2026-08-19, 07:37
Medlem
EternalRetributions avatar
KRRRRSCHHH… PFFFFT… BZZZZZT… 📺

bilden kommer tillbaka

Förlåt att jag stör sändningen, men läser ni ens Mannaviken på Facebook eller tävlar ni i fristilsspekulation?

Och tidningen? Läser ni den, eller eldar ni upp den i brasan en regnig dag?
Senast redigerad av EternalRetribution 2026-08-19 kl. 07:42.
Citera
2026-08-19, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalRetribution
KRRRRSCHHH… PFFFFT… BZZZZZT… 📺

bilden kommer tillbaka

Förlåt att jag stör sändningen, men läser ni ens Mannaviken på Facebook eller tävlar ni i fristilsspekulation?

Och tidningen? Läser ni den, eller eldar ni upp den i brasan en regnig dag?
Med det tempo som stollen matar ut inlägg så krävs det en heltidstjänst för att läsa all smörja. Det märks att champangekorken är en rättshaverist på heltid.
Citera
2026-08-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Med det tempo som stollen matar ut inlägg så krävs det en heltidstjänst för att läsa all smörja. Det märks att champangekorken är en rättshaverist på heltid.
Nu verkar FB-sidan vara stängd för alla som inte är medlemmar. Förstår inte hur han ska få gruppen att växa och bli en nationell rörelse om han slänger ut och blockerar alla som i dagsläget inte är medlemmar.
Citera
2026-08-19, 11:17
Medlem
Cliff.Booths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla.My.
Vilka är Hagströms (ägarna till den beryktade, stulna badstegen?) i denna härva?

Nu hänger jag inte med...

Har Hagströms stulit sin egen privata badstege?
Citera
2026-08-19, 11:24
Medlem
Cliff.Booths avatar
Nu syns stigen på cyclo- och motocrosskartan, så att folk slipper fråga efter vägen på Flashback...

https://www.openstreetmap.org/way/1550207577
Stig till Mannaviken
Som synes saknas Hagsröms nya betongväg...

Och den här stigen:

Citat:
Ursprungligen postat av Halva-Hitler
Det är väl kanske lite off topic men kan den här bron(?) vara något som ytterligare spär på konflikten? Det är ju i närheten och ser lite ut som ett försök att privatisera mera.

Men det finns ju gott om kartritare i trakterna...

Det ser ut kunna bli en härlig motocrossbana utanför Hagströms...

Tills kommunen spärrar stigarna om några år...
Senast redigerad av Cliff.Booth 2026-08-19 kl. 11:30. Anledning: härlig
Citera
2026-08-19, 15:13
Medlem
Cliff.Booths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaggmask
Ja det är ägarna till 8:92 och 8:38 som Magnus hävdar har privatiserat området.

Mange och hans sambo M hyr huset längst bort från vattnet på fastigheten 8:38 av R.Ö.

Örn bor i huset närmast vattnet på samma fastighet.

Hur är det med övriga fastighetsägare, de som är för lata för att sätta upp och riva ner skyltar och badstegar -- har de tagit parti för något av lägren?

Hur är det med den närmaste grannen på KUNGSBACKA BUERA 8:79?

Den närmast hemlige grannen... Vem är det förresten?

Deltar han också i meningsskiljaktigheterna?
Citera
2026-08-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff.Booth
Hur är det med övriga fastighetsägare, de som är för lata för att sätta upp och riva ner skyltar och badstegar -- har de tagit parti för något av lägren?

Hur är det med den närmaste grannen på KUNGSBACKA BUERA 8:79?

Den närmast hemlige grannen... Vem är det förresten?

Deltar han också i meningsskiljaktigheterna?
Champagnekorken har inget "läger", han verkar ha ett psykotiskt skov.
Citera
2026-08-19, 16:04
Medlem
Hittade just tråden. Sakfrågan verkar glasklar även utan att vara jurist. Ingen får ta kommunal mark i anspråk för privat bruk. Man får heller inte fälla träd eller röja på kommunal mark utan tillstånd. Dock lite oklar gräns för vad som är obetydlig vegetation. Så vem som helst har givetvis rätt att använda gångstigen/beträda marken ner till havet och ingen del av marken vid kustremsan är privat mark. Privat mark kan beträdas om det inte stör hemfridzonen, dvs nära ett boningshus med tomtmark.

Dock är det segt att få någon ändring när ogentligheter dyker upp. Vanligast är ett tillsynsärende från kommunen skapas efter klagomål, men det kan sluta lite hur som helst. Det kan bli allt mellan anlagd och förvaltad gångstig av kommunen till utfärdande av nytt markarrende för någon nyttjar marken i vettigt syfte (men ganska orealistiskt vid strandskydd som kräver upphävande innan mark får ändra användning).

Så mitt tips, det är en gångväg, sluta bråka.

Jämför med exakt samma förutsättningar några hundra meter söderut mellan fastighet 8:77 och 8:91. där verkar gångstig få vara i fred och användas.
Citera
2026-08-19, 17:28
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Exakt så. Fastighetsägarna som blockat vägen och som han fightas med (och hyr av) är inte de charmigaste i historien och jag stöttar sakfrågan.
Det har ju blivit något bra av det och det är bra att inte några småpåvar eller vad någon nu kallade dem kunna kunna blocka allmänheten från havet! Men det är också så sjukt genomskinligt att det inte är det som är kärnan eller ursprunget till. Han lever för att göra livet surt för sin omgivning och detta är inte en isolerad händelse eller första gången. Vara första gången det når utanför lokalsamhället på det här sättet.

Jag hoppas också att det kan lugna sig, för alla inblandades skulll, men är rädd att det kommer fortsätta eskalera och hängas ut folk tills han kommer ur sin maniska period.

Känner du Champagnesnubben privat?
Citera
2026-08-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Känner du Champagnesnubben privat?

Känner och känner, men har råkat ut för honom i privata sammanhang ja. Tillräckligt mycket för att ha en tydlig bild av hur han är och kunna känna igen hans beteenden.

När den här Facebooksidan startades förstod jag direkt att det var han som låg bakom.
Citera
2026-08-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theSwede123
Nu verkar FB-sidan vara stängd för alla som inte är medlemmar. Förstår inte hur han ska få gruppen att växa och bli en nationell rörelse om han slänger ut och blockerar alla som i dagsläget inte är medlemmar.
Jag var inne och kollade nyss. Jag är inte medlem.
Citera
2026-08-19, 19:34
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Känner och känner, men har råkat ut för honom i privata sammanhang ja. Tillräckligt mycket för att ha en tydlig bild av hur han är och kunna känna igen hans beteenden.

När den här Facebooksidan startades förstod jag direkt att det var han som låg bakom.

Vad försörjer han sig på? Har han en diagnos? Isåfall vilken? Hos Kronofogden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in