2026-08-18, 10:40
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Hoppar man mellan S och SD är man riktigt mentalsjuk.

Jaså, är det därför SD är ensamt parti i Tidö att vara öppen för bankskatt? För att SD och S är så olika? Lol

Citat:
Jimmie Åkesson (SD) öppnar för Socialdemokraternas förslag om höjd skatt för banker. I DI:s och Expressens partiledardebatt var han ensam bland Tidöledarna om att inte säga nej.

– Det måste riggas på ett sätt så att det inte drabbar konsumenterna
Citera
2026-08-18, 10:53
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Hoppar man mellan S och SD är man riktigt mentalsjuk.
Det är som att hoppa mellan NMR och MP.
SD blev relevanta pga sosseriet spårade ur och du väljer mellan SD och deras motsats?
Använd hjärnan pappskalle

SD:s problem är att de inte har lyckats bli relevanta.

Att stå på knä inför Kristersson med neddragna byxor och rumpan i vädret i hopp om att få bli kallat "ett regeringsdugligt parti" var idiotiskt redan 2022 och blev bara värre ju längre det led.

Ett parti som påstår sig stå upp rakryggat för vanliga svenskar och Sverige men som lade sig platt för den moderata högern (och Israel, på kuppen) och som istället för egen politik mest fungerat som Kristerssons papegoja och glatt upprepat alla högerslogans och lögner. Och sen när man efter fyra år skulle stoltsera med vad man SJÄLV fått till stånd så blev det mest "rasism" och "antiwoke".

Det är ett konststycke att samla 20% av rösterna (också om hälften av dem bara är proteströster mot "systemet") och ändå lyckas vara helt irrelevanta för svensk politik. Om nu inte målet är att genomföra Kristerssons politik, istället för SD:s egen...

Den svenska regeringen listar 54 politikområden (Regeringens politik - Områden). Om man vill vara ett relevant parti bör man ha EGNA fungerande förslag inom minst hälften av dem, helst inom alla. Har SD det? Nähä...

Och på tal om att "hoppa till SD", ungefär hälften av de som röstar på SD gör det uttryckligen i protest mot systemet, INTE för att de stöder SD:s politik. Och 2022 gjorde SD sig till en liten kugge i systemet, som slavparti till Kristersson...
Citera
2026-08-18, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Så svt frågar får som tittar på svt vad dom kommer rösta på...
Resultatet känns ju superlegit och representabelt för befolkningen, eller?

Citat:
Hoppas!
Men precis min tanke, S-TV levererar
Alltid talande för begåvningsnivån hos högern när man fortfarande inte förstår hur opinionsundersökningar genomförs eller vem det är som utför dem.
Citera
2026-08-18, 11:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Jag röstade SD senast, men nu blir det sannolikt S. Varför har jag ändrat mig? Av flera olika anledningar.

Jag skulle vilja se en SD + S regering. Men tyvärr förhandlar S inte med SD. Därför stödde jag SD förra ggn, för att skicka en signal att SD ska tas på allvar.

Tyvärr innebär ett samarbete med M och högern att fokus hamnar på att göra de rikaste, girigaste, ondaste människorna i Sverige ännu rikare och mäktigare. På bekostnad av vanligt folk!

Eftersom jag tillhör vanligt folk anser jag nu att sossarna och vänstern behöver pressa de rikaste och ondaste mer, än Tidö som enbart suger de rikaste kukar.

Mitt liv har lärt mig att jag sällan är unik, så kanske är det fler som resonerar som mig.

Men är du dum! Du får ju Miljöpartiets politik på köpet! Vill du ha höga bränsleskatter och ökad invandring?
Citera
2026-08-18, 11:15
Medlem
Citat:
Med mindre än en månad till valet ligger Tidöpartierna tio procentenheter bakom oppositionen. Det visar SVT/Verians första mätning sedan juni.
– Vi ser inga tidigare exempel på att någon har lyckats göra en upphämtning av det här slaget, säger Per Söderpalm, opinionsansvarig på Verian.
Samtidigt pekar han ut sommarens stora vinnare.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kristersson-pressas-ny-matning-visar-stort-gap

Vad säger ni om detta?
Jag säger att medelsvensson och uppåt behöver börja fundera på hur de ska skydda sina besparingar och investeringar om vänstern tar makten från i höst. Alla med en köpt bostad och pengar i en ISK.
Citera
2026-08-18, 11:19
Medlem
Citat:
som sagt, ta din medicin, vilket jävla svammel du kommer med
jag hade rådit dig till att inte prata så ofta

Du är verkligen FB-sterotypen. Han har inte fel i det han säger. Jag menar då inte att jag håller med om hans val av partier att hoppa emellan men misantrop betyder precis det han beskrev det som och du slår mig som en person som förmodligen inte borde vara en del av vårt samhälle. Å andra sidan är de flesta här bara tuffa bakom skärmen och har ingen koll på verkligheten, som oftast SD-are (eller värre) är.

Kanske gå om skolan istället?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Misantropi

Vad gäller mätningen är jag inte förvånad egentligen. De flesta med sunt förnuft vill inte gå åt en höger (om man ska välja extremen (fascistisk) stat. Vi vill inte leva i konstant övervakning där staten bestämmer allt. Och med staten menar jag såklart de rika företagen som styr skiten och kringgår alla regelverk.

Sunt förnuft lutar mot harmoni där samhället faktiskt fungerar för majoriteten, alltså inte miljardärerna.

De största frågorna har alltid varit klassfrågor. Allt detta käbbel om transpersoner, invandrare, etc. är bara propaganda som är extremt lätt att använda sig utav för att idioter ska bli distraherade. Ni vet väl att det finns fler saker att rösta om än enbart att hata folk från olika länder?
Senast redigerad av Anthraxious 2026-08-18 kl. 11:22.
Citera
2026-08-18, 11:19
Avstängd
Det enda som håller mig från att bli helt sjukt less är att rödgröna styrs mest av S och de vill inte ha mer invandrare
pengar som kommer å går är en sak
att fylla på med invandrare skulle kanske förstöra landet för evigt, om vi inte redan är där.
man kan liksom inte så lätt få väck dem igen

tidö ger folk massor av pengar för att åka hem
mp vill ha in fler
hur sjuk är världen?

Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Jag säger att medelsvensson och uppåt behöver börja fundera på hur de ska skydda sina besparingar och investeringar om vänstern tar makten från i höst. Alla med en köpt bostad och pengar i en ISK.
Citera
2026-08-18, 11:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Helt obegripligt enligt mig.
Tidö är det enda alternativet
V gör bort sig hela tiden.
MP lever i en annan verklighet
S har inget regeringsunderlag
V och C bråkar
Likaväl leder de
Svensken vill inte ha ett bra land
Det är över..

Vinner Tidö nu kan de ju lägga ner opinionsundersökningar

Håller med. Helt obegripligt att man kan vara missnöjd med de fyra åren som varit.
Vinner de rödgröna nu så blir det fullständigt kaos.
Citera
2026-08-18, 11:23
Avstängd
Ja alltså, de har inget regeringsunderlag ens, redan där börjar kaoset!
C och V bråkade hela kvällen igår!

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Håller med. Helt obegripligt att man kan vara missnöjd med de fyra åren som varit.
Vinner de rödgröna nu så blir det fullständigt kaos.
Citera
2026-08-18, 11:28
Medlem
Pripps0.0s avatar
S-blocket gullar med muslimerna och M-blocket sätter Israel först. Israel bombar sönder mellanöstern och någonstans måste folk fly. Där har ni årets val i en liten påse.

Ingen pratar om Sverige och svenskarna. 🤷‍♀️
Citera
2026-08-18, 11:38
Medlem
Stora felet är tjurskalligheten hos S och C. Att totalvägra samarbeta med SD. Annars hade vi haft Tidö+C. Eller S-SD. Muppar och kommunister borta förhoppningsvis för evigt.
Citera
2026-08-18, 11:39
Medlem
scraftys avatar
Tidö är sämsta och mest opålitliga regeringen i svensk historia. Ska bli skönt att bli av med den ryggradslöse hobbiten vi har som statsminister.

”Vi kommer aldrig samarbeta med SD”
mvh Ulf

”Jag dör hellre än samarbetar med rasisterna som är SD”
mvh Simona
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här