2026-08-18, 22:27
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
På vad sätt sämre?

Visst, jag kan hålla med om att Kristersson inte ger ett alldeles sympatiskt intryck även om han har
vissa poänger. En Politisk Sthlm´s pamp, visst. Men vad kan Maggan och de andra rödgröna göra för Sverige?

Samma Pampar per definition och de lever ju på skattebetalarnas pengar 24/7
men detta är ju i sig inget nytt.

Istället för att rusta Sverige starkt framåt så fokuserar Tidö på att försöka bygga framtiden med gårdagens misslyckanden. Både svenskt näringsliv och Timbro har tydligt kommunicerat vad som behövs framåt. Istället så tuffar Uffe på med höhöhöhö halva priset vid pumpen som en annan Åsa-Nisse-film.
Citera
2026-08-18, 22:34
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Ska knäcka skumpa om Tidö torskar.
Att bli av med strömmer ska firas!

Då är vi två.

Jag har redan två flaskor Crémant på kylning. En för att fira Tidös valförlust, och en ifall förlusten blir så stor att Tidöblockstanken i praktiken är nackhuggen och för evigt begraven.

Och om Tidö mot all förmodan skulle vinna valet så behövs det nog (minst) två flaskor för att dränka sorgen...

Men just nu ser jag fram emot att fira...
Citera
2026-08-18, 22:35
Medlem
Kristersson är utpressad av epstein judarna som har filmer på honom och andra svenska politiker han gör som hans judar säger åt honom att göra
Citera
2026-08-18, 22:36
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Istället för att rusta Sverige starkt framåt så fokuserar Tidö på att försöka bygga framtiden med gårdagens misslyckanden. Både svenskt näringsliv och Timbro har tydligt kommunicerat vad som behövs framåt. Istället så tuffar Uffe på med höhöhöhö halva priset vid pumpen som en annan Åsa-Nisse-film.
Ok, så vad vill Svenskt näringsliv + Timbro göra annorlunda än Tidö?
Vad är "Framåt" enligt dessa?
Citera
2026-08-18, 22:53
Medlem
Skafferns avatar
Jag befarar tyvärr att det blir maktskifte och Tidö har i viss mån bäddat för det själv.
De skulle behöva en gemensam vision eller projekt.
Bygga kärnkraft är såklart bra men det kommer att ta många år och bli så dyrt att det kanske inte ens kommer att påverka elpriserna särskilt mycket.
Återuppbygga försvaret är också bra men inget som direkt påverkar gemene mans liv.
Låsa in kriminella länge är ännu ett exempel på en jättebra grej men är heller inget som påverkar vanligt folks liv. Att gå omkring och vara glad att man sluppit dö i en skjutning är väl det minsta man kan begära liksom..
Strypa invandringen är det bästa de åstadkommit men samma där, det finns redan så jävla många här att en minskning inte märks i vardagen. Samma somalier och araber går fortfarande och slår dank och föder ännu fler avkommor som vi tvingas föda och se växa upp här.

Lägg därtill deras ständiga jobbskatteavdrag som kommer att ge partiledarna femton tusen kronor mer i månaden.
Där förstår jag att Maggan o co. gnuggar händerna för det sticker faktiskt i ögonen på "vanligt folk" som får nöja sig med vad, en femhundring ca.?
Citera
2026-08-18, 23:15
Medlem
Henselons avatar
[quote=Skaffern|95714427]
Jag befarar tyvärr att det blir maktskifte och Tidö har i viss mån bäddat för det själv.
Bygga kärnkraft är såklart bra men det kommer att ta många år och bli så dyrt att det kanske inte ens kommer att påverka elpriserna särskilt mycket.
Återuppbygga försvaret är också bra men inget som direkt påverkar gemene mans liv.
Låsa in kriminella länge är ännu ett exempel på en jättebra grej men är heller inget som påverkar vanligt folks liv. Att gå omkring och vara glad att man sluppit dö i en skjutning är väl det minsta man kan begära liksom..
Strypa invandringen är det bästa de åstadkommit men samma där, det finns redan så jävla många här att en minskning inte märks i vardagen. Samma somalier och araber går fortfarande och slår dank och föder ännu fler avkommor som vi tvingas föda och se växa upp här.

Lägg därtill deras ständiga jobbskatteavdrag som kommer att ge partiledarna femton tusen kronor mer i månaden.
Där förstår jag att Maggan o co. gnuggar händerna för det sticker faktiskt i ögonen på "vanligt folk" som får nöja sig med vad, en femhundring ca.?
[/QUOTE

Va, bjuder Maggan på en Femhundring? Riktigt generöst må jag säga då Hon uteslutande levt på skattebetalarnas pengar de senaste mandatperioderna. I sanning en riktig bidragstagare som alla Politiker, men vissa gör" skäl för lönen" mer än andra tydligen!
Citera
2026-08-18, 23:19
Medlem
Det är tyvärr oerhört långt kvar till valdagen. Mycket kan hända.
Citera
2026-08-18, 23:25
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Tror nog att den rödgröna sidan kommer bli störst i valet - kan inte se tidöpartierna plocka in det gapet på 4 veckor.

Men, sen ska Magda sy ihop en regering med 3 mycket bångstyriga samarbetspartier vilket hon inte kommer att klara av så jag spår att vi får masa oss till valurnorna igen i november/december.
Citera
2026-08-18, 23:35
Medlem
Skafferns avatar
[quote=Henselon|95714565]
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern

[/QUOTE

Va, bjuder Maggan på en Femhundring? Riktigt generöst må jag säga då Hon uteslutande levt på skattebetalarnas pengar de senaste mandatperioderna. I sanning en riktig bidragstagare som alla Politiker, men vissa gör" skäl för lönen" mer än andra tydligen!

Va?
Intill begripligt vad du försöker säga.
Vilka partiledare har inte levt på våra pengar?
Citera
2026-08-18, 23:38
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Tror nog att den rödgröna sidan kommer bli störst i valet - kan inte se tidöpartierna plocka in det gapet på 4 veckor.

Men, sen ska Magda sy ihop en regering med 3 mycket bångstyriga samarbetspartier vilket hon inte kommer att klara av så jag spår att vi får masa oss till valurnorna igen i november/december.
Ja man kan isåfall bara hoppas på extraval.
Samtidigt är det knappast okänt för S att sälja sin själ för makten.
Om inte KD går över och bildar regering med S och C.
Att C växer är helt jävla obegripligt
Senast redigerad av Skaffern 2026-08-18 kl. 23:43.
Citera
2026-08-19, 00:35
Medlem
1karanatas avatar
Nästan 200 000 nya medborgarskap under senaste fyra åren.
Citera
2026-08-19, 01:06
Medlem
Gusselbys avatar
SD säger att de tar det lugnt och kör på som vanligt och inte kan göra något om majoriteten väljare väljer mer invandring, öppna gränser, högre skatter osv. Nej, det kan de inte men de säger också att det kommer nya val, nya chanser. Är de så säkra på att högern får chansen igen? Det är inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in