2026-08-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers-n-Jews
Nej är inte religiös

Det är inte en sekt, ett skämt eller en meme. Hade det varit det hade det gått bort för längesedan. Har ju 5000 sidor här t ex och som mest nästan 800 aktiva läsare igår.

20% och 8% osäkra i Brasilien som visat i tidigare post av mig.

10% i USA enligt vänsterblivna CNN

1/6 unga i Frankrike.

Har länkar till allt detta.

Här har du en 15 min introduktion till det fruktansvärda faktum att det saknas kurva:

Witsit's True Earth - Curvature
https://youtu.be/nJenY3zKWLs

Hahaha naturligtvis är dina siffror rent hittepå.

Det saknas inga kurvor.
Hade du inte varit en sån saftskalle skulle du naturligtvis hängt en kamera i en väderballong. Till och med luffare har råd med det i dagens läge.
Citera
2026-08-18, 13:23
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Hahaha naturligtvis är dina siffror rent hittepå.

Det saknas inga kurvor.
Hade du inte varit en sån saftskalle skulle du naturligtvis hängt en kamera i en väderballong. Till och med luffare har råd med det i dagens läge.

T.o.m femteklassare skickar upp barbiedockor,hamburgare o ostar till 32000m höjd med väderballonger o GoPro

Han har väl inte svarat än vilken form jorden har - rund var den inte o inte en skiva heller

🤣
Citera
2026-08-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
T.o.m femteklassare skickar upp barbiedockor,hamburgare o ostar till 32000m höjd med väderballonger o GoPro

Han har väl inte svarat än vilken form jorden har - rund var den inte o inte en skiva heller

🤣

Jag tänker du måste vara gravt efterbliven om man får jorden till platt. Som sagt att få visuell bekräftelse är inte svårt idag. Om man nu saknar all form av vetenskapligt kunnande.
Dom få plattjordare som ev existerar (som inte är rage bait troll)
Har snarare någon psykisk sjukdom.
Citera
2026-08-18, 13:32
Medlem
448s avatar
Citat:
Jag tänker du måste vara gravt efterbliven om man får jorden till platt. Som sagt att få visuell bekräftelse är inte svårt idag. Om man nu saknar all form av vetenskapligt kunnande.
Dom få plattjordare som ev existerar (som inte är rage bait troll)
Har snarare någon psykisk sjukdom.

Är ju bara o googla på :

School high altitude ballooning
Citera
2026-08-18, 13:40
Medlem
9zs avatar
När det nu finns så många starlink satelliter i omloppsbana. Dessa satelliters framfart över himlavalvet kan man se med nakna ögat en klar natt. Hur förklarars detta av en plattjordare?
Citera
2026-08-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
När det nu finns så många starlink satelliter i omloppsbana. Dessa satelliters framfart över himlavalvet kan man se med nakna ögat en klar natt. Hur förklarars detta av en plattjordare?

Allt har ju en dum förklaring.
Oftast riktigt dum.
Plattjordare är ju i regel gravt religösa, då har ju förmågan till logiskt tänkande redan försvunnit och några akademiska meriter lär ju lysa med sin frånvaro.
Inte svårt att sälja in en ny fantasi då. Hur otrolig den än må vara.
Mer nyfiken är man ju på dom knallkorkarna som inte är uppfödda i en sekt.
Som lyckas internetta bort en stor del av hjärnan helt själv.
Mina fem ören är att dom är otroligt få. Det finns betydligt fler troll än det finns folk som verkligen tror på en platt jord.
Även psykisk ohälsa/handikap som gör folk besatta i en konspirationsteori.
Citera
2026-08-18, 14:34
Medlem
448s avatar
Citat:
Allt har ju en dum förklaring.
Oftast riktigt dum.
Plattjordare är ju i regel gravt religösa, då har ju förmågan till logiskt tänkande redan försvunnit och några akademiska meriter lär ju lysa med sin frånvaro.
Inte svårt att sälja in en ny fantasi då. Hur otrolig den än må vara.
Mer nyfiken är man ju på dom knallkorkarna som inte är uppfödda i en sekt.
Som lyckas internetta bort en stor del av hjärnan helt själv.
Mina fem ören är att dom är otroligt få. Det finns betydligt fler troll än det finns folk som verkligen tror på en platt jord.
Även psykisk ohälsa/handikap som gör folk besatta i en konspirationsteori.

Dom anser väl att det beror på att man har lsd i chemtrailsbehållarna
Citera
2026-08-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Att man ser en lysande punkt röra sig över himlen bevisar ej omloppsbana detta är endast ett antagande och obevisat påsteende. Den som hävdar "omloppsbana" har bevisbördan så därmed behöver det ej förklaras.
Citera
2026-08-18, 19:07
Medlem
448s avatar
Citat:
Att man ser en lysande punkt röra sig över himlen bevisar ej omloppsbana detta är endast ett antagande och obevisat påsteende. Den som hävdar "omloppsbana" har bevisbördan så därmed behöver det ej förklaras.

Vi många lågintelligenta idioter i tråden undrar vilken form jorden har.

Du säger att den inte är rund och inte heller platt.

Tack på förhand

M.v.h

Jag son av inavel och mongolid
Citera
2026-08-18, 19:25
Medlem
Citat:

Jag gissar att du bortförklarar alla bevis runt ISS med plattisarnas favorit argument "fejk"? Och samma sak med t.ex vädersatelliter antar jag? Alla bevis är bluff, fejk och CGI?

Det finns ju gott om amatörfoton på ISS:
https://amateurphotographer.com/latest/photo-news/photographer-captures-amazing-images-of-international-space-station-silhouetted-against-the-sun/
Men även de förklaras väl med "fejk"?

Så hur förklarar du geostationära kommunikationssatelliter? Det går ju faktiskt att pejla in dem så det är ju knappast någon tvekan om att de faktiskt finns där uppe i rymden.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-08-18 kl. 19:58.
Citera
2026-08-18, 19:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Klamra dig fast vid det hoppet du. Rörande.
Citera
2026-08-18, 20:43
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...] Den som hävdar "omloppsbana" har bevisbördan så därmed behöver det ej förklaras.

Vänta nu ett par hekto här!
Vi som hävdar att satelliter går i omloppsbana har bevisbördan, men vi behöver inte förklara den???

Hur i h-e hänger detta ihop?
(Tips: Precis lika lite som den platta jorden!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in