2025-06-11, 11:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Tja, hittills har ingen motbevisat mig. Stämmer dock att inte alla av de 14 har judiska namn, men det påstod jag inte heller.

Men det gjorde du själv LoL. Heretic77 bad dig feta de som skulle vara judar! Det blide dessa 14 st. Sedan visar det sig att de inte var judar allihop av de 14.

Men du är inte ensam med bli trängd i en hörna! Det är så typiskt "Förnekare" så fort de blir trängda i en hörna .så slänger de ut sig var som helst, det i tron att ingen checkar upp det.
Citera
2025-06-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men det gjorde du själv LoL. Heretic77 bad dig feta de som skulle vara judar! Det blide dessa 14 st. Sedan visar det sig att de inte var judar allihop av de 14.

Men du är inte ensam med bli trängd i en hörna! Det är så typiskt "Förnekare" så fort de blir trängda i en hörna .så slänger de ut sig var som helst, det i tron att ingen checkar upp det.

I de fall där namnen inte avslöjar dem kan man utröna det från utseende eller annan info. I vissa fall är det helt enkelt så att det vore ytterst osannolikt att det inte skulle finnas en personlig koppling till religionen/etniciteten.
Citera
2025-06-11, 14:50
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
I de fall där namnen inte avslöjar dem kan man utröna det från utseende eller annan info. I vissa fall är det helt enkelt så att det vore ytterst osannolikt att det inte skulle finnas en personlig koppling till religionen/etniciteten.

Tydligen inte eftersom du inte klarade av det.
Dina kriterier stämde inte.
Inte ens för en expert[sic!] som du själv på saken.

/VV
Citera
2025-06-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hela tråden är en enda pajasfars från start, därför att man får vara en ordentligt glattvallad stolle om man tror att den vetenskapliga teorin om förintelsen endast skulle handla om och grunda sig på en handfull vilsna vittnesmål, och att det skulle vara easy peasy att dölja att det hele om det skulle varit en bluff.

Men det är ju så, att det i princip bara är ”nötter” med judehat och judenoja, och inte sällan mer eller mindre öppet är nazikramare i någon form, som förnekar förintelsen, och aktivt ignorerar och förnekar den enorma mängd extremt graverade indicier och omständigheter, som kan styrkas och bevisas stämma på kors och tvärs med massvis med oberoende vittnesmål, massvis med graverande autentiska dokument som dessutom kan styrkas via en massa andra dokument och vittnesmål och forensiska fynd. Och nu uttryckte jag mig enkelt och kort.
Förintelsen är världens bäst dokumenterade folkmord, och indicier och bevis har samlats och granskats vetenskapligt i 70 år eller mer, och klarat denna vetenskapliga granskning.

De enda som förnekar detta (källa det för fan inte revisionism, det är ren förbannad förnekelse inget annat) är stollar som INTE följer normal vetenskaplig metod och etik, utan gör vad fan som helst för att försöka trolla bort de faktiska bevis som finns, och som bevisligen inte drar sig för att manipulera och ljuga sig blå. Vi har otaliga bevis på detta bara på detta forum.

I USA kommer det vara historien dom kör på. Har redan börjat dyka upp fasciststollar som "bara ställer frågor" om hurvida Hitler egentligen var jättebra.
Får hoppas det amerikanska folket sätter emot hårt mot denna sk "stupid fascism" som pågår.
Citera
2025-06-16, 11:14
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nej, man kan ej göra det! Det är omöjligt! Tyskarna hade problem med det! Vad får dig tro på att man kan gå på utseendet?
Citera
2026-08-04, 11:17
Medlem
Bump

Söker en sida med förintelserevisionistiskt material. Den heter något i stil med the holocaust archive om jag inte minns fel. Någon som kan hjälpa? Där finns t.ex. en video om Auschwitz
Citera
2026-08-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickyElfson
Bump

Söker en sida med förintelserevisionistiskt material. Den heter något i stil med the holocaust archive om jag inte minns fel. Någon som kan hjälpa? Där finns t.ex. en video om Auschwitz

Hej du.

Jag vet vilken sida du syftar på, men vad är ditt syfte med att få tillgång till den sidan?
Är du av tron/åsikten att förintelsen inte skulle vara ett historiskt väldokumenterat bekräftat faktum?

Att notera att aktuell sida du efterfrågar inte innehåller några bevis för att förintelsen inte skulle ha skett, utan enbart mer eller mindre fantasifulla påståenden om att så skulle vara fallet, vilket aldrig hållit för en seriös granskning sett till vad historievetenskapen har kunnat bekräfta om förintelsen.
Citera
2026-08-04, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hej du.

Jag vet vilken sida du syftar på, men vad är ditt syfte med att få tillgång till den sidan?
Är du av tron/åsikten att förintelsen inte skulle vara ett historiskt väldokumenterat bekräftat faktum?

Att notera att aktuell sida du efterfrågar inte innehåller några bevis för att förintelsen inte skulle ha skett, utan enbart mer eller mindre fantasifulla påståenden om att så skulle vara fallet, vilket aldrig hållit för en seriös granskning sett till vad historievetenskapen har kunnat bekräfta om förintelsen.

Vad är mitt syfte... Ptja det är väl att gå igenom informationen, och även att dela sidan med intresserade så att även de kan göra en egen bedömning.

Vad jag minns så var inte sidan "fantasifull" så som du beskriver det.
Citera
2026-08-04, 17:07
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Vad är mitt syfte... Ptja det är väl att gå igenom informationen, och även att dela sidan med intresserade så att även de kan göra en egen bedömning.
[...]

Att "göra en egen bedömning" (någorlunda korrekt alltså) förutsätter nog att man begriper vad det är man läser (eller ser). Det kan ju lätt bli lite dumt annars.
Citera
2026-08-18, 18:06
Medlem
Citat:
Bump

Har hittat sidan jag sökte, det är följande:
https://holocausthandbooks.com/
Citera
2026-08-18, 19:04
Medlem
Citat:
Har hittat sidan jag sökte, det är följande:
https://holocausthandbooks.com/

Bra, då kan du ju göra som jag förväntar, gapa och okritiskt svälja alla felaktiga påståenden, lögner och rökridåer de har fyllt den sidan med. För vi kan väl knappast förvänta oss att du kollar upp vad som påstås på den sidan mot kända vetenskapliga fakta? Tippar på att om källkritik existerar hos dig i någon dos, så är den nog hemslöjdad efter eget intresse bias och fördomar…?

Men överraska oss gärna med några intelligenta recensioner av vad du hittar på sidan…
Citera
2026-09-21, 18:34
Medlem
Azeos avatar
Det var bolsjevisterna som gjorde det, inte tyskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in