2026-08-18, 23:33
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Knarkare är inte så smarta alltid 🙂
De borde ändå kunna uppsöka vård utan att snuten kommer.

Jo, åka in när de knarkat och blivit sjuka av det - så generösa är vi - men inte knarka på sjukhuset.

Men personalen kände sina löss på gången, det ska nog mycket till innan man inte får gå på låst toa. Nästa gång borde TS be att få ett rejält lavemang för sin förstoppning, så hade han haft anledning att sitta länge på toa.
Citera
2026-08-18, 23:35
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Enligt den länken har jag rätt. Dom ska bara anmäla sånt som ger minst 6 månaders fängelse. Detta ger bara lite böter

Du verkar helt bortse från att du gjorde det där och då.
Tror du också att de skulle ha tystnadsplikt om du spottade någon i ansiktet, hotat någon, vandaliserat eller stulit från någon tant i väntrummet?
Skulle de då inte ha rätt att tillkalla polis enligt dig?
Citera
2026-08-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så TS tänkte att sjukhus är ett bra ställe och snorta en lina på för alla har ju tystnadsplikt.
Ska vi gissa att TS saknar hjärna för den tycks han redan ha snortat bort.
Hade inget annat. Pillren var slut så var desperat efter något. Dom säger faktiskt nästan varje gång att vi har tystnadsplikt så du behöver inte vara orolig för att polisen ska få reda på det. Visst så var det ju. Kommer aldrig lita på dom igen.
Citera
2026-08-18, 23:58
Medlem
Citat:
Blev påkommen med att försöka snorta lite tjack när jag var på akuten. Hann inte för dom tog allt ifrån mig. Helt ok med det. Förstår varför. Men sen helt plötsligt kom tre poliser stående runt mig. Personalen hade alltså brutit mot tystnadsplikten och ringt dom. Jag var inte det minsta våldsam eller utåtagerande. Helt lugn. Liten och klen. Är detta ok eller har dom begått ett fel som bröt mot tystnadsplikten?

Varför skulle du snorta på akuten om du ändå förstod varför de tog allt från dig?
Om du är så korkad var det helt korrekt att de ringde efter polisen. Korkade människor som du ska sitta inspärrade. Inte vara ute och ränna i samhället eller uppta samhällsresurser på akuten.
Citera
2026-08-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jo, åka in när de knarkat och blivit sjuka av det - så generösa är vi - men inte knarka på sjukhuset.

Men personalen kände sina löss på gången, det ska nog mycket till innan man inte får gå på låst toa. Nästa gång borde TS be att få ett rejält lavemang för sin förstoppning, så hade han haft anledning att sitta länge på toa.
Dom känner till mig väl vid det här laget för har varit där en del och dom litar inte på mig med låst dörr. Gäller både knark och självskada.

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Du verkar helt bortse från att du gjorde det där och då.
Tror du också att de skulle ha tystnadsplikt om du spottade någon i ansiktet, hotat någon, vandaliserat eller stulit från någon tant i väntrummet?
Skulle de då inte ha rätt att tillkalla polis enligt dig?
Jag tycker det är skillnad om man gör nåt mot nån annan. Dessutom tycker jag att mindre brott som inte ger fängelse möjligtvis borde tillkallas vakter typ Securitas. Inte polisen.
Citera
2026-08-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Varför skulle du snorta på akuten om du ändå förstod varför de tog allt från dig?
Om du är så korkad var det helt korrekt att de ringde efter polisen. Korkade människor som du ska sitta inspärrade. Inte vara ute och ränna i samhället eller uppta samhällsresurser på akuten.
För jag var desperat. Hade inga fler 💊. Så kom jag på att jag hade tjack kvar i väskan. Fick ett enormt sug. Så tänkte jag säger att jag behöver gå på toa och stanna ganska länge. Men det hjälpte uppenbarligen inte för dom misstänkte mig. Annars hade dom inte kommit in så snabbt. Kalla mig gärna korkad om du vill. Bryr mig inte det minsta.
Citera
2026-08-19, 00:07
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Dom känner till mig väl vid det här laget för har varit där en del och dom litar inte på mig med låst dörr. Gäller både knark och självskada.

Jag tycker det är skillnad om man gör nåt mot nån annan. Dessutom tycker jag att mindre brott som inte ger fängelse möjligtvis borde tillkallas vakter typ Securitas. Inte polisen.

De exemplen som jag gav betraktas som "mindre brott" som vanligtvis inte leder till fängelsestraff, men är helt klart polisärenden.
Så om du hade vandaliserat väntrummet, vilket inte är mot någon, så borde polisen inte tillkallas?

Tror helt ärligt att din kognitiva kapacitet har tagit skada av alla droger du använt under årens lopp.
Tyvärr.
Citera
2026-08-19, 00:09
Medlem
Citat:
För jag var desperat. Hade inga fler 💊. Så kom jag på att jag hade tjack kvar i väskan. Fick ett enormt sug. Så tänkte jag säger att jag behöver gå på toa och stanna ganska länge. Men det hjälpte uppenbarligen inte för dom misstänkte mig. Annars hade dom inte kommit in så snabbt. Kalla mig gärna korkad om du vill. Bryr mig inte det minsta.

Desperat för vad? Vad gjorde du ens på akuten förresten? Verkade mest som om du var där för att roa dig.
Citera
2026-08-19, 00:12
Medlem
immenhusens avatar
Du verkar inte ha någon aning om vad tystnadsplikten innebär, och när det gäller.

/AI
Citera
2026-08-19, 00:12
Medlem
Citat:
Blev påkommen med att försöka snorta lite tjack när jag var på akuten. Hann inte för dom tog allt ifrån mig. Helt ok med det. Förstår varför. Men sen helt plötsligt kom tre poliser stående runt mig. Personalen hade alltså brutit mot tystnadsplikten och ringt dom. Jag var inte det minsta våldsam eller utåtagerande. Helt lugn. Liten och klen. Är detta ok eller har dom begått ett fel som bröt mot tystnadsplikten?
Du ska inte snorta tjack över huvudtaget för ditt missbruk förstör Sverige. Om du har någon som helst känsla för ditt land måste du sluta med det eller ta konsekvenserna av ditt patetiska missbruk.
Citera
2026-08-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
De exemplen som jag gav betraktas som "mindre brott" som vanligtvis inte leder till fängelsestraff, men är helt klart polisärenden.
Så om du hade vandaliserat väntrummet, vilket inte är mot någon, så borde polisen inte tillkallas?

Tror helt ärligt att din kognitiva kapacitet har tagit skada av alla droger du använt under årens lopp.
Tyvärr.
Ok om man gör något mot nån annan eller förstör inredningen. Då är det andra som drabbas. Här var det bara jag som drabbades. Hade blivit pigg och glad dessutom. Blir inte arg eller utåtagerande av tjack eller något annat. Dom hade inte fått några problem med mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Desperat för vad? Vad gjorde du ens på akuten förresten? Verkade mest som om du var där för att roa dig.
Desperat efter piller, knark. Jag fick en kateter insatt och var där en stund för övervakning.
Citera
2026-08-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Du ska inte snorta tjack över huvudtaget för ditt missbruk förstör Sverige. Om du har någon som helst känsla för ditt land måste du sluta med det eller ta konsekvenserna av ditt patetiska missbruk.
Det gäller även alkohol då. Det har förstört jävligt många människor och familjer. Mycket eftersom det är lagligt trots att det är en rätt stark drog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in