiker försvinner inte pga. såna petitesser. Större delen finns publicerat, du måste läsa noggrant