2026-08-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Jag brukade ladda med Amigo 50 kr, vilket jag gjorde förra året. Men den finns inte kvar, nu måste man ladda med minst 69 kr verkar det som.
Amigo 50 kr hade jag under lång tid. När det gäller att ladda på så funkar det ok med värdebevis men
om jag inte tar fel så finns det fler val om man laddar via deras hemsida? Tyvärr måste man ha bank-id för att ladda via hemsidan.
Citera
2026-08-18, 19:55
Medlem
Kommer ihåg när Comviq hade en bonus för mottagna samtal, man fick (0.25 öre per minut) eller liknande till sin samtalspott. Sen när man tankade på sitt kort så fick man dessa kronor.

Samtal kostade typ 2.5kr per minut vid denna tiden.
Senast redigerad av AdolfsMustasch 2026-08-18 kl. 19:57.
Citera
2026-08-18, 20:01
Medlem
I februari 2000 lanserade Comviq en omtalad bonus där kontantkortskunder fick 25 öre per minut i ersättning för varje mottaget, inkommande samtal. Detta ledde till enorma framgångar och miljontals nya kunder, men även till att vissa företag till slut blockerade samtal till Comviq-nummer på grund av höga samtalskostnader.Det här gällde för bonusenErsättning: 25 öre per minut för varje minut det inkommande samtalet varade.Målgrupp: Gällde Comviqs kontantkortskunder.Utbetalning: Pengarna lades till som tillgodohavande/pott på kontantkortet och kunde användas till nya samtal eller tjänster.Problem och missbruk: Vissa ringde oavbrutna, långa samtal till sina vänner för att samla på sig pengar, vilket gjorde att en del fasta nät- och företagsväxlar tillfälligt spärrade trafik till mobiler med denna funktion.
Citera
2026-08-18, 20:09
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
På vilket sätt "krossade" Stenbeck "sossetele-monopolet" 1981?

Vad krossades 1981?
Citera
2026-08-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Haha, det var längesedan jag hörde det ordet måste ha varit i skolan för hundra år sedan, nej men Doro passar mig bra, jag har flera mobiler som jag inte alls gillar!
Doro ,vad för typ av telefon? Stora knappar? Min morsa har en. Hon är senior.
Citera
2026-08-18, 20:32
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
här ser man det.

Har ni haft något med Comviq att göra under alla dessa år? Vad tycker ni om företaget?

Eftersom jag har betalningsanmärkningar så får jag hålla till godo med kontantkort. Har haft det under många år. Köper värdebevis för 149 kr. Tidigare betalade jag 99 kr. Blev riktigt sur när de höjde priset så kraftigt.

Har Vimla (Telenor) som abb. och Comviq kontant (i den gamle luren) sen flera år tillbaka. Fungerar bra för min del iallafall.
Citera
2026-08-18, 20:45
Medlem
hellb0unds avatar
Undra vad som hände med han som startade Comviq, de var väl han från Göteborg med tre tusen livvakter?
Citera
2026-08-18, 20:50
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellb0und
Undra vad som hände med han som startade Comviq, de var väl han från Göteborg med tre tusen livvakter?

Han är död.
Citera
2026-08-18, 22:03
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Doro ,vad för typ av telefon? Stora knappar? Min morsa har en. Hon är senior.

Nja så stora knappar har den inte är en vikmobil!
Citera
2026-08-18, 22:44
Medlem
IceEyess avatar
"Hur är det med 5G-nätet då?"

"Jättebra"
Citera
2026-08-18, 22:57
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag har haft Comviq sen -97, med undantag för en svängom med 3 ca 2010. Halvkass täckning i dalaskogarna, men bättre än 3 som tappade täckning i centrala Stockholm.

har haft comviq sen 1994 och samma nummer sen 1997
Citera
2026-08-19, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfsMustasch
På 90/2000 talet var Comviq de flestas första simkort när mobilerna började bli populära.
Comviq var först med en del grejer. Framför allt kontantkortet som man kunde köpa i närmsta kiosk även om man hade betalningsanmärkning och / eller taskig inkomst och inte fick ett regelrätt abonnemang!
TROR, men är inte 100% säker på..., att Comviq Kompis var den första lågprisvarianten där det blev direkt billigt att ringa mobilt! Visserligen bara till andra Comviq-nummer... Men nästan alla polare hade Comviq ändå på den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in