2026-08-18, 16:54
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Köper du också värdebevis för 149 kr.?

Nej jag brukar ladda den med 250 spänn!
Citera
2026-08-18, 17:02
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
här ser man det.

Har ni haft något med Comviq att göra under alla dessa år? Vad tycker ni om företaget?

Eftersom jag har betalningsanmärkningar så får jag hålla till godo med kontantkort. Har haft det under många år. Köper värdebevis för 149 kr. Tidigare betalade jag 99 kr. Blev riktigt sur när de höjde priset så kraftigt.
Oj 45 år!? Usch vad gammal jag kände mig nu när jag läste det.. 😳

Har haft comviq/tele2 men det var riktigt längesen. Men kommer ihåg telefonnumret jag hade. Jag måste ha varit nöjd med det för jag hade ju det i några år.

Det var mig en chockhöjning, förstår att du blev sur.
Citera
2026-08-18, 17:28
Medlem
East.Clintfoods avatar
Aha, där ser man. De flesta som hade eller har Comviq har ekonomiska problem? När man tänker efter verkar det faktiskt stämma på en del av de vänner jag hade.

Inga gratulationer härifrån!
Citera
2026-08-18, 17:57
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Aha, där ser man. De flesta som hade eller har Comviq har ekonomiska problem? När man tänker efter verkar det faktiskt stämma på en del av de vänner jag hade.

Eller så har man en enkel mobil till att bara ringa och sms med alla är inte intresserade av att ha mobilen med sig överallt och alltid vara uppkopplade på nätet och alltid var tillgängligt för kreti och pleti! Vissa av oss har integritet!
Citera
2026-08-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Oj är de så gamla? Trodde de dök upp i början på 00-talet.
Företaget hette Comvik i början (1981) och bytte sedan namn till Comviq (1991). Systemet som användes då var Nordisk mobiltelefoni (NMT).

Efter namnbytet så lanserades det första GSM-nätet (2G) i Sverige (1992.
Citera
2026-08-18, 18:18
Medlem
jtds avatar
jaha finns det något saftigt erbjudande då eller. jag har telia nu. men det är genom grannens ip telefoni jag kopplat in fiber o tv o telefoni o allt rubb o stubb . dom beställde sånt fiber nät då kom de hit några joppar och grävde och drog kabel . så jag har kopplat mig på deras nu nått år efter utan att det verkar som dom märkt nått . om man kan få ip telefon, tv paket guld jag vill se os (o all sport) o tv1000 o bredband för bra pris kan jag kanske bli ny kund kan vara skönt att ha eget också ibland . rauterns löseonrd var hundens namn och 123 efter. ha ha. klappträn
Citera
2026-08-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Eller så har man en enkel mobil till att bara ringa och sms med alla är inte intresserade av att ha mobilen med sig överallt och alltid vara uppkopplade på nätet och alltid var tillgängligt för kreti och pleti! Vissa av oss har integritet!
Har en simpel Nokia. Ofta helt avstängd. Ringer korta snabba samtal. SMS ibland, inte varje dag.
Citera
2026-08-18, 18:25
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood

Haha kul kommentar! Jag hade Comviq väldigt länge. När jag var yngre så knarkade jag friskt och hade massa problem, då var det Comviq som gällde. Nu när jag styrt upp mitt liv sen många år så fortsatte jag med kontantkort länge av ren vana. Folk tittade snett på mig när jag berättade att jag hade kontantkort haha..

Sen ett nytt mobilköp så har jag nu inte längre kontantkort, men ändå gratulationer till Comviq från mig!
Citera
2026-08-18, 18:32
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det enda jag är trött på är reklamen, och framförallt den där jävla Karim. Ta bort han och ge han ett saftigt avgångsvederlag.

han drar in miljoner till Tele2/Comviq
Citera
2026-08-18, 18:39
Medlem
Balisers avatar
Vem fan är Karim?
Citera
2026-08-18, 18:40
Medlem
SVT hade en serie med Stenvik om det hela.

https://www.svtplay.se/stenbeck-1

Intressant start, Comvik, ja så hette det, var första telefonin förutom Telia. Innan dem var allt statligt. Så på det planet respekterar jag dem. Men jag har aldrig varit kund. Faktum är Telia fortfarande har bäst nät.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Comviq

Eller jo efter att ha läst ovan, jag har varit kund hos ComHem, numera Tele2. Så på ett sätt varit kund.
Senast redigerad av unitrequired-001 2026-08-18 kl. 18:44.
Citera
2026-08-18, 18:42
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
han drar in miljoner till Tele2/Comviq

Visst, men tror du inte att någon mer karismatisk hade dragit in ännu mer? Eller annars är det här smarthet långt över min iq, och i själva verket är det smart att ge den fule mannen en tillhörighet i värld full av bara yta.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-08-18 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in