2026-08-18, 22:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Guilt by association. Ohederligt, absolut. Oväntat från dig, inte alls.

Du ser världen som väldigt svartvit vilket är extremt tragisk. Jag han hålla med kvinnan om att an som ledande politiker inte ska använda Davidstjärnan som politisk symbol. Vad hade du tyckt om Nooshi tog en flagga med hammaren och skäran och gick omkring med, då hade du älskat det därför att?
Ja hade förstås kritiserat henne utifrån ideologin, men ändå försvarat henne rätt att göra det om någon ansett att hon inte skulle få det. Den finns säkert i någon låda någonstans. Hade hon haft hammaren och skäran på sitt halsband, hade jag tänkt, "Se där?".

Jag är inte mot symboler, medan du har väl en politisk syn på det, beroende på vilken symbol. Men nu handlar det om islamisten och hennes reaktion och mitt svar som du svarade på, handlar egentligen om en tidigare debatt i en nu borttagen tråd.
Citera
2026-08-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unitrequired-001
Kommer inte hända något. Svenskar och Sverige har gett upp tyvärr. Den muslimska horden är redan här. De kommer inte tillåta någon handel, erkännande, hjälp till judar och Israel. Fy fan.
Detta. Samhället är så pass infiltrerat av islamism och annat skit vid det här laget att det har blivit det nya normala, och kommer att förbli så. Vänstern har skrikit sig hesa om SD's judehat under alla dessa år bara för att själva bli dom största judehatarna.
Citera
2026-08-18, 23:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

Jag skulle kunna spy på Simona, och då är jag inte ens muslim. Dessutom verkar hon inte fatta att den där davidsstjärnan var ett så starkt ställningstagande, att hon kan ha skrämt bort en massa människor från att rösta på Tidö nu. Hon är korkad förutom att hon sviker sitt ursprungsfolk å det grövsta.

...men L kommer att åka ut nu, och frågan är om det inte blir slutet för dem som parti också. De har varit irrelevanta väldigt länge, valet av Simona blev bara dödsstöten.

Men tyvärr är jag rädd att Simona och Birgitta Ed - med ungefär lika stor skuld var - kommer att bli de två personer som gör att Tidö förlorar valet. Folk äcklas av dem, och vill ta avstånd.

En annan tanke förresten: jag undrar vad judarna egentligen tänker om att en boren muslim bär deras heliga symbol? En god gissning är att de äcklas av henne de också, men det förstår hon inte.
Citera
2026-08-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En annan tanke förresten: jag undrar vad judarna egentligen tänker om att en boren muslim bär deras heliga symbol? En god gissning är att de äcklas av henne de också, men det förstår hon inte.

Hon kanske släpps in stugvärmen av Israel-vännerna? (min gissning då) Den där Mosab Hassan Yousef (son till en av Hamas-grundarna, Hassan Yousef) deserterade till Israel och är ju älskad av Israel och AIPAC idag tror jag
Citera
2026-08-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja hade förstås kritiserat henne utifrån ideologin, men ändå försvarat henne rätt att göra det om någon ansett att hon inte skulle få det. Den finns säkert i någon låda någonstans. Hade hon haft hammaren och skäran på sitt halsband, hade jag tänkt, "Se där?".

Jag är inte mot symboler, medan du har väl en politisk syn på det, beroende på vilken symbol. Men nu handlar det om islamisten och hennes reaktion och mitt svar som du svarade på, handlar egentligen om en tidigare debatt i en nu borttagen tråd.

Det där är antingen snömos eller så är du sionist och inte Israelvän.
Och att försöka vända på steken biter INTE på mig. Jag känner dig alltför väl sötnos.
Du har INGET kött på benen mer än tragiskt hat faktiskt. Patetiskt? absolut. Tragiskt? absolut.
Ta nu och led i bevis att kvinnan är islamist. För anser du att Ebba är att jämställa med Maranata och Jehovas och Plymouthbröderna såklart för det är enda rimliga utifrån din retorik.
Citera
2026-08-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Så lite så

Institutet för Språk och Folkminnen

Apropå det jag nämnde om Dagen: Simona Mohamsson: "Jag har sjungit i kyrkokör och besökt moskeèr, men är ateist

Hennes pappa är tydligen sunni-muslim och hennes mamma är tydligen shia-muslim enligt när jag sökte på "Simona Mohammed muslim", men jag vet inte hur man länkar?
Citera
2026-08-18, 23:20
Medlem
Eurypteridas avatar
Dömde inte judarna jesus till att stenas till döds? Nu vill muslimerna bränna judarna?
Som kristen borde man väl vilja bränna båda häxorna?
Vad är det för jävla skit ni släpat hit?
Varifrån kommer allt detta bullshit från?
Det är frågan, inte vem som är bäst eller sämst.
Jävla komiskt med folk som vill kasta ut judar och muslimer men kyrkorna som jävlats på detta sätt i tusen år, de är SVENSK kultur?!
Idioter som släpat hit skiten, måste va nån slags lyteskomik, se så dumma svenskarna är, nu tror de att denna ökenskit är deras kultur...
Citera
2026-08-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggeraldrigupp
Hennes pappa är tydligen sunni-muslim och hennes mamma är tydligen shia-muslim enligt när jag sökte på "Simona Mohammed muslim", men jag vet inte hur man länkar?

Jo jag har också läst om det. Den ena är väl libanes, den andra israelisk-arabisk

(du får klicka på "Infoga länk", dvs den lilla kedjan ovanför rutan när du svarar på ett inlägg )
Citera
2026-08-18, 23:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hon kanske släpps in stugvärmen av Israel-vännerna? (min gissning då) Den där Mosab Hassan Yousef (son till en av Hamas-grundarna, Hassan Yousef) deserterade till Israel och är ju älskad av Israel och AIPAC idag tror jag

Ja, hur eller hur borde det inte vara ett mål för en svensk partiledare... Jag tycker överhuvudtaget att våra politiker borde ägna sig mer åt Sverige, och i synnerhet nu i valkampanjen - att ta sidor i Israel-Palestinakonflikten - och dessutom framhäva det så tydligt som hon gjorde mitt i partiledardebatten på TV - tar bara fokus från inrikespolitiken, och skrämmer bort väljare. På båda sidor som sagt. Det är osmart.
Citera
2026-08-18, 23:25
Medlem
Citat:
Jo jag har också läst om det. Den ena är väl libanes, den andra israelisk-arabisk

(du får klicka på "Infoga länk", dvs den lilla kedjan ovanför rutan när du svarar på ett inlägg )

Var hittar jag länken?
Citera
2026-08-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ja, hur eller hur borde det inte vara ett mål för en svensk partiledare... Jag tycker överhuvudtaget att våra politiker borde ägna sig mer åt Sverige, och i synnerhet nu i valkampanjen - att ta sidor i Israel-Palestinakonflikten - och dessutom framhäva det så tydligt som hon gjorde mitt i partiledardebatten på TV - tar bara fokus från inrikespolitiken, och skrämmer bort väljare. På båda sidor som sagt. Det är osmart.

Förstår hur du tänker. Lite som när SD måste ha med en svensk och en israelisk flagga på sin valvaka *suck*

Citat:
Ursprungligen postat av Jaggeraldrigupp
Var hittar jag länken?

När du skriver ett meddelande (eller svarar på ett inlägg) finns det en "meny" ovan rutan där du skriver. Klicka på vad som ser ut som en liten kedja (och klistra in länken där)
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-18 kl. 23:28.
Citera
2026-08-18, 23:28
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Men kristdemokraterna kan man ha ett parti i riksdagen som heter? Jesus Kristus var väl arabisk jude?
Vad har han med inrikespolitik att göra?
Nej denna skit är redan inne i värmen sen hundratals år. Öppna popcornen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in