2026-08-18, 18:59
Medlem
fjollciggs avatar
Jag har haft Comviq sen -97, med undantag för en svängom med 3 ca 2010. Halvkass täckning i dalaskogarna, men bättre än 3 som tappade täckning i centrala Stockholm.
Citera
2026-08-18, 19:00
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Haha kul kommentar! Jag hade Comviq väldigt länge. När jag var yngre så knarkade jag friskt och hade massa problem, då var det Comviq som gällde. Nu när jag styrt upp mitt liv sen många år så fortsatte jag med kontantkort länge av ren vana. Folk tittade snett på mig när jag berättade att jag hade kontantkort haha..

Sen ett nytt mobilköp så har jag nu inte längre kontantkort, men ändå gratulationer till Comviq från mig!

Haha, då får jag erkänna att statistiken fick ett ganska intressant undantag! Grattis till både ett styrt liv och nytt abonnemang då!
Citera
2026-08-18, 19:07
Medlem
falafelmannens avatar
Mitt första abonnemang 1997 och använder samma nummer än idag.
Citera
2026-08-18, 19:10
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
45 år sedan Jan Stenbeck krossade sossetele-monopolet. Grattis Comviq

På vilket sätt "krossade" Stenbeck "sossetele-monopolet" 1981?
Citera
2026-08-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
här ser man det.

Har ni haft något med Comviq att göra under alla dessa år? Vad tycker ni om företaget?

Eftersom jag har betalningsanmärkningar så får jag hålla till godo med kontantkort. Har haft det under många år. Köper värdebevis för 149 kr. Tidigare betalade jag 99 kr. Blev riktigt sur när de höjde priset så kraftigt.

Jag har haft Comviq sedan början på 2000-talet med samma nummer, men det är inte mitt huvudnummer nuförtiden.

Jag brukade ladda med Amigo 50 kr, vilket jag gjorde förra året. Men den finns inte kvar, nu måste man ladda med minst 69 kr verkar det som.
Citera
2026-08-18, 19:14
Medlem
Denoms avatar
45 år är väl inget speciellt? 50, ja. Men 45 är det ingen som firar i övrigt så det här är bara larvigt.
Citera
2026-08-18, 19:20
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Comv1Q hade själ och skäl finnas till ännu på salig Founding Father hr Jan Hugo Stenb3cks tid.

Efter Ledarens departure tog karriäristerbanden bland mångfaldsivrarna över i styrelserummen.

Det blev flört med orten-iSSlam med mascot-karaktären Kar1m (...är han ingift kusin till m0derbolaget Tele2:s "svarta får" VD/CEO Frank..?)
och prispolitiken gentemot privatsegmentet blev omställd till mode stjäl. Samma mot företag, men där bryr sig ingen om priset på tjänster ändå.

En vinstmaskin, för sina ägare, allt sedan mid-90's. Därtill ett av sthorbolagen som varit med och mer än villigt byggt ett globalistiskt och internationalistiskt Sverige.
Citera
2026-08-18, 19:26
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Har en simpel Nokia. Ofta helt avstängd. Ringer korta snabba samtal. SMS ibland, inte varje dag.

Det duger bra, själv har jag en enkel Doro!
Citera
2026-08-18, 19:43
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det duger bra, själv har jag en enkel Doro!

Vi förstår, du är en glasögonorm!
Citera
2026-08-18, 19:47
Medlem
Citat:
här ser man det.

Har ni haft något med Comviq att göra under alla dessa år? Vad tycker ni om företaget?

Eftersom jag har betalningsanmärkningar så får jag hålla till godo med kontantkort. Har haft det under många år. Köper värdebevis för 149 kr. Tidigare betalade jag 99 kr. Blev riktigt sur när de höjde priset så kraftigt.
På 90/2000 talet var Comviq de flestas första simkort när mobilerna började bli populära.
Citera
2026-08-18, 19:49
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Vi förstår, du är en glasögonorm!

Haha, det var längesedan jag hörde det ordet måste ha varit i skolan för hundra år sedan, nej men Doro passar mig bra, jag har flera mobiler som jag inte alls gillar!
Citera
2026-08-18, 19:52
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyForcester
Comviq började stava med q i slutet i mitten av 90-talet, då de startade sitt GSM-nät. Innan dess när de använde sitt eget hemsnickrade analoga 450 MHz-nät (ej kompatibelt med Telias NMT 450), kallade de sig Comvik. Och från allra första början, måste ha varit tidigt 80-tal, hette de AB Företagstelefon.

Ja deras nät hade 3MHz duplex strax under NMT450.
450-453 och 460-463 - var inte mycket kanaler i nått av näten och total trafikstockning i större städer.

Man hade stora celler och kunde nå 5-6 mil till bastationer.

Telia körde ju igång NMT900 fick alla kunderna nästan p.g.a bra kapacitet men när GSM kom återkom konkurrensen med flera operatörer b.la Comviq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in